Što trebate poduzeti u 20.-ima i 30.-ima da bi i sa 60-70 godina bili u dobroj formi

Što trebate poduzeti u 20.-ima i 30.-ima da bi i sa 60-70 godina bili u dobroj formi

Foto: 123rf

ZNATE kako kažu stariji ljudi? Eh, da sam barem onda znao! Poslušajte stoga njihov savjet i o svom tijelu brinite danas da bi sutra mogli živjeti lakše, bolje i bezbrižnije. Jer vaše će tijelo, koliko god o tome danas možda ne razmišljate, neminovno krenuti silaznom putanjom. Osim ako ga dobro pripremite za "starost" i preduhitriti najčešće boljke. I zapamtite, znanstvenici su otkrili da naše tijelo puno bre počinje starjeti nego što se to nekada mislilo.

Vježbajte danas i pripremite svoje tijelo za bolje sutra!

Prema rezultatima najnovijih studija naša tijela počinju "propadati" puno ranije nego što to liječnici uopće mogu otkriti, a najčešće se to otkriva tamo negdje s ulaskom u 50.-e godine života. Dakle, da biste pripremili svoje tijelo za te godine, sada je pravo vrijeme za brigu jer ste sada u zdravoj i top formi s kojom ćete si osigurati mirniji san kasnije u životu.
Već sada -da, posebno ako se u skupini koja je već prešla granicu 30.ih godina.

Znanstvenici sa Sveučilišta Duke pokušali su doznati s koliko točno godina ljudsko tijelo počinje pokazivati prve simptome propadanja te su za to istraživanje okupili 775 ljudi u dobi od 35 do gotovo 100 godina starosti i svi su dobili jedna naoko vrlo jednostavan zadatak - ustati iz stolice 30 puta zaredom, stajati na jednoj nozi jednu minutu te šetati šest minuta.



Kako su rezultati pokazali, i ne čudi naravno - mlađa populacija nije imala problema s
nijednim zadatkom, no oni sa 50 godina počeli su zapinjati već kod prve vježbe - ustajanja iz stolca i stajanja na jednoj nozi dok su ljudi u 60-ima i 70-ima s naporom čak i hodali, odnosno, počeli su znatno usporavati svoj tempo kako se bližio istek šeste minute.

Svi odreda izgovarali su se da, eto, više nisu mladi kao nekada i da u toj dobi dobro još i hodaju, međutim, kako postoje dokazi da dobra tjelovježba u mlađim godinama zaista ima jak utjecaj na naša tijela u kasnijim godinama, istraživači poručuju - ne dajte da u 70.-ima shvatite da ste prokockali punih 40 godina u kojima ste se pomalo mogli pripremati za bolje zdravlje u 70.-ima.

Zato je ekipa koja je radila na ovoj studiji uključila i liječnika kako bi i njima dokazala da je bi u svoje naputke o boljem zdravlju pacijentima svakako trebali uvrstiti i savjete o boljoj tjelovježbi.

"Liječnici možda jesu tu da nas liječe, ali oni bi sa svojim pacijentima sustavno trebali raditi i na prevenciji, a nema bolje fizičke prevencije od vježbe i rekreacije.", izjavili su istraživači zaključivši da će način na koji tretiramo naše tijelo u 20-ima, 30-ima i 40-ima biti jedini odraz našeg fizičkog stanja u 50-ima, 60-ima, 70-ima... te bi liječnici samim time trebali puno ranije savjetovati svoje pacijente i puno prije tražiti na pregledima simptome početka starenja, a ne čekati da ti simptomi već uzmu maha.

Najbolji zalog za buduće starije godine definitivno je uspostavljanje rutine vježbanja cijelog tijela kako bi vaši mišići bili dovoljno jaki da ga podržavaju još desetljećima pred vama. I to se posebno odnosi na žene koje puno prije muškaraca počinju tjelesno "propadati" ukoliko nemaju nikakvu rutinu vježbanja.

"Ako ste žena u 30.-ima, posebno ako iza sebe imate i nekoliko poroda, vaš alarm mora zvoniti već danas! Jer ako želite i sa 70 godina normalno ustajati iz stolca već danas svoje tijelo morate pripremiti. A to je samo jedan banalan dokaz, jer ako u tim godinama neće biti u stanju normalno ustajati, zamislite što sve još neće biti u stanju napraviti. Zato danas dok ste mlade brinite o sebi, jer nitko to neće učiniti umjesto vas!", naglasila je jedna od autorica studije upozoravajući pritom žene na još jednu važnu činjenicu - u 20-ima ste možda još uvijek jako voljele svoje tijelo te ste se tako i odnosile prema njemu, ali znamo da mnoge žene u 30-ima pogotovo prilično zapuste svoju tjelesnu kondiciju i uopće žive relativno nezdravim navikama (stres, posao, manjak vremena, loše prehrambene navike) zbog čega su upravo te godine najgori "temelj" za loše fizičko stanje kasnije.

Zato drage žene i muškarci, pronađite trening koji će vam "leći" i budite ustrajni - ne samo zbog trenutne potrebe i želja, već zbog svog života koji vas tek čeka.



Najbolji trening bio bi onaj koji uključuje aerobik i vježbe snage - ništa pretjerano i ništa ubojito, ali dovoljno da svaki dan barem pola sata uložite u svoju zdraviju budućnost. Jer kako je studija pokazala, s obzirom na šaroliko društvo s istraživanja, stariji ljudi koji su nekada imali rutinu svakodnevnog vježbanja, puno su se bolje držali na istraživanju od onih koji su mirno čekali da ostare i da im liječnik, jednom kada simptomi postati neizdrživi, propiše lijek za lakši život.

To, vjerujemo, ne želite i vi učiniti sebi.

Stoga ovisno o tome koliko godina imate sada, probajte napraviti ove tri jednostavne vježbe - dizanje iz stolca 30 puta, minuta stajanja na jednoj nozi i šetnja šest minuta malo ubojitijim tempom (hej, pa ipak ste još uvijek mladi) te istestirajte svoje tijelo - ako već tijekom testa počnete pokazivati naznake neravnoteže, ako se uspušete i umorite - znajte da ste na jako dobrom putu da sa 70 godina više nećete moći ni ustati sa stolca.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara