Pravilno planiranje i programiranje treninga

Pravilno planiranje i programiranje treninga

Foto: Shutterstock

DOBAR plan i program treninga jedan je od osnovnih preduvjeta za uspjeh u trenažnom procesu. Svatko tko se imalo ozbiljnije želi posvetiti vježbanju trebao bi poraditi na svom planu, da li samostalno (pod uvjetom da ima potrebno znanje) ili sa stručnom osobom. Svjedoci smo velikog broja vježbača koji naprosto lutaju između gomile vježbi radeći ih bez ikakvog reda i smisla.

Na samom početku trenažnog procesa treba si zadati cilj i prema tom cilju sastaviti plan vježbanja. Dobar plan se zasniva na temeljitom i planski razrađenim programom na godišnjoj razini tzv. makrociklusu koji je podijeljen na mikrocikluse. Mikrocikluse bismo mogli definirati na fazu snage, mase, definicije i fazu stabilizacije forme ili aktivni odmor. Oni bi se trebali pravilno rasporediti ovisno o individualnim specifičnostima pojedinca te cilju i karakteru aktivnosti kojima se pojedinac želi baviti.
 
Svaki plan i program je podložan izmjenama i promjenama koje mogu nastati zbog niza razloga, stoga je potrebno sistematično i ažurno kontrolirati sve faze plana i programa te ih prilagođavati trenutnim potrebama.
 
Uz sustavan i analitički način rada i pristup trenažnom procesu možemo biti sigurni da rezultati neće izostati te da ćemo svakim danom biti sve bliži ostvarenju svoga cilja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
 
Stoga, prije nego počnete s vježbanjem, posvetite se izradi plana i slijedite da. Ukoliko nemate znanja, za savjet pitajte osobnog trenera, i rezultati neće izostati.
 
Izvor: Fit-team
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara