Uskoro dolazi najveća online trgovina hrvatskih prehrambenih proizvoda

Foto: Marin Tironi/Index

ZAGREBAČKI startup VeeMee nadograđuje svoju platformu kako bi postao najveća online trgovina hrvatskih prehrambenih proizvoda. Osnovan prije pet godina, VeeMee već okuplja više od 2000 proizvođača iz Hrvatske, Grčke i Španjolske te im želi ponuditi jedinstveno online mjesto za prodaju svojih proizvoda.

Direktor VeeMeeja, Marko Kozjak, želi centralizirati web shop i potrošačima olakšati kupnju domaće hrane nudeći tražilicu koja funkcionira poput Googlea za kupovinu lokalno proizvedenih namirnica. Platforma je u fazi nadogradnje i trenutno se radi na rješavanju logističkih problema, kao i razvoju učinkovitog sustava plaćanja.

Digitalna tržnica

Platforma ima za cilj podići online prodaju domaćih poljoprivrednih proizvoda, koja je trenutno niska zbog visokih troškova izrade i održavanja web stranica. Kozjak ističe da će platforma pružiti više logističkih mogućnosti, uključujući centralna skladišta za veće proizvođače i mogućnost dostave za manje.

Cilj im je privući nove, male proizvođače kojima će web prodaja pomoći u plasiranju proizvoda. Kozjak smatra da bi ovakvo rješenje bilo cjenovno konkurentnije i dodaje kako je OPG-ovima koji su se već prijavili na platformu prodaja porasla za 50 posto.

Kupci već mogu naručiti hranu putem VeeMee platforme telefonom ili e-poštom, no web shop bi znatno pojednostavio cijeli proces. Centralizacija online trgovine bi na jednom mjestu okupila proizvođače i učinila ih vidljivijima potrošačima jer su trenutno raštrkani i često ih je teško pronaći.

VeeMee koristi sustav neutralne identifikacije porijekla (PID), koji kupcima omogućuje provjeru proizvoda i proizvođača putem QR koda, odnosno provjeru od kuda dolazi i koji je put prošla hrana koju naručuju.

Izazov će biti učinkovita provedba

Kozjak ističe da je VeeMee usmjeren na društveno odgovorne ciljeve, poput smanjenja bacanja hrane i emisije stakleničkih plinova. Tvrtka financira nove projekte iz vlastitih prihoda, a prošle je godine doživjela rast od 40 posto.

Cijeli projekt zvuči vrlo obećavajuće, ali ostaje za vidjeti kako će se razvijati. Iako je ideja centralne web trgovine za lokalne proizvođače hrane iznimno privlačna, pravi izazov će biti njezina učinkovita provedba. Usmjerenost tvrtke na društveno odgovorne ciljeve i sposobnost financiranja novih projekata iz vlastitih prihoda su svakako dobri temelji za budućnost projekta.

Pročitajte više