Nedostaje vam energije? Ovo su namirnice koje trebate uvrstiti u prehranu

Nedostaje vam energije? Ovo su namirnice koje trebate uvrstiti u prehranu
Foto: 123RF

BILO da se radi o stresnom poslu, nedostatku sna, obitelji ili nečem četvrtom, svima nam ponekad nedostaje energije.

Za početak trebate dobro proučiti što jedete. Naime, određene namirnice mogu vam pomoći da budete odmorniji, fokusiraniji i spremniji za sve izazove.

Ugljikohidrati su osobito važan izvor energije za naše tijelo. Njihov manjak može dovesti do osjećaja umora i nedostatka energije. Zdrave masnoće su također važne za optimalnu funkciju mozga tako da morate i njih unijeti u tijelo u dovoljnoj količini.

Nutricionistica Jacqueline Alwill podijelila je listu namirnica koje pojačavaju energiju, a trebale bi, smatra, biti češće zastupljene u prehrani svakog čovjeka.

1. Banane

"Odličan izvor ugljikohidrata, kalija i vitamina B6 i superjednostavne za brzu užinu." 

2. Masna riba

"Sadrži omega-3 masne kiseline za koje je dokazano da smanjuju upale u tijelu koje su čest uzrok umora."

3. Slatki krumpir

"S obzirom na to da slatki krumpir ima visok udio vlakana i složenih ugljikohidrata, tijelo ga sporije razgrađuje osiguravajući neprekidnu opskrbu energijom."

4. Avokado

"Bogat je zdravim mastima i vlaknima. Masti u avokadu dolaze iz mononezasićenih i polinezasićenih masnih kiselina i mogu se skladištiti u tijelu i koristiti kao izvor energije."

5. Kava

"Dobro je popiti kavu ako vam treba puno energije. Kofein djeluje na mozak tako da povećava proizvodnju epinefrina. Ovaj hormon stimulira tijelo i mozak da se osjećaju budno i usredotočeno."

6. Zeleni čaj

"Ima sve prednosti kao i kofein, ali i L-teanin koji omogućuje porast razine energije. Zeleni čaj također sadrži visoku koncentraciju moćnih antioksidanata koji mogu pomoći u sprječavanju stresa i upala."

7. Naranče

"Poznate su po visokom udjelu vitamina C, ali sadrže i antioksidativne spojeve koji mogu pružiti zaštitu od stresa koji uzrokuje umor."

8. Cjelovite žitarice

"Samo jedna šalica integralne riže pruža oko 88% preporučenog dnevnog unosa mangana, minerala koji pomaže vašim enzimima da razgrade ugljikohidrate i proteine kako bi stvorili energiju."

9. Humus

"Kombinacija slanutka, tahinija, ulja i limuna čini humus odličnim izvorom energije s puno složenih ugljikohidrata, vlakana i zdravih masti. Ovi sastojci pomažu u usporavanju apsorpcije ugljikohidrata, što pomaže u smanjenju šećera u krvi."

10. Orašasti plodovi i sjemenke

"Orašasti plodovi i sjemenke, uključujući bademe, orahe i indijske orahe, bogat su izvor esencijalnih masnih kiselina, vlakana i antioksidansa. Zajedno imaju sve esencijalne aminokiseline potrebne za izgradnju kompletnog proteina. Kombinacija ovih mikrohranjivih sastojaka dugo održava apetit i energiju stabilnima."

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara