Fiat 500 1.3 MJT Lounge: Prvi među šminkerima

FIAT kao da ne može pogriješiti kada su mali automobili u pitanju. No, ovaj su put talijanski majstori uspjeli nadmašiti same sebe i stvoriti neodoljiv gradski automobil koji osvaja na prvi pogled.

Treća od reinkarniranih europskih legendi premijerno je predstavljena prošlog ljeta. Preko 100.000 prodanih primjeraka i još toliko naručenih jasan su pokazatelj uspješnosti projekta reinkarnacije izvornog modela iz davne 1957. godine. Odlično odrađen posao osim prodaje potvrdila je i titula europskog automobila godine. Da, legenda opet živi, a Fiatu sve čestitke na odličnom automobilu.

Neodoljivo simpatičan, Fiat 500 dolazi kao veliko osvježenje na tržištu zasićenom konfekcijskim proizvodima. Nakon dugo vremena konačno možemo reći da ovaj automobil nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Njegova privlačnost ne pozna granice, bilo dobne, spolne ili rasne, on je naprosto neodoljiv svakome.

I još nešto, iako trendseter, Fiat 500 je pravi mirotvorac, koji će ugasiti bilo kakav možebitni bijes "raje". Zaslijepljena automobilom redovito će zaboraviti izraziti mišljenje o osobi za upravljačem, njegovom statusu u društvu i još koječemu.

Estetski Fiat 500 predstavlja odličan rad, kako zbog poštivanja izvorne siluete, tako i zbog jednako uspješno osmišljenih retro detalja. Posebno dojmljiv sprijeda, ovaj će automobil iz svakog izvući osmjeh, pa i samog štrumpfa Mrguda. Moderna interpretacija retro dizajna uključuje obilato korištenje zaobljenih površina, a kad su materijali u pitanju, krom je neizostavna karika u stvaranju.

Fiat 500 je jedan od rijetkih i možda jedini gradski automobil za koji možemo konstatirati kako mu bijela boja odlično stoji. Recimo i kako je na raspolaganju ukupno 12 boja karoserije, dok se na popisu opcija nalazi još amblemi, naljepnice i aluminijski naplatci, a sve s ciljem daljnje individualizacije.

Sa svega tri i pol metra duljine Fiat 500 se uspješno uklapa u gradsku vizuru prometa. Pritom mu ponuda prostora u kabini nije mana. Nimalo čudno s obzirom da je model od izvornika dulji čak 60 cm, a širi oko 30 cm. Upravo širina vozila čini boravak u kabini ugodnim, bar kad su prednja sjedala u pitanju.

Naravno, ugodnoj atmosferi doprinijet će nastavak retro priče, što u prijevodu znači obilato korištenje sjajne plastike s ciljem evociranja uspomena na nekad limom obložene interijere. Nema sumnje da se stilom ovaj automobil izdiže iznad konkurencije, no isto vrijedi i pogledu kvalitete izrade koja je u okviru Fiata podignuta na novu razinu.

Govoreći o ergonomiji mišljenja su donekle podijeljena. Dok se na čitljivost mjernih instrumenata i pozicije kontrola nema što spočitavati, visoka pozicija (pre)mekanih sjedala mogla bi predstavljati problem osobama višim od 1,85 m.

Ništa novo s obzirom da od iste "boljke" pate i drugi mini noviteti poput druge generacije Twinga. S druge strane, mogućnost podešavanja istih po visini, kao i povećeg obruča upravljača djeluju blagonaklono na optimalan položaj za upravljačem. Isto vrijedi i za smještaj ručice mjenjača na centralnu konzolu.

Prostranost na stražnjoj klupi za vozilo ove veličine i nije bitna, pa ćemo stoga samo još jednom spomenuti da su mogućnosti individualizacije opet prisutne. S popisa opcija izdvajamo nepomični stakleni krov koji doprinosi dojmu prostranosti, ali i evocira uspomene na platneni krov izvornog modela iz dalekih 1950-tih.

Jedna od posebnosti Fiata je i Blue&Me sustav koji objedinjuje Bluetooth povezivanje mobilnog telefona, MP3 reprodukciju i USB kompatibilnost s glasovnim upravljanjem. Nastao u suradnji s Microsoftom spada u red boljih na tržištu.

Pretinaca u Topolinu novog doba definitivno ne nedostaje. Osim otvorenog ispred suvozača, tu je još nekoliko džepova, uključujući i skriveni pretinac ispod sjedala. Priču o interijeru završava prtljažnik. Osnovni kapacitet od 185 litara moguće je proširiti, bilo povlačenjem stražnje klupe ili preklapanjem naslona sjedala.

Osim dva benzinska motora Fiat 500 se nudi i u kombinaciji s hvaljenim 1.3 MJT turbo-dizelskim motorom.

Razvija 75 KS i 145 Nm, a usuglašen je sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem. Izuzmemo li nešto višu razinu buke, ovaj se motor nameće kao optimalan izbor za sve željne štednje. Gradski prosjek od 6,4 l/100 km teško će postići konkurencija, baš kao i sasvim uvjerljive performanse, 12,5 sekundi za sprint do 100 km/h i maksimalnih 165 km/h. Iako teško kreće, nabiranjem okretaja motor se budi i u odgovarajućem rasponu okretaja 500-ici osigurava sasvim solidna međuubrzanja.

>> Baza automobila: Fiat 500

Voznim karakteristikama Fiat 500 se najbolje prilagođava gradskim uvjetima gdje do izražaja dolaze odlična manevarska svojstva osigurana kompaktnim mjerama i skromnim međuosovinskim razmakom. Potonje uzima danak u udobnosti, poglavito u prelasku poprečnih neravnina kada će poskakivanjem jasno dati do znanja koje su prednosti, a koje mane minijaturnih automobila.

Zanimljivo je da 500-ica i na otvorenoj cesti ima što za reći. Sasvim solidno odmjerenog servo upravljača i dovoljno tvrdog ovjesa, ovaj automobil odlično sluša vozača i samim time se lako postavlja u željenu putanju. Pri forsiranju dolazi do neminovnog podupravljanja, što će svaki iole istrenirani vozač znati kontrolirati. I na kraju spomenimo kočnice potpomognute ABS-om koje uvjerljivo grizu asfalt pružajući puno povjerenje u maleni Fiat.

Fiat 500 ima sve preduvjete da ponovi uspjeh prethodnika, kao i za nas jednako legendarnog "fiće" koji je motorizirao ove krajeve prije više od tri desetljeća. Sve, osim jedne, a to je cijena. Naime, Fiat 500 starta cijenom od 85.840 kn, koliko stoji osnovna izvedba s 1.2 benzinskim motorom i baznim paketom opreme. Testni dizelaš dostupan je isključivo s jačim paketom opreme, što u prijevodu znači da starta cijenom od 122.100 kn.

Da, iznos je to za koji se može dobiti klasu veći automobil, ali isto tako valja imati na umu da je prije izrečen iznos najmanji potreban da si osigurate zamijećenost na cesti. Vjerujte, za vama će se okretati u jednakoj mjeri kao da vozite desetak puta skuplji automobil, ali uz jednu bitno razliku - ispratit će vas dobronamjernim osmjehom. Uostalom, čak i na našem tržištu 500-ica je vrlo tražena roba na koju se čeka mjesecima, a najpopularniji model je ujedno i najsnažniji (1.4/100 KS).

Realno, Fiat 500 je odličan izbor kao drugi automobil u obitelji i optimalan izbor za sve željne trendseterskog proizvoda u čiji red kvaliteta ulaze odlična okretnost i performanse, te vrlo dobra opremljenost. Možda najveću težinu ovom automobilu daju riječi da se radi o ponajboljem talijanskom proizvodu u posljednjih nekoliko sezona.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina Lounge):

Prednji (dualstage) zračni jastuci

Bočni zračni jastuci

Prednje zračne zavjese

Zračni jastuk za koljena vozača

ABS+EBD

Automatska dnevna vjetla (+ follow me home)

Električni (dualdrive) servo upravljač

El. podesiva i grijani retrovizori u boji vozila
Daljinsko centralno zaključavanje

Ručni klima uređaj

El. podizači stakala sprijeda

Upravljač podesiv po visini

Upravljač obložen kožom 

Sjedalo vozača podesivo po visini

Putno računalo

Audio sustav (CD, MP3, 6 zv)

Blue&Me (Bluetooth, gl. upravljanje, USB...)

Komande (audio, Blue&Me) na upravljaču

Djeljiv stražnji naslon sjedala (50:50)

Krom dekoracija

Stakleni fiksni krov sa sjenilom

15" alu naplatci, gume: 185/55R15

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Perla bijela boja

5.180

PDC sustav (straga)

1.850

Prednja svjetla za maglu

1.554

Fiat 500 1.3 MJT Lounge

122.100

Cijena testiranog vozila

130.684

Cijena bazne izvedbe (1.2 Pop)

85.840

 *Cijene su informativne

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara