Pripazite na unos vitamina D: Evo u kojoj hrani ga ima najviše

Pripazite na unos vitamina D: Evo u kojoj hrani ga ima najviše

FOTO: 123rf

DNEVNE potrebe vitamina D su različite kod svakog čovjeka. One ovise o stilu života, godinama i prehrambenim navikama, prenosi womansday.com. Glavni izvor vitamina D je sunce, a značajni izvori su i hrana i suplementi.

Nedostatak vitamina D javlja se kod nedovoljnog izlaganja suncu, neadekvatne prehrane ili oštećenja bubrega. Također, niska razina vitamina D povezuje se s ubrzanom progresijom karcinoma, povećanim mortalitetom, dijabetesom i drugim zdravstvenim problemima. Istraživanje sveučilišta Harvard pokazalo je da milijardu ljudi u svijetu pati od manjka ovog vitamina.

Zato se potrudite redovito jesti namirnice bogate vitaminom D, a za sunčanih dana odvojite barem 20 minuta za izlaganje sunčevim zrakama. Ako pak živite u područjima s duljim razdobljima bez sunca, razmislite o suplementaciji vitamina D, savjetuje womansday.com.

Evo u kojim namirnicama možemo pronaći vitamin sunca:

1. Gljive
2. Jegulja
3. Losos
4. Jogurt
5. Mlijeko
6. Tuna
7. Sok od naranče
8. Sardine
9. Goveđa jetra
10. Jaja

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara