Od sada i Hondini zrakoplovi

Od sada i Hondini zrakoplovi

OSIM što posjeduje cjelokupni automobilski i motociklistički program, te se bavi proizvodnjom brodskih motora, Honda osvaja i zračni prostor. HondaJet je odradio probni let i sve je spremno za proizvodnju.

Honda je prije nekoliko dana objavila da su na aerodromu Piedmont Triad u Sjevernoj Karolini (SAD) uspješno obavljeni prvi probni letovi HondaJeta. Riječ je poslovnom avionu, koji u potpunosti potpisuje Honda, od motora i cjelokupne mehanike, pa sve do uređenja interijera i elektronskih sklopova.

Zrakoplov pokreće HF118 Turbofan motor. Kako je riječ o Hondinom motoru ne čudi da su još jednom postignuti revolucionarni rezultati. Kompaktne dimenzije omogućili su smještanje motora u gornji dio krila, čime je dobivena povoljnija forma (manji otpor trenja), a i masivni nosači motora su postali suvišni. Poboljšanje je dakle dvostruko. S jedne strane reducirana je potrošnja goriva (do 40 %) i povećana putna brzina, a s druge strane je dobiven dodatni prostor za putnike, koji predstavlja 30-postotno povećanje u odnosu na interijer konvencionalnog zrakoplovu.

Strukturu zrakoplova karakterizira kompozitna sandwich konstrukcija ojačana ugljičnim vlaknima, te aluminij, što je rezultiralo elegantnijom formom s stanovišta aerodinamike i naravno manjom masom.

Priča za sebe je kokpit (Garmin G1000) koji karakteriziraju najmodernija tehnička dostignuća. Uz sustav "auto-pilota" i sustav za odmrzavanje, tu su još brojni sustavi, koji zrakoplov čine iznimno sigurnim. Ipak, da bi se dao konačan sud o sigurnosti i učinkovitosti cjelokupnog zrakoplova, potrebno je pričekati da se odradi još 200 testnih sati u sljedećih nekoliko mjeseci.

Honda je u zrakoplovstvu još od 1986. godine, kad je krenula s razvojem prvog zrakoplova. Najnoviji zrakoplov je prvi koji pokreće upravo Hondin motor, što je dosad neviđen uspjeh za ovu tvrtku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razvoj motora započeo je 1999. godine, a do danas je odrađeno 110 testnih sati u zraku i test izdržljivosti (150 sati neprekidnog rada). Iako zvuči nevjerojatno, Honda je jedan sustav posudila iz automobilske branše. FADEC (Full Authority Digital Electronic Control) je sustav koji prati rad motora i upravlja svim vitalnim parametrima motora.

I za kraj donosimo neke tehničke podatke Hondajet-a. Zrakoplov je dugačak 12.5 metara, širok 12.2 metara i visok 4.1 metar. Maksimalna brzina zrakoplova iznosi 778 km/h, a s jednim punjenjem goriva ima akcijski radijus veći od 2.000 km. Pri tome prosječna potrošnja goriva iznosi oko 3.3 km/kg. Za uzlet je potrebno barem 807 metara piste, dok je za slijetanje dovoljno 694 metara. 

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara