General Motors Europe restrukturira tvrtke u Europi

GENERAL Motors je finalizirao ranije najavljene planove o ujedinjenju i jačanju prodaje, marketinga i post-prodaje u Europi.

U Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Norveškoj, Švedskoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji, već postojeće tvrtke Opel, Vauxhall i Saab koje se bave prodajom i distribucijom a koje su u potpunom vlasništvu GM-a, biti će integrirane u jednu  multi-brand GM organizaciju u svakoj od ovih zemalja. U Španjolskoj, nedavno postignut dogovor omogućava sličnu organizaciju, budući da će GM preuzeti distribuciju Saaba od dosadašnjeg privatnog uvoznika.

GM-ove nacionalne prodajne tvrtke u Rusiji (GM CIS) i u Turskoj (Opel Turkey) već su odgovorne za marketing Saabovih proizvoda. U drugim zemljama srednje i istočne Europe, Saab predstavljaju nezavisni uvoznici, i na ovim tržištima dosadašnja organizacija ostaje nepromijenjena.

U svakoj od prethodno spomenutih zemalja, logističke funkcije, kao što su financije ili kadrovska služba, bit će u potpunosti spojene, dok će prodaja, servis i druge funkcije vezane uz rad s klijentima i dalje ostati specifične i odvojene za svaku pojedinačnu marku. Smanjeni troškovi omogućiti će bolju podršku i veći potencijal za svaku zasebnu marku. U tom kontekstu, planira se da će svaka novoformirana multi-brand organizacija nositi GM-ovo ime.

Tvrtka je već doživjela uspjeh ovog pristupa na raznim tržištima, uključujući Austriju, Rusiju i Tursku, i sada širi ovakav koncept na ostale europske zemlje. Očekuje se da će proces implementacije biti okončan do kraja ove godine.

"Zasebne Opelove/Vauxhallove i Saabove tvrtke u svakoj zemlji se gase, a umjesto njih se osniva jedna GM-ova nacionalna prodajna tvrtka sa zajedničkim back-office funkcijama," izjavio je Jonathan Browning, potpredsjednik GM Europe odgovoran za prodaju, marketing i post-prodaju. "Naše će marke dijeliti veliki potencijal i zajednički know-how, što ostavlja više prostora za fokusiranje na marku i bolje usluge našim kupcima i dilerima."

Pored toga, GM Europe objedinjuje pojedine funkcije Opela/Vauxhalla, Saaba i djelomično GM Daewooa, kao što su razvoj prodajne mreže, flotne prodaje, usluge marketinga, itd. sa ciljem da postigne što je više moguće zajedničkih aktivnosti i na centralnom nivou, a istovremeno osigura djelotvorniju i bržu podršku tvrtkama u svakoj od ovih zemalja.
 
Pothvat restrukturiranja je na tragu globalne GM-ove strategije da oblikuje usredotočeniju, djelotvorniju i integriraniju organizaciju. Slični planovi se poduzimaju i na drugim područjima. Nedavno je pokrenuta inicijativa da se objedine inženjerski centri u Europi, kako bi lakše i brže razmjenjivali iskustva i stručna znanja i primjenjivali ih na više automobilskih marki unutar GME-a, a istovremeno će se eliminirati dvostruka istraživanja i razvoj.

Pročitajte više