FSB Racing Team: Kunu će naslijediti Ris

POUČENI prošlogodišnjim uspješnim nastupom na natjecanju Formule student FSB Racing team, grupa studenata Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, odlučio je i ove godine razraditi i izraditi bolid koji će prezentirati Hrvatsku u svijetu.

Pod snažnim imenom Ris skriva se "brat" dobro poznate Kune, bolida koji je prošle godine osvojio 35. mjesto od ukupno 69 u svojoj klasi što je iznimni uspjeh za tim koji se po prvi put natjecao. FSB Racing team ističe kako im je želja sakupljeno iskustvo i znanje pretočiti u novi bolid koji će konkurirati najboljima i kao takav zauzeti zasluženo mjesto u vrhu.

Formula Student je natjecanje koncipirano kao virtualni zadatak izrade prototipa trkaćeg vozila sa četiri kotača za slobodno vrijeme koje je pogonjeno četverotaktnim klipnim motorom. Ograničenja se tiču motora (zapremina do 610 ccm sa restriktorom od 20 mm na usisu) i same konstrukcije, preciznije minimalni međuosovinski razmak iznosi 1.525 mm. Ocjenjivanje se dijeli na statički i dinamički dio.

Statički testovi obuhvaćaju prezentaciju vozila, objašnjenje same konstrukcije vozila i obrazloženje cijene vozila po pojedinim dijelovima i tehnologijama izrade. Gotovi bolidi moraju proći tehnički pregled kako bi se osigurali minimumi sigurnosti na dinamičkim testiranjima. Tehnički pregled vrše ljudi koji se aktivno bave auto-moto sportom dugi niz godina bilo kroz F1, WRC, ili samogradnje trkaćih automobila.

Dinamička testiranja boduju slalom, bočno ubrzanje, utrku izdržljivosti i potrošnju goriva. Ovo natjecanje nije samo trka već je naglasak stavljen na učenje kroz praktični rad i rješavanje realnih problema na koje se nailazi tijekom cijelog projekta. Krajnji je cilj sakupiti što više znanja, vještine i iskustva, te nadopuna teoretskih znanja stečenih studiranjem.

Ove godine ideja vodilja u konstrukciji bolida je postizanje brzine, okretnosti i prije svega redukciji mase bolida, inače glavnoj boljci prošlogodišnje Kune. Stoga je FSB Racing team odlučio kod novog bolida tek djelomično zadržati šasiju od čeličnih cijevi, dok će ostatak biti od kompozita kombinacije aramidnih i ugljičnih vlakana ali će i svi ostali dijelovi pridonositi njezinoj čvrstoći i krutosti.

Kako šasija kao takva nije u mogućnosti podnijeti sva dinamička naprezanja, oklop, letva volana i zaštitni vatrootporni zid biti će na novom bolidu nosivi elementi konstrukcije te pridonijeti njezinoj konačnoj krutosti i čvrstoći. Isto tako motor i kućište diferencijala postaju noseći dijelovi, čime se dodatno utječe na smanjenje mase vozila. Daljnji korak u redukciji mase je odabir naplataka manjeg promjera, kao i pneumatika drugog proizvođača. Mala masa bolida u kombinaciji sa pomno konstruiranom geometrijom ovjesa, niskim težištem i snažnim motorom trebali bi rezultirati vozilom koje će sa lakoćom parirati samom vrhu Formule Student.

Novi bolid neće biti tek puko poboljšavanje postojećeg, već potpuno novi projekt koji će svakim svojim dijelom biti podređen samo jednoj stvari, visokom plasmanu. U svakom slučaju, radi se o hvalevrijednom projektu koji daje mogućnost kvalitetne prezentacije hrvatskog visokog školstva u svijetu.


Pročitajte više