Arrow 45 - djelo austrijskog genijalca
NJEMAČKI entuzijasti s Austrijancem su u svega tri mjeseca razvili konačnu izvedbu nekonvencionalnog prijevoznog sredstva s inovativnim pogonom. Model će od iduće godine biti dostupan u četiri izvedbe, koje činjenica da ne proizvode ispušne plinove i buku čini idealnim gradskim prometalima.
Sve je počelo još 1988. godine kada Austrijanac Oskar Wachauer ulazi u automobilski svijet i etablira se kao cijenjeni isporučitelj karoserijskih dijelova za mnoge renomirane tvrtke. Nekoliko godina kasnije, točnije 1994. godine, Oskaru pomišlja na razvoj prijevoznog sredstva, koji bi kombinirao karakteristike automobila i motocikla, a bio bi pogonjen električnom energijom. Ideja je odmah stavljana na papir, da bi 2000. godine bio napravljan prvi prototip. Ove godine ekipa je konačno oformljena, osnovana je tvrtka E.Mobile Technologies i nakon opsežnih testiranja i nekoliko proizvedenih testnih primjeraka, u Frankfurtu premijerno predstavlja serijski model Arrow.
Ono po čemu je Arrow poseban je njegov pogonski sustav. Odabir je pao na asinhroni kavezni trofazni motor koji se putem statičkog pretvornika napaja iz tri baterije napona 12V i ukupne mase 18 kilograma. Za one manje upućene, dovoljno je da znaju da je ova vrsta motora danas iznimno popularna zbog niske cijene, jeftinog održavanja i nadasve visokog stupnja pouzdanosti, te da u fazi kočenja motor, kao i svaki električni stroj, radi kao generator i "vraća" struju u mrežu odnosno baterije.
Cjelokupni pogonski sustav ima stupanj korisnosti od čak 70 %, što je oko tri puta bolji rezultat od klasičnog motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Nadalje, elektromotor je tako pozicioniran da snižava težište vozila i tako mu poboljšava stabilnost. Mogućnost prevrtanja je svedena na minimum, a postignute su i zavidne vozne osobine.
Kupci će moći birati između nekoliko izvedbi, koje iako pokretane istim motorom, imaju kudikamo različite performanse. Tako "najslabija" (Arrow 15) postiže maksimalnu brzinu od 15 km/h za pet sekundi, dok najbržoj, Arrow 45, do maksimalnih 45 km/h treba petnaestak sekundi. Sve izvedbe mogu prijeći do 60 km s jednim punjenjem, što uvelike ovisi o režimu vožnje.
Arrow je težak 130 kg, a može se opteretiti sa dodatnih 120 kg. Iako ima skromne gabarite (188x98x110 cm), vozilo posjeduje prtljažni prostor nosivosti 34 do 40 kg, ovisno o izvedbi, i površine 42x33 cm.
Kompaktne dimenzije, veliki stupanj manevrabilnosti i ekološki prihvatljiv pogon čine Arrow idealnim prijevoznim sredstvom za grad. Model Arrow stoji 4.250 eura, a isporuka prvih primjeraka počinje u siječnju iduće godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati