Odgovor na rastuće siromaštvo: Na tržištu mini-porcije, manja pakiranja, jednostavna ambalaža



PROIZVOĐAČI za tržište jugoistočne Europe pripremaju manja i jeftinija pakiranja, kako bi si i oni plićeg džepa mogli priuštiti ono što su mogli prije nego što nas je zahvatila gospodarska kriza.

Kako je objavio Deutsche Welle, na rastuće siromaštvo proizvođači reagiraju mini-porcijama, jednostavnom ambalažom i receptima za niskobudžetne obroke, po uzoru na strategije koje inače primjenjuju u afričkim i azijskim zemljama u razvoju.

Prašak za rublje za samo pet pranja


"Ako jedan Španjolac sada još potroši samo 17 eura kada ode u nabavku, onda mu više ne mogu prodavati prašak za rublje koji bi ga stajao pola njegovog budžeta", objasnio je za DW šef velikog britansko-nizozemskog koncerna Unilever za Europu Jan Zijderveld u intervjuu listu Financial Times Deutschland. "U Indoneziji prodajemo pojedinačna pakiranja za dva do tri centa i unatoč tome dobro zarađujemo", kaže menadžer i dodaje: "Mi znamo kako se to radi, ali smo u Europi u godinama prije krize to bili malo zaboravili". Primjerice, u Španjolskoj koncern je počeo prodavati prašak za rublje u pakiranjima za samo pet pranja, a Grčkoj pak nude manja pakiranja pirea i majoneze, a osnovne proizvode prodaju pod posebnim brandom s vrlo niskom cijenom.

Možete kupiti i samo jednu kocku za juhu

Na krizu je reagirala i konkurencija, pa se već godinama može kupiti Nescafe za jednu šalicu, ali sada se primjerice može kupiti samo jedna kocka za juhu.

Unatoč ovakvom razvoju, glasnogovornik Nestlea ne računa s korjenitom promjenom prehrambenih navika zbog gospodarske krize. Hrana i piće tradicionalno igraju važnu ulogu na jugu Europe, kaže on. Tako se u Italiji, Francuskoj i Španjolskoj na hranu troši 16 do 18 posto prihoda, a u Njemačkoj tek 11 do 13 posto, zaključuje DW.

Deterdžent bez poklopca za doziranje i otvora za izlijevanje

Kriza u Grčkoj, Španjolskoj, Italiji i Portugalu, rekao je Karspar Rorsted, prvi čovjek koncerna Henkel, još će godinama gušiti rast utrška na tom prostoru. Henkel je na siromaštvo reagirao također jeftinim pakiranjima: npr. tekućeg deterdženta za pranje rublja - bez poklopca za doziranje i praktičnog otvora za izlijevanje, ali zato jeftinijeg.

Pročitajte više