Spriječite pasivno prejedanje

Spriječite pasivno prejedanje

Foto: Shutterstock


IAKO je najlakše tražiti krivicu u vlastitoj genetici i reći kako ste vi "prirodno" malo deblji te kako imate "spor" metabolizam, uzrok viška kilograma je gotovo uvijek unos prekomjerne količine hrane i nedostatak aktivnosti. Živimo u vremenu kada je najlakše dobiti kilograme, a razlog tome su loše prehrambene navike i sedentaran način života. Razlog tome zašto pak stvaramo loše prehrambene navike jest dostupnost hrane; hrana je dostupna na svakom koraku i u bilo koje doba dana, porcije su velike, a namirnice kalorične. Upravo zato, lako je, bez da smo toga uopće svjesni, pojesti više nego što nam je potrebno, a sav višak odlazi u masno tkivo- to se naziva pasivno prejedanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Jedete li obrok kod kuće ili negdje drugdje, vrlo vjerojatno ćete ga uvijek pojesti do kraja, bez obzira na količinu hrane, ili do trenutka kada se javi snažan osjećaj sitosti, međutim on uvijek dolazi sa zakašnjenjem. Neproporcionalno velike porcije obroka jedan su od glavnih razloga zbog kojeg, pasivno, unosite previše hrane. Smanjite porcije obroka, te ih kontrolirajte na neki način, primjerice jedite iz manjih tanjura, ili nemojte u jednom obroku imati predjelo, glavno jelo, salatu i desert. Puno manje hrane bi unosili i kad bi svaki obrok stvorio optimalan osjećaj sitosti tijekom dana, međutim to neće učiniti sve namirnice. Obrok bogat čistim proteinima i vlaknima stvorit će veći osjećaj sitosti, kao i sve namirnice koje nisu kalorijski guste poput raznog povrća. Smanjite li osjećaj gladi, nećete imati potrebu za velikim porcijama hrane i kaloričnim namirnicama. Osim krutom hranom, puno kalorija može se pasivno unijeti tekućinom. Većina sokova, raznih gaziranih, alkoholnih i ostalih pića za kojima posežete kada ste žedni sadrže puno kalorija, stoga je vrlo lako neprimjetno unijeti nekoliko stotina kalorija dnevno samo iz tekućine. Nemojte zaboraviti kako se kalorije ne nalaze samo u hrani, stoga žeđ probajte uvijek utažiti vodom.       
 
Vodite li računa o veličini porcije obroka, te o tome da jedete hranu koja povećava osjećaj sitosti i da ne pijete kalorije, možete znatno smanjiti unos kalorija na dnevnoj bazi i tako lakše kontrolirati svoju tjelesnu težinu.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara