Pogledajte gdje nastaje Chiron, najekskluzivniji hipersportski automobil svijeta

Foto: Bugatti

KADA se radi o automobilu sposobnom da vlasnika, nakon što ga olakša za više od dva milijuna eura, u savršenoj mirnoći vozi preko 400 km/h, jasno je da se mora proizvesti na poseban način.

A to podrazumijeva ekskluzivan prostor i gotovo laboratorijske uvjete. Chiron i njegove specijalne izvedbe ručno se sklapaju u radionici nedaleko od Molsheima. Atelier je hram u kojem se svake godine nakon velikih žrtvovanja rađaju deseci automobilskih remek-djela. Prošle godine sklopljeno ih je 76, a ove godine proizvodnja će skočiti na 80 Chirona i prvi Divo. Bugatti će stoga zaposliti još 20 ljudi u proizvodnji i logistici.

O kakvom perfekcionizmu se radi dovoljno govori podatak kako bojenje automobila traje tri tjedna i obuhvaća osam slojeva. Kada karbon treba ostati vidljiv, dva su sloja manje. Sve komponente potrebne za sklapanje automobila nastaju u obližnjem tehničkom centru na svega nekoliko stotina metara od Ateliera. Ovalnog tlocrta i površine oko 1000 četvornih metara, ovaj jedinstveni prostor ima bijeli epoksidni pod, a fotografije potvrđuju da ni transport dijelova nije robotiziran.

Pet je spremnika u kojima se nalazi sve potrebno za stvaranje Chirona. Primjera radi, povezivanje motora koji je na dinamometru već odradio osam sati sa stražnjim krajem Chirona vrši se sa 14 vijaka od titana. Osim toga, preostalih 1800 komponenti spaja se s 3800 vijaka, dakako - ručno. A to traje, pa je zato za sklapanje jednog Chirona potrebno pola godine. A na njemu radi tim od 20 ljudi.

Nakon sklapanja Chiron se vraća na valjke, gdje će voziti dva sata brzinom do 200 km/h. Tek nakon toga kreće opremanje interijera i konačno zaštićivanje u foliju kako neki kamenčić ne bi oštetio automobil prilikom testova na otvorenom. Da, prije isporuke testni vozači će u osam sati prijeći 350 km i temeljito provjeriti svaki dio automobila. Taj posao odrađuju četiri specijalno obučena vozača vrhunskog sluha.

I još uvijek nije gotovo. Automobil se vraća na posljednju kontrolu gdje će četiri zaposlenika u pamučnim rukavicama punih šest sati gladiti Chiron u potrazi za nepravilnostima. A onda će član Bugattijeve uprave osobno pogledati auto i pozvati klijenta na primopredaju, nakon uplate od barem 2,4 milijuna eura.

Pročitajte više