100 godina relija Peking - Paris

USKORO će biti sto godina otkako je održano prvo izdanje utrke Peking - Paris, prvog relija koji je objedinio dva kontinenta i jedinog čija je ruta bila apsolutna nepoznanica. Lista prijava je zatvorena, a karavana će startati 27. svibnja.

Teško je zamisliti u kojim je uvjetima održana utrka te daleke 1907. godine. Veći dio planiranog puta bio je neistražen, mape neiscrtane, a benzinske postaje čista utopija.

Natjecatelji su se mogli osloniti samo na svoje mehaničare, dok im je jedina orijentacija bio kompas. Ustvari, malo tko je očekivao da će se s pohoda itko vratiti živ. Od četrdeset automobila do cilja je nakon 130 dana puta stiglo njih svega pet.

Danas, stotinu godina kasnije ovaj je maraton svojevrsna turistička atrakcija u kojoj mogu uživati i promatrači ispred malih ekrana, ali i korisnici Interneta. Utrka je oživljena 2005. godine, a od prošle godine moguće ju je pratiti i preko weba, točnije Google Earth-a, uz pomoć kojeg se u stvarnom vremenu može pratiti natjecatelje kroz sve etape.

No ono po čemu je ovo natjecanje posebno atraktivno svakako su učesnici. Naime, najmlađi automobil koji učestvuje je Aston Martin DB6 iz 1969 godine! Da, u utrci učestvuju pravi klasici čija vrijednost se nerijetko mjeri u stotinama tisuća (valuta nija bitna).

Primjera radi, za utrku je prijavljeno nekoliko Itala 40, modela u kojem je Princ Scipione Borghese pobijedio u prvom izdanju natjecanja daleke 1907. godine. Malo je poznato da je upravo zbog ovog modela (i talijanske pobjede) Ferrari odabrao crvenu boju za svoje bolide.

Možda najatraktivnije vozilo je La France Roadster iz 1918. godine s šest-cilindarskim motorom kapaciteta nevjerojatnih 14 litara.

Više informacija o ovom natjecanju možete naći ovdje.

M.N.

Pročitajte više