Novi Yaris u Hrvatskoj: Premium skok najpopularnije Toyote

Novi Yaris osmišljen je u Europi po europskom ukusu, a na hrvatsko tržište dolazi uz brojne novosti. 

Hrvatski dizajn

Odmah na početku jedna informacija koja može ići na ponos hrvatskoj školi dizajna. Vanjski izgled nove generacije inspiraciju traži u japanskom crnom grahu kuromame, ali i snažnom stavu bika, a osmislio ga je Hrvat, Mario Majdandžić iz Toyotina europskog dizajnerskog studija ED2. 

I doista, novi Yaris poprima skulpturalni dizajn i, što je bitno, ne iskače iz osnovne forme B segmenta. Tako je novi Yaris čak i neznatno kraći od prethodnika, a istovremeno mu je smanjena visina za 40 mm te povećana širina za čak 50 mm. Veći je i trag kotača, pa Yaris na cesti djeluje osjetno čvršće i ozbiljnije.

Nova osnova

Četvrta generacija preuzima novu TNGA-B platformu. Najkraće rečeno, to za krajnjeg korisnika znači osjetno veću torzijsku krutost (+37%), niže težište (-12 mm) te optimizirani položaj sjedenja.

Potonje znači da se sjedi niže uz sjedalo 60 mm pomaknuto prema nazad, a što prati optimalan položaj upravljača – 77 mm bliži vozaču i 6 stupnjeva bliži vertikali.
Interijer osmišljen s povećanjem komfora, posebno za putnike sprijeda. Veća je širina, a vozač pritom, zahvaljujući pametnoj arhitekturi, ima bolju vidljivost prema naprijed. 

Hibridni start

Uz obnovljeno podvozje Yaris dobiva i novu pogonsku grupu. Predvodnik je četvrta generacija hibridnog pogona, koja sada daje više snage (+16 KS), bolje performanse i češći električni režim rada. Osnova je 1.5 benzinac s tri cilindra temeljen na Atkinson procesu, koji karakterizira vrlo povoljna krivulja momenta i visok stupanj iskoristivosti. Pridružuje mu se elektromotor (79 KS i 141 Nm) te Li-Ion baterija.

>> Cjenik Toyota Yaris Hybrid

U konačnici govorimo o 116 KS, električnom radu do 130 km/h te poboljšanom ubrzanju (0-100 km/h za 9.7 s). Ono što će vozači najviše osjetiti je još bolje ubrzanje uz nižu buku pa tako sada Yaris od 80 do 120 km/h stiže dvije sekunde brže, za 8.1 sekundu. Prosječno troši 3.7 l/100 km.

Spomenimo i kako se uz hibrid Yaris može naručiti i s dva trocilindraša, 1.0 sa 71 i 1.5 sa 125 KS.

Najsigurniji u klasi

Novi Yaris pretendira i da bude najsigurniji model segmenta. Osim što dobiva novu generaciju Toyota Safety Sense sustava, Yaris je prvi model segmenta sa središnjim zračnim jastukom. Ovo je ujedno i prva Toyota sa sustavom pomoći u skretanju na križanju te pionir koji dovodi sustav zakretanja upravljača u nuždi.

A ponuda?

Prvo valja spomenuti kako se Yaris nudi s čak sedam razina opreme. Start je poznata Luna, a to znači već potpuno opremljen automobil. Cijena mu je 106.100 kn za 1.0 te 130.900 kn za hibridnu izvedbu.

Dalje redom slijede Stella, Sol, Sport, Elegant, Style i posebno zanimljivi Premiere. Potonji je čista ekskluziva sa specijalnom crvenom bojom, a nudi se isključivo uz online narudžbu kada se dobiva i 20.700 kn ekopoticaja. Hibridni Yaris u ovom ekskluzivnom izdanju stoji 165.700 kn. 

Pola sada, pola za dvije godine

Dolazak Yarisa na tržište označit će i uvođenje posebnog prodajnog alata prilagođenog krizi. Ideja je plaćanje pola cijene automobila odmah, a potom se ostatak cijene plaća za dvije godine uz mjesečni anuitet na razini od dvjestotinjak kuna. U praksi to znači da ćete najjeftiniji Yaris platiti u dva veća obroka, pri preuzimanju i nakon dvije godine, a stajat će vas 112.140 kn sa svim troškovima. 

Više o ovom modelu kupovine možete naći ovdje

I konačno recimo kako novi Yaris na scenu dolazi uz pet godina jamstva te 10 godina jamstva na bateriju. 
 

Pročitajte više