Najpopularnije dijete: Protuupalna dijeta

Najpopularnije dijete: Protuupalna dijeta

Foto: Shutterstock

PROTUUPALNA dijeta nije još jedan način nezdravog brzog mršavljenja. Upravo suprotno - ova dijeta promijenit će ti život i prehrambene navike, te tako poboljšati zdravlje. Osmislio ju je dr. Andrew Weil s ciljem poboljšanja zdravlja prehranom.

Ovaj način prehrane preporučuje se za liječenje te prevenciju mnogih bolesti - artritisa, Alzheimerove bolesti, tumora, psorijaze, upale slijepog crijeva i kardiovaskularnih oboljenja. 
 
Na dijeti se jede uravnoteženo, te bi prehrana trebala biti podijeljena na 20-30 posto proteina, 40-50 posto ugljikohidrata te 30 posto masnoća.
 
Svako jelo trebalo bi ti pružiti obilje nutrijenata, pa se valja držati nekih smjernica:
  
- jedi što više svježeg voća i povrća, i potrudi se da uvijek jedeš što više različitih boja
  
- prerađene ugljikohidrate zamijeni cjelovitim žitaricama (smeđom rižom, kruhom od cjelovitih žitarica, zobenim pahuljicama i sl.)
 
- jedi mahunarke, one su bogate nutrijentima poput kalija, folne kiseline i magnezija, te su dobar izvor vlakana koji pomažu pri reguliranju probave
 
- ne zaboravi na omega-3 masne kiseline (naći ćeš ih u ribi, avokadu, djevičanskom maslinovom ulju, orašastom voću i sojinim proizvodima)
 
Tekst se nastavlja ispod oglasa
- izbjegavaj mliječne proizvode i crveno meso, proteine možeš dobiti iz raznog povrća te mesa peradi
 
- pij puno vode, a ako želiš piti čaj, odaberi zeleni, Oolong ili bijeli
 
- izbjegavaj svu prerađenu hranu

- hranu začini kurkumom, đumbirom i češnjakom, te biljem poput ružmarina i timijana (začini djeluju protuupalno)

 
Unos kalorija
 
Ovisno o građi tijela, odrasle osobe konzumiraju od 2000 do 3000 kalorija dnevno. Naravno, sve ovisi i o aktivnostima, jer osobe koje se ne kreću dovoljno trebaju manje kalorija. Treba slušati svoje tijelo i dati mu dovoljno hrane s obzirom o stupnju aktivnosti, u suprotnom može doći do debljanja. 
 
Suplementi
 
Dr. Andrew Weil podržava suplemente, jer se često zna dogoditi da hranom ne unesemo dovoljno potrebnih nutrijenata (primjerice riblje ulje u kapsulama, ako tijekom tjedna ne jedeš dovoljno ribe). 
 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara