Maybach Exelero - rezerviran za superlative

NJEMAČKI gumar predstavlja studiju razvijenu u suradnji s proizvođačem, po mnogima, najboljeg automobila na svijetu. Maybach u Coupe izdanju nosi ime Exelero, a vrijedan je oko milijun eura.

Kod razvoja ovakvih vozila ne pita se za cijenu, već samo za način kako doći do proizvoda kojeg se može obasipati samo superlativima. I to ne samo u dizajnerskom, već i tehnološkom smislu. Pravi povod za suradnju odnosno bolje rečeno obnovu suradnje s Maybachom nalazimo u stoljetnoj povijesti Fulde.

Već je 1930-tih na šasiji Maybachovog automobila razvijan koncept s kojim je trebalo probiti granicu od 200 km/h. To im je i uspjelo, pogonjen 3.6-litrenim motorom od 140 KS, Maybach SW38 je oborio brzinsku granicu.

Nakon 65 godina izbivanja Maybach se vraća, a cilj je postići 350 km/h. Kako bi to bilo izvedivo, biturbo V12 je modificiran. Zapremnina je povećana na 5.9 litara, a dobiveno je okruglih 515kW/700 KS pri samo 5.000 o/min i čak 1.020 Nm okretnog momenta dostupnog već pri 2.500 o/min.

Ovako motorizirani automobil izuzetne aerodinamike postigao je cilj pojurivši čak 351,45 km/h. Gotovo šest metara dugačak i preko dvije i pol tone težak bolid ubrzat će do 100 km/h za samo 4,4 sekunde.

Unikatni bolid zasigurno je jedno od najvećih dizajnerskih dostignuća u novijoj povijesti autoindustrije. Međutim, nastao je iz sasvim praktičnih, gotovo niskih pobuda. Njemački gumar Fulda odlučio je nastaviti razvoj sportskih automobila čiji cilj je testiranje svojstava njihovih najboljih proizvoda, te kasnije korištenje u napadnim reklamnim kampanjama.

Fulda se ovim alatom koristi dugi niz godina. Osim specijalno razvijenih kamiona, mnogi su zasigurno upamtili 600 KS snažan crni Porsche 993 u izvedbi tunera Gemballe, kojim su reklamirane gume Carat Extremo. Isti je ubrzavao do 200 km/h u 7,2 sekundi i postizao brzine od oko 350 km/h.

Ovaj put radi se o gumama Carat Exelero, glavnom povodu za suradnju s Maybachom. Iako se radi o vrhunskom proizvodu, pored ovakvog bolida malo kome je stalo do njih.

Više informacija o projektu možete naći ovdje.

Galerija fotografija






Miljenko Nikolić

Pročitajte više