Test: Citroen C2 1.1 SX - Ljepotan je stigao

CITROEN je u posljednjih nekoliko godina napravio korak od sedam milja i postao jedan od najznačajnijih europskih proizvođača. Prevlast Citroena je posebno vidljiv u gradskoj klasi, gdje je ova marka zastupljena s čak tri modela, od kojih je najnoviji C2.

Double Chevron je prije dvije godine krenuo s pomlađivanjem gradske klase. Tadašnji trend su bile zaobljene linije i retro detalji, koji su vrlo dobro iskorišteni na modelu C3. Ubrzo se pridružio i atraktivni C3 Pluriel, te naposljetku stiže C2 i označava konačan kraj vremešnom Saxu.

Dizajn

Odmah na početku treba naglasiti da C2 nije pravi nasljednik Saxa, već je riječ o skraćenoj izvedbi modela C3. U Citroenu su postupili suprotno ustaljenoj praksi, koja kaže da je dovoljno petovratnom modelu skresati stražnji par vrata da se dobije novi model. Francuzi su projekt shvatili puno ozbiljnije dodijelivši automobilu novi izgled i novo ime.

S koje god strane ga pogledali, C2 budi simpatije. Bilo da je riječ o nasmiješenom licu kojim dominiraju velika moderno oblikovana svijetla s integriranim pokazivačima smjera, ili pak o oštro odrezanom stražnjem kraju, koji krije dvodijelni poklopac prtljažnika.

Za razliku od starijeg i većeg brata, C2 se nameće oštrim linijama i sportskim nastupom. Poklopac motora je snažno zaobljen, baš kao i veliko vjetrobransko staklo. Bočne linije su dobile na dinamičnosti zahvaljujući neobično oblikovanim stražnjim bočnim staklima, dok je straga bilo dovoljno automobilu podariti originalno oblikovana svijetla.

Tek usporedbom dimenzija postaje jasno koji je današnji trend u konstruiranju. C2 je zadržao približno istu širinu kao C3, dok su visina i duljina  manje šest odnosno 18 centimetara. Da nije riječ o nasljedniku Saxa najbolje govori podatak da je od njega kraći punih pet centimetara, ali zato čak osam viši i sedam centimetara širi.

C2 je definitivno najatraktivnije dizajnirani gradski mališan i pravo osvježenje u klasi. Srodnost s C3 u vizualnom smislu je svedena na minimum, dok s druge strane, čak 60 % dijelova i 90 % radnih operacija pri sklapanju ostaju isti. Svaka čast!

Unutrašnjost

Već pri ulasku u vozilo uočljivo je nešto čega kod Citroenovih modela nismo prije imali prilike vidjeti. Riječ je o velikim vratima, koja olakšavaju ulazak u kabinu, bilo da je riječ o prednjem ili stražnjem sjedalu. Naravno, uz preduvjet, da postoji dovoljno mjesta na parkingu, jer velika duljina vrata traži nešto više prostora.

Velika visina i širina vozila zaslužni su za dojam izrazite prostornosti u kabini. Teško je povjerovati da je međuosovinski razmak u odnosu na C3 kraći punih 15 centimetara. U Citroenu naglašavaju da je duljina od prednje armature do naslona stražnjih sjedala u odnosu na C3 ostala nepromijenjena. Podatak nismo provjeravali, ali kako god bilo, osjećaj za upravljačem je doista identičan, čemu pogoduje i istovjetna prednja armatura.

Na prednjim sjedalima komfor je na zavidnoj razini, tek mala pokuda ide na račun, inače udobnih sjedala, koja pružaju premalo bočnog oslonca. No to je bilo i za očekivati, jer je riječ o ulaznom modelu lišenom suvišnih i skupih detalja.

Po visini podesivo sjedalo i upravljač podesiv po visini i dubini brinu se za idealan položaj vozača, bez obzira na njegovu građu. Prednja armatura i obloge vrata izvedeni su u tamnoj i na dodir tvrdoj plastici. Razloga za brigu od neugodnih "zvukova" nema, jer je finalna izrada jako dobra. C2 se može pohvaliti i ponekim atraktivni detaljem, kao što je ručica vrata posuđena iz Pluriela, ili pak atraktivno oblikovana ručica mjenjača. Višednevnim korištenjem uvidjeli smo da automobilu nedostaju odlagališta za sitnice. Uz dva mala pretinca u vratima, kabina raspolaže tek suvozačkim pretincem i utorom predviđenim za instalaciju dodatne opreme.

Stražnja klupa sastavljena je iz dva dijela, koja se neovisno mogu pomicati u uzdužnom smjeru. Također, moguće je podešavati nagib naslona, te zasebno preklapati sjedala čime se može povećati obujam prtljažnog prostora. Kad su sjedala pomaknuta maksimalno unazad, a prednja malo prema naprijed, straga će se moći na kraćim rutama voziti dvije odrasle osobe. Naravno, pod uvjetom da nisu više od 182 cm, jer će inače udariti glavom u oplatu krova. Ipak, najveći problem predstavlja prostor za koljena, kojeg usprkos utorima na stražnjoj strani prednjih sjedala nema dovoljno. Čuda nisu moguća, ipak je riječ o vozilu dugom svega 3.66 metra, koje bi trebalo imati ulogu drugog, pa čak i trećeg automobila u obitelji.

Kapacitet prtljažnika od dvjestotinjak litara sasvim je dovoljan za svakodnevne aktivnosti. Preklapanjem stražnjih sjedala u nekoliko jednostavnih poteza kapacitet raste na čak 879 litara. Poklopac prtljažnika sastoji se iz dva dijela, prvo se otvara gornji ostakljeni dio s policom, a po potrebi je moguće otvoriti i donji dio, čime se anulira visoki utovarni  rub. Donji dio ima nosivost od 100 kg, a sadrži i pretinac u kojem je smješten alat.

Opremljenost

Testirani primjerak predstavlja ulazni model. Izostanak X paketa opreme pokazuje da nije riječ o automobilu za široke mase, već o modelu namijenjenom ljudima sa stilom, kojima nije najvažnija cijena.

SX paket opreme nudi sve bitne elemente s stanovišta komfora i sigurnosti. Putnike štiti četiri zračna jastuka, a tu su još i centralno daljinsko zaključavanje, servo-upravljač, el. podizači prednjih stakala, putno računalo i zvučno upozorenje programiranog ograničenja brzine.

Također, pri snažnijem kočenju pale se svi žmigavci, a posebna pohvala ide na račun detalja, kao što su automatsko uključivanje stražnjeg brisača pri vožnji unatrag za vrijeme kiše i regulacija brzine rada brisača s obzirom na brzinu vozila.

Poduži spisak dodatne opreme omogućuje mnoštvo kombinacija i opremanje gotovi svim mogućim dodacima. Nije moguća tek doplata za sportska sjedala i presvlake ala VTR, već je potrebno odabrati najjaču izvedbu.

Motor i vozne osobine

Bazni model pokreće motor poznat iz modela C3 i Saxa, a karakterizira ga jednostavna konstrukcija i uglađenost. Osamventilski četverocilindraš i 1.1 litre obujma razvija maksimalnu snagu od 60 KS pri 5.600 o/min uz okretni moment od 94 Nm.

S obzirom na masu od 930 kg, ovako motorizirani C2 je zadovoljavajuće brz u gradskom režimu vožnje, dok na otvorenoj cesti i pod većim opterećenjem gubi dah. Ubrzanje do 100 km/h traje 14.4 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 158 km/h. C2 je pogodan i za odlaske na dalja putovanja, održavanje putne brzine od 130 km/h pri djelomičnom opterećenju nije prevelik zalogaj. Pri tome potrošnja ne prelazi sedam litara što još jednom potvrđuje teoriju o štedljivosti Citroenovog benzinca. Lagano krstarenje brzinom od 90 km/h u 5-om stupnju prijenosa rezultira potrošnjom od svega 5 l/100 km, dok smo maksimum ostvarili u gradskom ritmu sa 7.9 l/100 km. U konačnici recimo da prosjek testa iznosi vrlo dobrih 6.8 l/100 km.

C2 je u odnosu na C3 osjetno tvrđi, što je prije svega rezultat kraćeg međuosovinskog razmaka i kraćeg hoda opruga i amortizera. Rezultat je suverenije ponašanje u zavojima, te osjetno manje naginjanje karoserije. Prelazak poprečnih neravnina je najveća boljka za C2, ovjes se tada glasa bučnim odzivom i neugodnim vibracijama, a nerijetko dolazi do odvajanja kotača od podloge.

Uz bučni ovjes, najveći nedostatak pripisujemo podešenosti servo-upravljača, koji nudi premalo povratnih informacija. Neizravan upravljač pogoduje gradskoj vožnji, posebno pri parkiranju, kada veliki prijenosni omjer rezultira laganim zakretanjem kola upravljača.

Atraktivan dizajn ručice mjenjača kumovao je nešto lošijoj ergonomiji, koja dolazi do izražaja pri čestom šaltanju. Što se pak tiče mjenjača, on se odlikuje preciznošću i relativno kratkim hodom. Kočnice, iako lišene ABS-a, pružaju sasvim solidne karakteristike. Po ustaljenom receptu Citroena, doziranje pritiska na papučicu kočnice zahtijeva privikavanje, zbog naglog povećanja kočne sile.

Zaključak

Nova Citroenova uzdanica nameće se najuspjelijim dizajnom u klasi. Bitne prednosti modela u odnosu na moguću konkurenciju su, uz spomenuti izgled, visok stupanj funkcionalnosti i komfor na prednjim sjedalima. Također, naš je dojam da se kvalitetom izrade Citroen popeo stepenicu više i po nekim pokazateljima prešišao domaću konkurenciju.

C2 nije jeftin, što ga u startu čini svojevrsnim premium predstavnikom. Tek 700 eura razlike u odnosu na jednako motorizirani i opremljeni C3 odgovoriti će sve one koji planiraju imati jedan automobil u obitelji.

Citroen s novim modelom ne puca na široke mase, već na individualce sa stilom, koji automobil ne kupuju na metre. Čak štoviše, Citroen politikom cijena tjera da odaberete top model, što je novost u poslovanju. Naime, dok 1.1 SX stoji 9.920 eura, jednako opremljeni model pokretan 15 KS snažnijim 1.4 agregatom je svega 240 eura skuplji. Nadalje, ukoliko dodatno opremite model 1.4 SX i cijenu usporedite s snažnijim (110 KS) i još bolje opremljenim VTR-om, razlika u cijeni je tek nekoliko stotina eura.


Pročitajte više