Obnovljen Freelander

KONKURENCIJA u SUV klasi raste neviđenom brzinom. Pionir klase, Land Rover Freelander stoga prolazi kroz još jedan redizajn kako bi se uspješno othrvao pritisku s istoka.

Vizualne promjene svode se na detalje kojima je ostvaren cilj, a to je svjež i dinamičan nastup. Nova maska odnosno redizajniran cjelokupni prednji kraj sasvim su logičan postupak. Usuglašavanje s ostatkom game je bilo sasvim očekivano. Uostalom to rade sve ostale marke. Sva sreća pa terenci nisu toliko podložni zastarijevanju, pa su i zahvati bili minimalni. Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja je i dalje praktična i nadasve robusna. Barem u odnosu na klasične automobile, jer sve je to jako daleko od rasnog terenskog vozila. Land Rover daje do znanja da je riječ o svojevrsnom predstavniku premium klase u SUV segmentu.

"Posljednje preinake su izvedene kako bi se podigla kvaliteta modela i učinilo ga se još privlačnijim i uspješnijim vozilom", kratko je prokomentirao predstavnik Land Rovera.

Ukratko, prednji odbojnik u boji vozila, svijetla i maska hladnjaka u potpunosti su novi. Stilski su vrlo bliski Range Roveru što je samo dodatni plus. Prednja svjetla s dvostrukim lećama imaju i drugu, puno važniju ulogu, osvijetljenost ceste sad je do 70 % bolja. Straga, novi odbojnici su nešto elegantniji, a svijetla su smještena nešto više. Time je vjerojatnost oštećivanja uvelike smanjena, što će posebno znati cijeniti oni koji znaju koliko su takvi popravci skupi. Također, mogućnost da se, recimo u terenskoj vožnji, farovi zaprljaju blatom je donekle manja.

Danas su moderni SUV predstavnici komforom vrlo bliski limuzinama, pa je rad na interijeru Freelandera bio nešto opsežniji. Mjerni instrumenti, ručica mjenjača, kvake vrata i sjedala su u potpunosti nova. Kad se tome još pridodaju posve novi i kvalitetniji materijali, jasno je da luksuznim feelingom Freelander osjetno nadmašuje prethodnika.

U ponudi i dalje ostaju dvije karoserijske izvedbe. Kraća ima tri vrata i odvojiv krov, pa se može reći da je svojevrsno fun vozilo. Dulja izvedba je puno ozbiljnija, u njoj će se komforno smjestiti do pet putnika, a da pritom prostor za prtljagu ne trpi.

Kad su u pitanju motori, sve ostaje po starom. U ponudi su i dalje dva benzinca, 1.8-litreni četiri-cilndraš i 2.5 litreni V6, te 2.0-litreni turbo-dizelaš. Tek neznatne preinake napravljene su na mjenjačima. Freelander je dostupan s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i 5-stupanjskom  automatikom kao opcijom.

Novost u ponudi je izvedba Sport, koju uz nešto bolje ponašanje na cesti krase atraktivni dodaci. Sport izvedba posjeduje nešto tvrđe podvozje i postavljena je na 18-inčne naplatke od lake legure. Permanentni pogon na sve kotače i pomagala, kao što je HDC (Hill Descent Control) i ETC (Electronic Traction Control) osiguravaju Freelanderu uvjerljive terenske sposobnosti, možda najbolje u klasi. Na kraju, ipak je riječ o Land Roveru, najpoznatijem proizvođaču terenskih vozila u svijetu.

Pročitajte više