Tri razloga zbog kojih vam je teže zaspati otkad ste odrasli

Tri razloga zbog kojih vam je teže zaspati otkad ste odrasli
Unsplash.com

KADA ste bili adolescenti vjerojatno ste spavali 10 sati dnevno, ali se to promijenilo kada ste ušli u zrelo doba.

Mnogi odrasli ljudi se bude ujutro u određeno vrijeme i ne mogu se više vratiti spavanju ili se bude tijekom noći, dok drugi imaju problema zaspati pa se sat vremena okreću po krevetu dok im san ne dođe na oči. Ovi problemi sa spavanjem veoma su uobičajeni i mogu značajno utjecati na zdravlje, piše RealSimple.

Zašto je toliko teško zaspati i nastaviti spavati

Što smo stariji, sve je više razloga zbog kojih teško tonemo u san, a iduća tri su najčešća.

1) Tehnologija

Tehnologija je jedan od najvećih krivaca za poteškoće sa spavanjem. Danas su svi opsjednuti svojim mobitelima i skoro konstantno ih drže u rukama, a tu su i drugi uređaji koji vam mogu odvući pažnju u vrijeme kada trebate spavati. Najbolji način kako se distancirati od ovih aparata prije spavanja je ne držati ih u spavaćoj sobi nego u drugoj prostoriji.

2) Stres

Pretrpani rasporedi, pritisci na poslu, briga o obitelji i mnoge druge stvari doprinose povećavanju razine stresa svakodnevno. Zbog toga se događa da većinu večeri, kada legnemo u krevet, preturamo po glavi sve što se dogodilo i što se treba dogoditi, kao i sve što nam je preostalo učiniti. Mnoge studije došle su do zaključka da je stres jedan od glavnih krivaca za loš san, pa bi bilo dobro naći vlastiti način kako se smiriti i spokojno otići na spavanje.

3) Previsoka temperatura u sobi i znojenje

Noćno znojenje još jedan je faktor koji utječe na lošu kvalitetu sna. Prema jednoj studiji, 57 posto ispitanika navelo je stres kao glavni uzrok za svoj loš san, dok je na drugom mjestu bilo noćno znojenje s 36 posto ispitanika. Na to mogu utjecati promjene u razini hormona, u razini šećera u krvi i određena medicinska stanja. Ustanovljeno je da se više ljudi žali na preznojavanje nego na hrkanje (24%), što je veoma iznenađujuć podatak.

Kako spavati više i bolje

Ako želite popraviti kvalitetu sna, prvo što trebate učiniti je od spavaće sobe napraviti udobno, smirujuće i spokojno mjesto. Ova prostorija treba biti mjesto u koje se možete povući kao u oazu nakon iscrpljujućeg dana. Ako vam je soba u kaosu, i to može utjecati na vaš san.

Osim toga, trebate stvoriti rutinu spavanja. Probajte razviti ritual koji će vam pomoći da se vaš um pripremi za san - 30 minuta prije spavanja čitajte knjigu ili meditirajte ili radite nešto drugo što vas opušta i skreće vam misli. Možete si pripremiti i toplu kupku sat vremena prije odlaska u krevet koja će vas sigurno opustiti.

Ako vas često budi znoj noću, kupite posteljinu koja se ne zagrijava lako, koja hladi tijelo, i postavite sobnu temperaturu na 20 stupnjeva, što je najbolja temperatura za dobar san.

Zašto je dobar san nužan za cjelokupno zdravlje

I djeci i odraslima je nužan kvalitetan san kako bi održali psihičko i tjelesno zdravlje - san utječe na raspoloženje, imunitet, pamćenje, usredotočenost, produktivnost, energiju, apetit, zdravlje srca, pa samim time i na dugovječnost. Preporučuje se da odrasli spavaju najmanje sedam sati dnevno, a najviše devet sati.

Ljudi s kroničnim poremećajima sna imaju veći rizik od razvijanja srčanih oboljenja, visokog krvnog tlaka, dijabetesa, moždanog udara i depresije.

Ako imate problema s kroničnom insomnijom ili apnejom tijekom spavanja, trebate se posavjetovati sa svojim liječnikom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara