Hrvatska prezentacija Toyote Corolle Verso

OVOGA tjedna je hrvatskim novinarima predstavljena obnovljena Toyota Corolla Verso čija prodaja na hrvatskom tržištu starta kroz nekoliko dana. Na prezentaciji održanoj u Lovranu u Istri imali smo se priliku iz prve ruke uvjeriti u sve kvalitete "naj-Toyote".

Naši dojmovi

Bez imalo pretjerivanja možemo reći da je Toyota na novom Versu odradila izvrstan posao. Novi Verso naprosto odiše kvalitetom, dok je svojim karakteristikama ispred konkurencije. Nimalo čudno, s obzirom da je razvoj novog modela tekao u skladu s rezultatima velikog istraživanja u kojem je proizvođač ispitivao bilo kupaca.

Ispitivanje kupaca je urodilo neočekivanim rezultatom. Naime, danas je prosječnom kupcu dizajn jednako bitan kao, primjerice, dinamične karakteristike, dok se u samom vrhu još nalaze komfor, prostranost i dakako kvaliteta. Posebno je interesantno da kupci sve više traže vozilo s mogućnosti prijevoza više od pet osoba, pa se očekuje da bi u bliskoj budućnosti udio sedmerosjeda u segmentu trebao porasti sa 30 na čak 50 %.

Dinamičan dizajn i vrhunska kvaliteta

Prilikom objave prvih službenih fotografija zaključili smo da novi Verso odiše velikom dozom sportske elegancije za jedan monovolumen, što se i potvrdilo nakon nekoliko trenutaka druženja s automobilom. Međutim, ono što nas je zaista pozitivno iznenadilo je njegov snažan nastup, te minimalni zazori između komponenti karoserije.

Unutrašnjost vozila također odiše kvalitetom i atraktivnim izgledom. Plavkasto osvjetljenje mjernih instrumenata i umetci od transparentne plave plastike na središnjem grebenu se savršeno uklapaju u modernistički dizajn. Pretinaca ne nedostaje, ispred suvozača se nalaze čak dva s poklopcem, a još jedan je pozicioniran iznad audio sustava. Boce pića i ostale sitnice moguće je odložiti u brojne pretince između sjedala, te u oplati vrata. U kombinaciji s odličnom vozačkom pozicijom i udobnim sjedalima Corolla Verso ima dobre predispozicije da postane suputnik na duge staze.

Funkcionalnost je naglašena Easy Flat-7 sustavom zahvaljujući kojem se sjedala jednim pokretom ruke preklapaju i slažu u podnicu. Da, za razliku od većine konkurencije, sjedala se u Versu ne vade, već se pospremaju u dvostruku podnicu. Uostalom, dovoljno je reći da je na prigodnom natjecanju tijekom prezentacije jedan od novinara uspio preklopiti sva sjedala za manje od 8.5 sekundi.

Vrhunska sigurnost

Ponuda na hrvatskom tržištu predviđa dva benzinska (1.6/110 KS, 1.8/129 KS) i jedan dizelsk (2.0/116 KS) motor. Mi smo imali prilike isprobati dizelsku izvedbu, koja će najvjerojatnije biti najinteresantnija hrvatskim kupcima. Već pri startanju motora putem tipke (key-less sustav) uočili smo izrazito nisku razinu buke, što se nastavilo i u vožnji. Dizelski Verso odlično ubrzava, a jednako dobro se snalazi na auto-cesti (max. 180 km/h), kao i na magistralnim putovima (suvereno podvozje, odlične kočnice).

Aktivna i pasivna sigurnost je na najvišoj razini. Već bazni model dolazi opremljen s pet zračnih jastuka, dok skuplje izvedbe raspolažu s cjelokupnim paketom od devet zračnih jastuka. Pridodamo li tome cjelokupnu elektronsku potporu (ABS-EBD, VSC, TRC), te brojna ojačanja karoserije, Corolla Verso postaje ozbiljan pretendent za odličan uspjeh pri EuroNCAP-u.

U Toyoti naglašavaju da je Verso, ne samo najsigurniji, već i najekonomičniji automobil u klasi. Pomicanje poklopca motora unazad, te optimiziran raspored zona deformacije, čine Verso otpornim na skupa oštećenja u "blažim" kontaktima. Također, iako Verso ima servisni interval manji od konkurencije (svakih 15.000 km), tijekom 100.000 km zahtijeva svega 4.2 radnih sati u servisu, što će njegov vlasnik itekako znati cijeniti. 

Cijene za hrvatsko tržište su formirane. Najjeftinija izvedba pokretana 1.6 VVT-i benzinskim motorom i Terra paketom opreme stoji 138.525 kn, dok snažnija izvedba s istim paketom opreme stoji 151.125 kn. Cijena dizelskih izvedbi se kreće od 156.375 do 185.250 kn. Prodaja na hrvatskom tržištu kreće 15. svibnja.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više