Dojučerašnji drugoligaš je najbrže rastući nogometni brend svijeta

Foto: Getty Images/Guliver Image

PRVI put nakon pet godina Manchester United se vratio na prvo mjesto Forbesove liste najvrjednijih nogometnih klubova svijeta.

Forbes je objavio novi popis koji predvode Crveni vragovi, osvajači ovogodišnje Europske lige koje je prošlog ljeta pojačao najskuplji i jedan od najpopularnijih nogometaša svijeta, a stigao je i Jose Mourinho.

Manchester United procijenjen je na 3,69 milijardi dolara, 11% više nego prije godinu dana.


Top 20 najvrjednijih klubova procijenjeno je na 1,5 milijardu dolara, 3% više nego godinu dana ranije. Iza Manchestera je Barcelona (3,64 milijarde dolara), Real Madrid (3,58 milijardi), Bayern (2,71 milijarda) i Manchester City (2,08 milijardi). 

Barcelona od svojih sponzora na dresovima i stadionu zarađuje 233 milijuna dolara, više od ijednog drugog kluba. Real Madrid dobiva 15 milijuna manje, a tu je negdje i Manchester United, dok Chelsea i Bayern imaju upola manju zaradu. Slijede engleski velikani Arsenal (89 milijuna), Liverpool (82), Manchester City (77) i Tottenham (74) te Juventus na 10 mjestu sa samo 52 milijuna sponzorskih dolara.

Kada govorimo o zaradi od TV prava, očekivano su najviše zaradili engleski klubovi. Premierligaši su podijelili više od 4,5 milijarde dolara, bundesligaši su na drugom mjestu i podijelit će 1,5 milijardu dolara za TV prava, slijede talijanska i španjolska liga sa 1,2 milijarde i francuska s 900 milijuna dolara.

Arsenalovi vlasnici najbogatiji


Forbes je objavio i Top listu najbogatijih vlasnika nogometnih klubova, a predvodi ju Arsenalov dioničar Alisher Usmanov koji je težak 15,2 milijarde dolara. Roman Abramovič je drugi s 9,1 milijardu, a treći je Arsenalov Stanley Kroenke sa 7,5. Četvrti najbogatiji vlasnik je Tottenhamov Joseph Lewis s 5,7 milijardi dolara, a slijede obitelj Glazer (Manchester United), Srivaddhanaprabha (Leicester City), šeik Mansour bin Zayed Al Hahyan (Manchester City), John Henry (Liverpool) i obitelj Agnelli (Juventus) s više od milijardu dolara.

Newcastle ispred svih

Drugo istraživanje proveo je "Brand Finance", a njihova analiza otkrila je koji je najbrže rastući nogometni klub svijeta.

Iznenađujuće, radi se o dojučerašnjem drugoligašu Newcastleu koji je pod Rafom Benitezom osvojio Championship, vratio se u Premierligu i pokupio jednu od najvećih novčanih nagrada u svijetu nogometa. Procijenjeni su na 247 milijuna dolara.
 
U posljednjih 12 mjeseci brend Newcastlea je povećao vrijednost za 92%, a na drugom mjestu je finalist Lige prvaka Juventus koje ove sezone preobrazio svoj brend, promijenio grb kluba i povećao vrijednost za 72% u posljednjih godinu dana.

Real skinuo Barcelonu s vrha


Ista analiza pokazala je da prvak Europe Real Madrid najmoćniji nogometni brend svijeta, ispred Barcelone koja je lani držala prvo mjesto te Bayerna i Manchester Uniteda koji je na četvrtom mjestu.

Zanimljivo je da u Top 50 najvrjednijih sportskih brendova samo dva kluba nisu iz tzv. liga petice (Premier legue, Njemačka, Italija, Španjolska, Francuska), a to su Zenit na 40. i Ajax na 47. mjestu.

Među 50 najjačih ugurala su se i neka nova imena. Bournemouth je skočio na visoko 26. mjesto najvrjednijih nogometnih brendova svijeta sa 197 milijuna eura, a kao i drugi manji klubovi s Otoka i Bournemouth, iz grada od samo 180 tisuća ljudi, svoj skok duguje novoj raspodjeli nikad većeg financijskog kolača od TV prava. Od novih imena na listi tu su i Hoffenheim, Kőln, Burnley, Leipzig i Eintracht Frankfurt Nike Kovača. Sevilla drži posljednje mjesto s brendom vrijednim 125 milijuna eura.

Cijelu analizu pročitajte ovdje.



 

 

 

 

Pročitajte više