Vježbe koje bi trebale biti dio svakog treninga

Vježbe koje bi trebale biti dio svakog treninga

Foto: Shutterstock

POSTOJE razne metode vježbanja, pa tako i razni rekviziti, vježbe i strukture treninga, međutim kada želimo aktivirati određene mišiće, pokreti koje izvodimo su vrlo slični, neovisno koje rekvizite koristimo ili na koji način vježbamo. Ako prilično redovito vježbate zasigurno ste isprobali razne vježbe, kako zbog toga da vam ne dosadi trening, tako i zato što tražite učinkovitije vježbe, one koje vam bolje odgovaraju. Isprobavanje novih vježbi i povremena izmjena može biti dobra stvar, ali stručnjaci su odabrali one vježbe koje bi uvijek trebale biti dio treninga, što zbog učinkovite izgradnje mišića, tako i zbog održavanja zdrave posture i funkcionalnog lokomotornog sustava.

Vodite računa da ove vježbe zadržavate u svom trening programu, neovisno o tome s kojim rekvizitima, s kojim ciljem i na koji način vježbali:

Mrtvo dizanje i čučanj

Postoji jako puno varijacija ovih vježbi, i sve su dobre i sve možete raditi, dok god pravilno naučite formu izvođenja pokreta. Čučanj i mrtvo dizanje spadaju u osnovne, fundamentalne čovjekove kretnje i stoga ih je važno zadržati u treningu.  U te pokrete uključeni su gotovo svi mišići tijela, a osim snage i izdržljivosti, ove vježbe će koristiti za vraćanje balansa u mišićno-skeletnom sustavu, bolje držanje koje je svakodnevno narušeno modernim načinom života, veću gustoću kostiju, mobilnost itd.

Iskorak

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Još jedna vježba za donji dio tijela koja se može izvoditi na razne načine, a ima odličan učinak na pokretačke mišiće i stabilizatore trupa. Uvrstite ovu vježbu na bilo koji način u vaš trening i dugoročno ćete profitirati; puno je varijacija pa zapravo možete stalno raditi nešto novo.

Povlačenje prema licu ( "facepulls" )

Ova vježba se također može izvoditi s nekoliko rekvizita: sajlom, šipkom, bučicama, elastičnom trakom i dr. Služi za jačanje gornjeg dijela leđa i zadnjeg dijela ramena, što je često zapostavljeno u treninzima kod rekreativaca, a može pomoći kao rješenje mnogim posturalnim problemima i bolovima u leđima.

Sklekovi


Trening nije potpun bez vježbe potiska, a sklekovi predstavljaju osnovni pokret potiska u kojem sudjeluju brojni mišići. Važni su za jačanje i zdravlje mišića ramenog pojasa, ali i prsa te ruku. 

 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara