Ford FR100 - Farmerovo novo ruho
NAKON popularnih Mustanga i Focusa u sportskim izvedbama, Ford je seriju FR odlučio proširiti pomalo nesvakidašnjim modelom. Najpopularniji pick-up model, serija F, u posljednjih pedesetak godina omiljen je izbor američkog farmera. Projekt FR100 prikazuje ovo vozilo u sasvim novom svijetlu.
Istina, riječ je o konceptu, kojim je Ford uveličao ovogodišnji SEMA (Specialty Equipment Manufacturers Association) show u Los Angelesu i koji zasigurno nikada neće doživjeti serijsku produkciju.
Za bazu ove svojevrsne prerade uzet je model iz 1953. godine, što ne znači da su veći zahvati učinjeni na dizajnu. Naprotiv, linija vozila nije mijenjana, zadržani su detalji poput originalnih retrovizora, kvaka, a tek neznatno modernizirani svjetlosni sklopovi i prednja maska. Istina vozilo je osjetno bliže podlozi od svog originala, što mu u kombinaciji sa četverostrukim završetkom ispuha osigurava moćan nastup i najavljuje veće promjene ispod lima.
Upravo tu se i krije glavni razlog što je ovaj koncept ugledao svijetlo dana. Nastao na osnovu, tunerima omiljenog, Mustangovog 4.6 V8 motora, sada ima obujam od okruglih 5 litara i razvija zdravih 430 KS pri 6.700 o/min. Maksimalni okretni moment, nakon obrade motora u specijalnom odjelu, porastao je na okruglih 500 Nm koje razvija pri 4.000 o/min.
Sve ovo rezultat je velikih izmjena na motoru, od povećanja obujma cilindara, pa sve povećanog protoka goriva. Prije ovog koncepta, FR (Ford Racing) je tunirao dva originalna vozila kako bi uvidio koliko originalnih dijelova može biti iskorišteno na moderniziranoj izvedbi, svojevrsnom hot-rodu. Pogon je naravno stražnji, a snaga se prenosi putem 6-stupanjskog Tremec T56 ručnog mjenjača.
Prednji kraj vozila nije morao pretrpjeti konstrukcijske modifikacije jer je Mustangov ovjes pasao «na šraf». Stražnji dio ovjesa morao je biti prerađen kako bi se mogao smjestiti u podvozje kamioneta. Za sigurno zaustavljanje brinu se četveroklipne Brembo disk kočnice na svim kotačima, koji su inače pozamašnih mjera. FR100 postavljen je na 18-inčne kotače na koje su namontirane Goodyear Eagle F1 gume mjera 275/40 sprijeda i 315/40 straga.
Najviše promjena, naravno, pretrpjela je unutrašnjost putničkog prostora, kako bi bilo udovoljeno današnjim standardima. Sjedala iz Rangera, Harman/Becker audio sustav i navigacija, Sirius satelitski radio, Infinity zvučnici, novi klimatizacijski sustav detalji su koji čine ovaj pick-up dostojnim luksuznog terenca.
Ford je ovim modelom još jednom pokazao da i naizgled zastarjeli koncepti mogu postati interesantni nakon minimalnih izmjena. Kad se k tome još pridoda hot-rod kult, toliko omiljen u SAD-u, uspjeh ovog moderniziranog oldtimera je zajamčen.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati