Ovo je šest nedostataka ketogene dijete s kojima se susretne svatko

Ovo je šest nedostataka ketogene dijete s kojima se susretne svatko
Foto: 123RF

KETOGENA, tzv. keto dijeta, jedna je od najpopularnijih, a slovi za izrazito učinkovitu u fazi kad je cilj riješiti se viška masnog tkiva. 

Keto dijeta usredotočena je na unos ugljikohidrata manji od deset posto dnevnog unosa kalorija te povećanje unosa masnoće na više od 70 posto.

Ipak, ovakav način prehrane uz sve svoje prednosti ima i nedostatke, tvrdi dijetetičarka Kristin Kirkpatrick s Cleveland Clinic's Wellness Institutea.

Glavobolja

"Prvih nekoliko dana na keto dijeti vaše se tijelo pokušava prilagoditi novom procesu u tijelu. Naime, glavno gorivo koje tijelo koristi je glukoza. Međutim, ako iz bilo kojeg razloga ne može iskoristiti glukozu, kao alternativu koristi masti.

Da bi tijelo iskoristilo masti kao energiju, najprije ih treba "razbiti" na manje dijelove koji se zovu ketoni. Fizički učinci tog procesa poznati su još i kao "keto gripa", odnosno gomila simptoma sličnih gripi, a glavobolja je jedan od njih", kaže dijetetičarka Kirkpatrick.

Loš zadah

Jedno od ketonskih tijela koje se proizvodi u jetri ima poseban miris koji izlazi kroz usta, miris acetona. "Ako se ljudi odmiču od vas, objasnite im u čemu je problem", savjetuje Kirkpatrick. 

Slabost i umor

Prvih nekoliko dana prehrane s malo ugljikohidrata možete se osjećati umorno ili iscrpljeno jer vaše tijelo traži izvor energije. "To je još jedna početna nuspojava koja ne bi trebala dugo trajati", kaže dijetetičarka.

Grčevi u mišićima

Grčevi mogu biti posljedica dehidracije, nedostatka kalija ili magnezija, a sve je to povezano s prehranom koja sadrži nisku razinu ugljikohidrata. Stoga Kristin preporuča 11 čaša vode dnevno i magnezij kao dodatak prehrani. 

Zatvor

Glavni problem skriva se u činjenici da se ovakvom prehranom u organizam unose velike količine proteina koji mogu uzrokovati zatvor, a premala konzumacija vlakana dodatno će usporiti metabolizam. "Konzumirajte puno povrća i orašastih plodova kako biste povećali unos vlakana. Brokula je za to odlična", preporučila je Kristin.

Osip na koži

"Ovo je rijetka nuspojava bez točno definiranog uzroka, ali zna se da postoji", rekla je Kristin i poručila kako su problemi s probavom ipak jedna od najčešćih nuspojava. 

 

 

 

 

 




 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara