Foto: Getty Images/Guliver Image
Forbes je objavio novi popis koji predvode Crveni vragovi, osvajači ovogodišnje Europske lige koje je prošlog ljeta pojačao najskuplji i jedan od najpopularnijih nogometaša svijeta, a stigao je i Jose Mourinho.
Manchester United procijenjen je na 3,69 milijardi dolara, 11% više nego prije godinu dana.
Top 20 najvrjednijih klubova procijenjeno je na 1,5 milijardu dolara, 3% više nego godinu dana ranije. Iza Manchestera je Barcelona (3,64 milijarde dolara), Real Madrid (3,58 milijardi), Bayern (2,71 milijarda) i Manchester City (2,08 milijardi).
Barcelona od svojih sponzora na dresovima i stadionu zarađuje 233 milijuna dolara, više od ijednog drugog kluba. Real Madrid dobiva 15 milijuna manje, a tu je negdje i Manchester United, dok Chelsea i Bayern imaju upola manju zaradu. Slijede engleski velikani Arsenal (89 milijuna), Liverpool (82), Manchester City (77) i Tottenham (74) te Juventus na 10 mjestu sa samo 52 milijuna sponzorskih dolara.
Kada govorimo o zaradi od TV prava, očekivano su najviše zaradili engleski klubovi. Premierligaši su podijelili više od 4,5 milijarde dolara, bundesligaši su na drugom mjestu i podijelit će 1,5 milijardu dolara za TV prava, slijede talijanska i španjolska liga sa 1,2 milijarde i francuska s 900 milijuna dolara.
Arsenalovi vlasnici najbogatiji
Forbes je objavio i Top listu najbogatijih vlasnika nogometnih klubova, a predvodi ju Arsenalov dioničar Alisher Usmanov koji je težak 15,2 milijarde dolara. Roman Abramovič je drugi s 9,1 milijardu, a treći je Arsenalov Stanley Kroenke sa 7,5. Četvrti najbogatiji vlasnik je Tottenhamov Joseph Lewis s 5,7 milijardi dolara, a slijede obitelj Glazer (Manchester United), Srivaddhanaprabha (Leicester City), šeik Mansour bin Zayed Al Hahyan (Manchester City), John Henry (Liverpool) i obitelj Agnelli (Juventus) s više od milijardu dolara.
Newcastle ispred svih
Drugo istraživanje proveo je "Brand Finance", a njihova analiza otkrila je koji je najbrže rastući nogometni klub svijeta.
Iznenađujuće, radi se o dojučerašnjem drugoligašu Newcastleu koji je pod Rafom Benitezom osvojio Championship, vratio se u Premierligu i pokupio jednu od najvećih novčanih nagrada u svijetu nogometa. Procijenjeni su na 247 milijuna dolara.
U posljednjih 12 mjeseci brend Newcastlea je povećao vrijednost za 92%, a na drugom mjestu je finalist Lige prvaka Juventus koje ove sezone preobrazio svoj brend, promijenio grb kluba i povećao vrijednost za 72% u posljednjih godinu dana.
Real skinuo Barcelonu s vrha
Ista analiza pokazala je da prvak Europe Real Madrid najmoćniji nogometni brend svijeta, ispred Barcelone koja je lani držala prvo mjesto te Bayerna i Manchester Uniteda koji je na četvrtom mjestu.
Zanimljivo je da u Top 50 najvrjednijih sportskih brendova samo dva kluba nisu iz tzv. liga petice (Premier legue, Njemačka, Italija, Španjolska, Francuska), a to su Zenit na 40. i Ajax na 47. mjestu.
Među 50 najjačih ugurala su se i neka nova imena. Bournemouth je skočio na visoko 26. mjesto najvrjednijih nogometnih brendova svijeta sa 197 milijuna eura, a kao i drugi manji klubovi s Otoka i Bournemouth, iz grada od samo 180 tisuća ljudi, svoj skok duguje novoj raspodjeli nikad većeg financijskog kolača od TV prava. Od novih imena na listi tu su i Hoffenheim, Kőln, Burnley, Leipzig i Eintracht Frankfurt Nike Kovača. Sevilla drži posljednje mjesto s brendom vrijednim 125 milijuna eura.
Cijelu analizu pročitajte ovdje.