Vlada povećala cestarine i smijenila Kovača

ZA PROSJEČNO oko 14 posto, Vlada je danas povećala cestarine na hrvatskim autocestama, izjednačujući ih tako s cestarinom koja se sada plaća na autocesti Zagreb-Rijeka.

Za prvu skupinu, u koju ulaze i osobni automobili cestarina je povećana sa 33 na 40 lipa po kilometru, što po novinarskoj računici pokazuje da će se od Zagreba do Splita plaćati cestarina od 136 kuna, do Šibenika 110, a do Zadra 98 kuna.

Cestarina od Zagreba do Rijeke ostaje 56 kuna.

Za drugu skupinu automobila cestarina umjesto 49 iznosi 60 lipa po kilometru, a za treću 91 umjesto 84 lipe po kilometru.

Za četvrtu skupinu vozila - teške kamione, kamione s prikolicom cisterne i sl. cestarina se ne mijenja, a zadržavanje postojećih cestarina Vlada tumači željom da tu vrstu vozila privuče da umjesto državnim i lokalnim cestama voze autocestom.

Odobrenim povećanjem cestarina do 2010. osigurat će se dodatnih 400 milijuna eura koje Vlada planira uložiti isključivo u gradnju novih ili održavanje postojećih cesta.

Povećanje cestarina Vlada je formalno izvela dajući suglasnost Hrvatskim autocestama na visinu cestarine i sustav naplate cestarine za uporabu autocesta i cestovnih objekata s naplatom.

Vlada razriješila dužnosti Kovača i Čokljata zbog nedovršene autoceste Zagreb-Split

Stanka Kovača, predsjednika Uprave HAC-a i Muhameda Čokljata, tajnika Povjerenstva za ceste Vlada je danas razriješila, a na njihova mjesta imenovala Marija Crnjaka i Borisa Ordulja.


Vladina odluka rezultat je činjenice da su i Vlada i resorno ministarstvo dan prije otvaranja autoceste prema Splitu bili uvjeravani da će sve biti učinjeno na vrijeme i da je sve u redu.

To je odnos koji se ne smije tolerirati, neovisno o motivima, ako oni postoje, istaknuo je resorni ministar prometa Božidar Kalmeta na sjednici Vlade.

I premijer Sanader nedopustivim je ocijenio što su Vlada i resorno ministarstvo bili uvjeravani da će sve biti u redu, a kasnije se pokazalo drugačije.

Moraju se povući konzekvence, ali se ne smije pasti u napast i otvarati dionice autoceste koje nisu spremne, rekao je Sanader.

Zbog toga će danas od planiranih 177 kilometara biti otvoreno 108 potpuno spremnih.

Preostalih 69 kilometara, bit će otvoreno kad se završe svi poslovi i zadovolje sigurnosni aspekti, poručili su Sanader i Kalmeta.

Kalmeta kaže da se moglo, isforsirati i tih 69 kilometara, ali bi to bilo na štetu kvalitete i sigurnosti.

Ponovio bi se kaže slučaj prošle godine otvorene dionice Gornja Ploča-Maslenica na kojoj su mjesecima nakon otvaranja bili radnici završavajući ograde, zaštitne mreže, odbojnike. I Sanader i Kalmeta čestitali su građevinarima na autocesti, ističući da su napravili ogroman posao i na dalmatinskom i na ličkom dijelu autoceste.

Ministrica graditeljstva, prostornog uređenja i zaštite okoliša Marina Matulović Dropulić kaže kako iz svega treba izvući poučak, a to je da odgovorni ljudi moraju biti na gradilištu svakodnevno, da se ne može telefonom provjeravati do kuda je posao stigao.

Podsjetila je da su stručni ljudi uvjeravali da će se posao na autocesti odraditi na vrijeme, da nema nikakvih problema, iako je Vlada još prije 15 dana donijela odluku o ubrzanju radova.

Premijer Sanader poručio je da autoceste nisu ni Čačićeve ni Račanove ni Kalmetine ni Sanaderove nego hrvatskih građana. Ova će Vlada radije čuti smiješne politikantske kritike, nego zatvoriti oči pred činjenicom da neki dijelovi ceste ne udovoljavaju sigurnosnim standardima, rekao je premijer Sanader.

Pročitajte više