Dnevnik gradske cure: Supertalent je namješten (i ostale tajne interneta)

Dnevnik gradske cure: Supertalent je namješten (i ostale tajne interneta)

Foto: Karmen Poznić

DOBRODOŠLI u najnadrkaniji tjedan u godini.
 
Ako mislite da nije jer je sve lijepo, šareno i miriši na kuhano vino, skoknite u obližnji shopping centar. 
 
Kaos. 
 
Gužva. 
 
Ljudi su živčani. 
 
Putar je poskupio. 
 
Nema parkinga. 
 
Čudi me da Bandić već nije napravio zonu oko Manduševca, em je fontana (ish), em je mogućnost za 17 kuna po satu.
 
To bi prošlo ovih dana, ljudi bi ovih dana dali bubreg za centimetar parkinga.
 
Prošlo bi i inače, kod nas sve prolazi, čak i svećenik s autom od 400 tisuća kuna.
 
I mnogostup.
 
I travel blogger Kolinda.
 
Ali to nije tema za najnadrkaniji tjedan u godini.
 
Maleni Isus stiže, treba kupit poklone. 
 
Stat u red za blagajnu. 
 
Pa u red za zamatanje poklona.
 
Red za platit parking u garaži.
 
Red za izać iz garaže. 
 
Red na semaforu, za put od 12 minuta ti ovih dana treba sat i pol.
 
Svi trube. 
 
Na auto ispred sebe. Na gužvu općenito. 
 
Psuju.
 
Jučer sam čula psovku “jebemti jato krvavih Isusa” - i to iz ženskih usta.
 
Neki i viču na semafor jer je bezobrazan.
 
Tome je neki dan svjedočila moja frendica Iris - čovjek je otvorio prozor i derao se na semafor jer je sad crveno a njemu se žuri. 
 
Isus se bliži, a on još nema poklone. 
 
Ne možeš imat Božić bez poklona, to onda nije Božić.
 
Nije. 
 
Pusti što ti kažu oni hešteg lifecoach citati koji te uvjeravaju u suprotno: “Don’t buy gifts, be someone’s gift.”
 
Probaj to prodat svojoj curi ak možeš.
 
“Ljubavi, za Božić si dobila moju prisutnost.”
 
No thank you, please.
 
Slobodno pričajte po kvartu da sam kapitalističko, materijalističko smeće (da se Vlatka Pokos malo odmori ovih dana od takvih komentara), ali ja samo govorim ono što većina misli. 
 
Zato i jesu gužve u dućanima, jer svi volimo nekome nešto poklonit i svi volimo nešto dobit. Makar i sitnicu. Nešto malo što je zapravo veliko jer pokazuje da smo na nečijem popisu.
 
Puno to znači, bit na nečijem popisu, makar i na popisu za sitnicu.
 
Božić bez poklona je kao burek bez jogurta - ok, ali nepotpun. Isto kao što je Božić s mesom jedini pravi Božić, a Božić sa sirom ne postoji, to je sirnica!
 
Kad smo već kod omiljene svađe cijele regije…
 
Nedavno je na Indexu izašao članak o tome kako Bosanci reagiraju kad ispred njih kažeš “burek sa sirom.”
 
Devedeset i šest tisuća klikova. 
 
Zato volim Indexovu aplikaciju koja je odnedavno dostupna - uvijek vidiš broj klikova.
 
Devedeset i šest tisuća. Puno je to za jedan burek, pogotovo za burek sa sirom. Da je s jabukama,  bilo bi i sto devedeset tisuća, ljudi vole kliknut na stvari koje će ih iznervirat.
 
Malo sam kopala po aplikaciji i složila neke, kako bi rekao naš plus size model Plenki, interesantne i atraktivne informacije.
 
Burek sa sirom, dakle, ima 96 000 klikova. 
 
Lijepo. Respektabilno. Fino.
 
Svaka majka bi bila ponosna.
 
Možda nije tema koja će promijenit svijet, ali zabavlja ljude, pa klikaju. 
 
Isto kao i Sarah Seifert.
 
Članak o tome kako je Martina Tomčić napala njenu twerkersku Supertalent guzicu ima 189 000 klikova.
 
Sto osamdeset i devet tisuća.
 
Da je za vrijeme twerkanja držala burek u ruci, popelo bi se i na petsto tisuća.
 
Nešto lošije of bureka i Sarah, ali i dalje sasvim lijepo prolazi Maja Šuput. 
 
“Maja Šuput je na početku karijere izgledala drugačije” ima 155 000 klikova, “Maja uživa u Beču” je dobilo 40 000 klikova, a “Maja putuje avionom” je knjiga iz djetinjstva koju ću ubacit da ti vrati lijepa sjećanja na vrijeme kad nismo imali mnogostupe.
 
 
“Svađa u Supertalentu” ima 143 000 klikova.
 
“Severina prošetala Ljubljanom” je skupilo 58 000.
 
“Temperature idu u minus” - 68 000.
 
Ima još.
 
“Jelena Rozga ima dekolte” - 172 000.
 
“Jelena Rozga ima čizme” - 43 000.
 
“Kolinda se slikala s devom” - 34 000. Iako se zapravo deva slikala s Kolindom, ali to su tehnički detalji.
 
Ne smijemo zaboravit ni Vlatku Pokos koje ovih dana po Fejsu ima više nego adventskih vijenaca.
 
“Dikan me progoni” - 52 000 klikova.
 
“Vlatka mora Dikanu vratit novac” - 39 000.
 
“Dikanov sin odgovorio Vlatki Pokos” - 139 000.
 
“Vlatka Pokos se neće vratit u Hrvatsku” - 96 000.
 
Tu su naravno i problemi s odjećom Žanamari.
 
“Nije imala dovoljno kratku minicu, obukla samo majicu” - 40 000.
 
“Ispod majice joj izvirile grudi” - 200 000. Dvjesto tisuća.
 
“Žanamari nije mogla zakopčat haljinu od bujnih grudi” - 66 000.
 
I Lidija Bačić.
 
“Nosi li gaćice?” - 92 000.
 
“Nosi li gaćice?” (take two) - 81 000.
 
“Lidija pozirala na podu.”- 62 000.
 
“Lidija ima kalendar koji je seksi.” - 68 000.
 
Index ovaj mjesec slavi petnaesti rođendan, a jedna od najčešćih zamjerki koja se ispod članaka upućuje “dnovinarima Imbexa”, kako ih zovu najnekreativniji umovi današnjice je: “Zašto pišete o ovakvim glupostima?”
 
Ili: “Koga to zanima?”
 
Zato volim to što se vidi broj klikova, jer “koga to zanima” postaje pitanje s jako preciznim odgovorom.
 
Tebe + tebe + tebe + tebe + … nastavi do 52000 za “Dikan progoni Vlatku Pokos.”
 
I meni možda najdraža zamjerka: “Pišite o nečem važnom.”
 
“Zašto pišete o ovim nebitnim ljudima, ima toliko pametnijih i važnijih stvari o kojima možete pisat.”
 
I te sam brojke pripremila. Imam samo dva primjera, jer su meni samo ta dva važna u ovom najnadrkanijem tjednu godine kad čekamo da se Isus pojavi, pa da se možemo prežderavat do bliskog susreta sa smrti.
 
“Prikupili smo Božićne želje djece iz domova, ispunite im jednu” - 34 000 klikova. 
 
“Usrećili ste stotinu djece, imamo nove želje” - 18 000 klikova.
 
Ukupno 52 000 klikova, što znači da su djeca bez roditeljske skrbi koja za Božić žele stvari tipa “gumice za kosu” manje važna i manje zanimljiva od Severinine obične šetnje Ljubljanom. 
 
“Ma naravno da nisu!” - jesu.
 
Matematički i statistički - jesu.
 
Manje važna od Severine u Ljubljani.
 
Manje važna od Rozginih čizama.
 
Jednako važna kao Kolinda s devom, odnosno deva s Kolindom.
 
Pisala sam o njima i prošle godine, kad mi je ovaj video slomio srce.
 

 
Jabuka. Rukavice. Napolitanke.
  
Dugo me nešto nije uzdrmalo kao riječ “napolitanke” na popisu Božićnih želja. Potres za dušu, rekla sam tad, i ponovit ću jer ako se može ponavljat pitanje o tome nosi li Lidija Bačić gaće, mogu i ja dvaput napisat da su ove dječje želje potres za dušu.
 
“Pišite o nečem važnom!” 
 
PIŠU. 
 
Stalno. Svakodnevno. Zovu domove za djecu. Skupljaju želje. Stavljaju jasne naslove i upute. 
 
“Prikupili smo Božićne želje djece iz domova, ispunite im barem jednu i usrećite ih.”
 
Sve je jasno, sve je transparentno, i sve je važno. 
 
Svaka želja na popisu je važna.
 
Od lutke Frozen do jabuke (iako je jabuka nešto što bi trebalo bit temeljno dječje pravo, a ne poklon za Božić).
 
Pišu o važnom.
 
Ali kaj to vrijedi kad ljudi radije klikaju na “nećete vjerovati kakve čizme ima Nina Badrić.”
 
“Ella Dvornik otkrila zanimljivu zanimljivost o svom zecu.”
 
“Stjepan Hauser voli muške… frizure.”
 
“Lidija Bačić ima pod.”
 
I onda ti isti ljudi imaju obraza napadat novinare i pitat koga to zanima.
 
VAS. 
 
To je čista matematika.
 
Vas 34 000 zanima koje su poklone poželjela djeca iz domova. Vas 200 000 zanima kako su Žanamari izvirile grudi.
 
“Ma nije nego…” - je.
 
Klikovi ne lažu, ljudi već da.
 
I ja sam lagala u naslovu.
 
Pretpostavljam da vam je sasvim jasno da je ovo sa Supertalentom bila obična navlakuša.
 
Ispričavam se svima koje sam razočarala i zakinula za još malo kulturnog uzdizanja, ali znam da se to više klika od “kupite poklon djetetu koje za Božić od Djeda Mraza traži gumice za kosu.”
 
Index (onaj čiji “dnovinari” pišu samo gluposti) je i ove godine na onim “simpatično” klikanim linkovima pripremio popis dječjih Božićnih želja. Puno ih je već ispunjeno, ali puno i nije, pogotovo iz domova pri dnu popisa.
 
 
Nema sisa. Nema guzica. Nitko se ne slika s devom i nema svađe oko bureka.
 
Samo običan popis djece koja možda za Božić neće dobit ništa, jer su statistički gledano manje važna od svađe u Supertalentu. 
 
Ne Indexu, ne “dnovinarima” - TEBI koji klikaš.
 
Ili ne klikaš.
 
Božić bez poklona nije Božić. 
 
Nije.
 
Pogotovo ne kad si dijete.
 
Klikajte po razvodima i sisama koliko hoćete, klikam i ja jer je zabavno, ali dajte jednom godišnje kliknite i na ono nešto VAŽNO koje svi uvrijeđeno prizivate nakon što kliknete na sise.
 
Tu ti je važno, evo ti link opet da ne moraš scrollat SKROOOOZ do par redaka iznad: http://www.index.hr/vijesti/clanak/imamo-stotine-bozicnih-zelja-djece-iz-domova-ispunite-barem-jednu-svakom-djetetu/1012546.aspx
 
Sretan Božić s mesom! 
 
Sve drugo je sirnica.
 
 
 
 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara