Harley Davidson Sportster 883 Custom - Prva stepenica

NAJMANJI Harley prva je stepenica kojom počinje uspon u svijet najpoznatije motociklističke marke, američkog Harley-Davidsona. Njihov bazni model za ovu je sezonu prvi put temeljitije redizajniran nakon dvadeset godina. Kad se radi o Harley-Davidsonu, onda morate shvatiti da redizajn i promjene ne uključuju ništa spektakularno, ova tvrtka igra potpuno drugačije karte od svoje konkurencije.

Dok se svi trude što više modernizirati i olakšati svoje motocikle, američka tvrtka zna da njeni kupci žele što klasičnije vozilo. Zaboravite elektronsko ubrizgavanje goriva, digitalne instrumente, itd. Harleyi to nemaju, bar ne većina njih. Sigurno je da će i oni tijekom stupanja na snagu strogih europskih zakona morati usvojiti sva tehnološka rješenja potrebna za udovoljavanje EU propisima. No, dok taj trenutak ne dođe, ovi će motocikli koristiti tehnologiju koja je bila aktualna tijekom pedesetih godina prošlog stoljeća. Uostalom, testirani model proizveden je upravo pred kraj te dekade, točnije 1957. godine. Tada je njegov naziv bio potpuno opravdan, te je poprilično precizno dočaravao karakter vozila. Međutim, Sportster je danas sve samo ne sportski motocikl. Četrdeset i sedam godina života za jedan je motocikl u gotovo istom obliku vrlo dugo, cijela vječnost. Stoga Sportster danas ne samo da nije sportski moocikl, već je najslabiji, i to među Harleyima, koji nisu prepoznati po brutalnom razvijanju snage. Ali su zato prepoznati kao takvi.

Solidna cijena

Naime, Harley-Davidson najprepoznatljivija je motociklistička marka na svijetu, te stoga Sportster u svojoj slabijoj izvedbi (postoji i Sportster s agregatom obujma 1200 kubika) i jačoj, Custom, opremi (bazni model nema suvozačkog sjedala, te je mnogo manje vizualno atraktivan) predstavlja pravi izbor za sve oni koji žele voziti američku klasiku uz ne previše ulaganja. Kad kažemo ne previše, nemojte misliti da Sportster spada u budget klasu motocikala koje se može dobiti do 60 000 kuna. Ipak je i ovo Harley, koliko god bio malen te slabaąan po cruiser standardima, te će kupci za njega morati izdvojiti 91 974 kune, što nije mnogo. Bazna izvedba Sporstera, odnosno najjeftiniji Harley koji se može kupiti na našem tržištu, košta 82 531 kune. Poslije je moguće izdvojiti još, jer ovi motocikli mogu se nadograđivati do besvjesti, i to putem Harley Davidson Acessoriesa, tvrtke koja godišnje samo u Europi od prodaje dijelova, motociklističke obuće i odjeće, te ostalih sitnica s logom Harley-Davidsona zaradi 60 milijuna eura.

Dvocilindrični agregat

 Harley Davidson Sportster 888 pogonjen je dvocilindričnim V agregatom obujma 883 kubičnih centimetara, koji je kao zamjena za originalni agregat iz 1957. uveden prije 18 godina. Jedina je razlika i to što je za ovu sezonu i ovaj agregat (naziva Evolution, godine porijekla 1986.), dobio neka poboljšanja. Jedno od boljih, koje se odmah osjeti u vožnji, jest montiranje agregata na šasiju preko gumenih nosača. Vibracije su stvarno manje, donji dio tijela i kičma ne upijaju sav rad motora. Zanimljivo je napomenuti da se (kod tvrtki poput Harley Davidsona, koje svoje uspjehe temelje na romantičnim poimanjima motocikla montiranje agregata na šasiju putem gumenih nosača naziva tehnologija. Druga promjena je povećanje maksimalnog područja okretaja za 500 o/min, te je promjenu u veću brzinu potrebno izvršiti pri 6000 okretaja. Motor se pali s čokom, što će se svidjeti svim ljubiteljima klasike, a između dva cilindra nalazi se i ručkica kojom se regulira dovod goriva u agregat.

Prigušeni zvuk

Nažalost, kod prigušenog zvuka motocikla vidljivo je kako je slavna tvrtka morala ustuknuti pred strogim propisima o čistoći i ispušnih plinova. Naime, ono ąto se čuje kad date gas nije dostatno jednog Harleya, Sportster 883 ima prigušen zvuk, poprilično slabašan za jednog dvocilindra_a. Svim budućim vlasnicima preporučamo rješavanje ovog problema prilikom prvog srevisa, Harley jednostavno nije Harley ukoliko ne brunda dovoljno glasno. S druge strane, četiri ventila po cilindru prenesena sa Buellovih modela učinile su odaziv motocikla na gas puno bržim i boljim, što se osjeti prilikom naglih ubrzanja. Mjenjač je dugih hodova i malo tvrđi, a prilikom promjene svake brzine ispušta karakterističan i vrlo glasan šklak, koji vam govori da je sve u redu.

Položaj za upravljačem

Što se tiče vozačkog radnog mjesta, ono je do kraja pojednostavljeno. Analogni brzinomjer s brojačem prijeđenih kilometara ispod kojeg se nalazi mali display za par osnovnih kontrolnih lampica sve su što je pred očima vozača. Spomenimo također kako postoje dva odvojena prekidača za pokazivače smjera, lijevi i desni, po jedan na svakoj ručici upravljača, a pokazivači smjera se gase sami nakon što se upravljač izravna poslije skretanja. Bravica za paljenje nalazi se na s desne strane prednje vilice, tik do odvojene bravice za zaključavanje upravljača. Od stvari koje su karakteristične za Harley-Davidson tu je još i prijenos snage na tražnji kotač koji je izveden putem remena. Položaj vozača za sjedalom je udoban, iako su noge malo previše položene prema naprijed, a Custom izvedba osim mnoštva kroma u serijskom opremi ima i suvozačko sjedalo, koje je skromnih dimenzija, na njemu će se udobno osjećati samo sitniji suvozači.

Vozne osobine

 Što se tiče voznih osobina, motocikl je u granicama klase, što znači stabilnost do 120 km/h, s time da su nas performanse u zavojima ugodno iznenadile. Vrlo ga je lako nagnuti, no ne radi se o ekstremnim nagibima, jer struganje upozorava vozača da nema više prostora. Kočnice su japanske proizvodnje, i to je jedino što na ovom motociklu nije istinski američki proizvod, radi se o solidno modulabilnim i iskoristivim Nissinovim dvoklipnim klještima koje djeluju na jedan disk sprijeda i jedan straga, identičnog promjera od 292 milimetra. Sve u svemu, vozne osobine su solidne, te omogućavaju lagano krstarenje cestama bez ikakvog većeg naprezanja. Harley Davidson Sportster prva je stepenica za sve koji žele ući u svijet američke motociklističke klasike, a nemaju novca za veće i snažnije modele ove tvrtke. Glavni adut mu je izgled, potom slijedi image koji se dobiva, a niti cijena nije pretjerana.

 Goran Vuzem

Pročitajte više