Evo koje je namirnice poželjno jesti prije spavanja, a koje treba izbjegavati

Evo koje je namirnice poželjno jesti prije spavanja, a koje treba izbjegavati
Foto: 123RF

ŠTO jesti prije spavanja, pitanje je koje najviše muči one koji ne mogu zamisliti odlazak na počinak praznog želuca. 

"Iako su istraživanja pomalo nejasna kada je riječ o tome koje namirnice pomažu, a koje štete spavanju, postoje određeni dokazi koji upućuju na to da su neke od njih odlične za san, a druge ga kradu", kaže Russell Rosenberg, izvršni direktor National Sleep Foundationa. 

Dobre namirnice za san:

Trešnje/višnje

"Trešnje su jedna od rijetkih namirnica koje sadrže melatonin, spoj koji pomaže u kontroli našeg bioritma. Jedna je studija čak otkrila da pijenjem soka od višnje možemo poboljšati trajanje i kvalitetu sna kod odraslih ljudi koji pate od kronične nesanice", rekao je Keri Gans, registrirani dijetetičar.

Mlijeko

Mlijeko sadrži esencijalnu aminokiselinu triptofan koja sudjeluje u stvaranju tzv. hormona sreće serotonina. Iako je tema kontroverzna, vjeruje se da triptofan i serotonin olakšavaju spavanje. Ili vas čaša mlijeka jednostavno može vratiti u umirujuća sjećanja iz djetinjstva.

Žitarice

Ugljikohidrati su općenito dobri za spavanje, no to ne znači da možete pojesti kutiju kolačića prije spavanja. Umjesto toga, pojedite zdjelicu cjelovitih žitarica s mlijekom. Dobrodošli su i kvinoja, ječam i heljda. 

Banane

"Banane sadrže magnezij i kalij, zbog čega će vam pomoći da brže utonete u san", ističe Rosenberg.

Loše namirnice za spavanje:

Hamburger sa slaninom

Brza hrana je ubojica dobrog sna. Zapravo, takva količina masnoće i soli uopće nije preporučljiva ako želite sačuvati svoje zdravlje i kvalitetu sna, savjetuju nutricionisti.

Vino

Bilo koji alkohol je grozan za spavanje, ističe Rosenberg.

"Brzo se metabolizira u vašem tijelu i uzrokuje buđenje nekoliko puta tijekom noći", poručuje.

Kava

"Pijenje kave prije spavanja držat će vas budnima. Naravno, nisu svi ljudi jednako osjetljivi na kofein, a i sve ovisi o tome koliko kave popijete. No, ako vam ometa san, znate što vam je činiti", objašnjava Timothy Roehrs, znanstvenik iz Detroita 

Piletina

"Piletina ili bilo koja druga vrsta proteina poremetit će vaš san. Umjesto da se usredotoči na spavanje, vaše će tijelo biti usredotočeno na probavljanje", rekao je Rosenberg.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara