Ministarstvo prometa: Promjene u vodstvu Zračne luke Zagreb ne znače odustajanje od koncesije



MINISTAR prometa, pomorstva i veza Siniša Hajdaš Dončić osobno je u srijedu bio prisutan na Skupštini Zračne luke Zagreb (ZLZ) na kojoj su donesene dvije bitne odluke. Prva je odluka o izmijeni društvenog ugovora Zračne luke Zagreb, što je jedna od faza za provedbu koncesijskog ugovora s francuskim konzorcijem kojeg čine Bouygues Bâtiment International i Aeroports de Paris Management pod nazivom  Zagreb Airport International Company.

> Sindikati: Nitko ne zna što je u ugovoru za Zračnu luku Zagreb, ova kombinacija smrdi do neba

> Francuzi na 30 godina dobili Zračnu luku Zagreb: "Ovo se trebalo napraviti ranije"

 > Sindikati Zračne luke Zagreb tužili Vladu Upravnom sudu!

> Vlada formalizirala odluku: Koncesiju za Zračnu luku Zagreb dobiva francuski konzorcij ZAIC

Druga bitna odluka je ona o imenovanju Miroslava Drljače, dosadašnjeg direktora sektora prometa tereta, za prvog čovjeka Zračne luke Zagreb. Drljača će tako zamijeniti na tom mjestu Tonćija Peovića.

Podsjetimo kako je odlukom Vlade od veljače ove godine prihvaćena ponuda francuskog konzorcija, koji je obećalo ulaganje u visini od 190 milijuna eura, fiksnu koncesijsku naknadu od 87,2 milijuna eura za 30 godina te udio u bruto prihodima od rada na Plesu. Sindikati su žestoko bili protiv tog ugovora pa su tako podnijeli tužbu Upravnom sudu pozivajući se na odluku bivše Vlade u kojoj stoji da se radnicima mora ponuditi stjecanje deset posto temeljnog kapitala tvrtke.

Hajdaš Dončić: Nisam promijenio mišljenje


No, problem je u tome da je jedan od onih kojih je bio protiv koncesijskog ugovora bio i sam Drljača, sada novi čelnik ZLZ koji bi do kraja trebao provesti koncesijski ugovor. Također Hrvatska je morala do listopada ispuniti dio preuduvjeta. Prema ugovoru iz travnja ostala je mogućnost "6 plus 6", odnosno krajnji rok je mogao biti  listopad ali je otvorena mogućnost da to bude travanj sljedeće godine, što je sada iskorišteno.

Isto tako, navodno je prije same Skupštine bilo dogovoreno da na čelu ZLZ-a ostane Peović, a da Drljača koji navodno dolazi iz kvote SDP-a bude njegova desna ruka.  Ministra Hajdaša Dončića upitali smo zašto je promijenio mišljenje te znači li postavljanje Drljače zapravo pokušaj odmaka ili možda odustajanje od davanje ZLZ-a u koncesiju.

"Ne! Niti je bilo takvog dogovora da bi Peović ostao na čelu niti da bi Drljača trebao biti njegova desna ruka. Također, postavljanje Drljače ne znači i odustajanje od koncesijskog ugovora", rekli su za Index iz Ureda ministra Hajdaš Dončića.

Bilo kakvo odustajanje ne dolazi u obzir

Također, kažu nam kako će Hrvatska ispuniti svoj dio obveze prema francuskom konzorciju s kojim je ovih dana potpisan još jedan Sporazum koji je bio predviđen ranijom odlukom Vlade.

"Apsolutno nema odustajanja. Uskoro će do kraja godine, biti gotova lokacijska dozvola čime će hrvatska strana ispuniti veliki dio ugovorenih obveza. Prema sporazumu s Francuzima postoje rokovi od listopada i travnja sljedeće godine odnosno "šest plus šest mjeseci". Mi do kraja godine ispunjavamo gotovo sve, tako da će do travnja biti sve spremno", kažu nam u Ministarstvu.

Naime, kako tvrde u Ministarstvu, svi su poslovi s hrvatske strane kao davatelja koncesije napravljeni na vrijeme, kako bi francuski koncesionar napravio svoje. Upravo je na zahtjev francuske strane, a na njihovo traženje, prije par dana Ministarstvo potpisalo dokument Odobrenje za produženje roka od 180 dana za preuzimanje zračne luke u posjed, čime koncesionar mora u tom vremenu ispuniti sve uvjete propisane ugovorom da bi preuzimanje napravio.

Nema pokušaja izvlačenja

Iako smo imali informaciju kako je predsjednik Ivo Josipović za vrijeme svog službenog posjeta Francuskoj bio u misiji "izvlačenja" Hrvatske iz ugovora s francuskim konzorcijem za ZLZ, iz Ministarstva nam kažu da to nije točno. Prema sporazumu s francuskim konzorcijem naša strana mora do pune provedbe sporazuma napraviti otkup zemljišta, ishoditi potrebne dozvole te krenuti u izmještanje jednog dijela vojnog pogona.

"Navedene poslove možemo obaviti kad prethodno francuska strana ispuni konkretne preduvjete. Primjerice, bez gotovog idejnog projekta ne može se krenuti u otkup zemljišta (izrada idejnog projekta je na francuskoj strani).  Tako je, među ostalim i to bio jedan od razloga zašto je francuska strana tražila produljenje roka, kako bi dobila vremena obaviti poslove u kojima je kasnila", objasnili su nam u Ministarstvu.

Nije zanemariva ni činjenica kako se taj cjelokupni posao procjenjuje na oko 20 milijuna eura koliko će otići iz proračuna, no provedbom sporazuma Hrvatska dobiva gotovo 90 milijuna eura. 

Pročitajte više