Jedna marka dominira u Hrvatskoj kad su u pitanju auti s više od 300.000 km

Screenshot: YouTube

VOZNI park nam je sve stariji, a s time je i sve više automobila koji su prešli više od 300.000 km. 

A kad su u pitanju upravo ti maratonci postoje i neke sličnosti sa stanjem voznog parka u Americi. I dok se tamo prati stanje na 200.000 milja (320.000 km), najzastupljeniji na popisu maratonaca su redovito veliki kamioneti i SUV-ovi, najzastupljenija (radna) vozila na cestama. 

>> Japanska dominacija: Ovo su auti koji prelaze više od 320.000 km

Pogađate, na hrvatskim cestama domaće tablice najčešće nose Volkswageni, a njih 59.389 prešlo je više od 300.000 km, podaci su Centra za vozila Hrvatske. U pitanju su modeli koji su najčešće proizvedeni 2001. godine, a tu nam odmah na pamet padaju dva modela, Golf i Passat, naravno TDI izdanje.

Idući na ljestvici su daleko iza. To su premium modeli također "domaćih“ marki, Audi i Mercedes s više od 19 tisuća maratonaca. 

O starosti voznog parka u Hrvatskoj već se dugo raspravlja. S prosjekom od 14.3 godine sigurno nismo u vrhu u Europi, ali velika je vjerojatnost da će biti još gore. Isporuke novih automobila su limitirane zbog logističkih problema, a i cijene rastu do razine kada mnogi naši vozači sigurno neće razmišljati o novim, nego o rabljenim vozilima.

Potražimo li kraljeve pouzdanosti po brojnim testovima, poput Toyote i Hyundaija, oni su iza 10. mjesta s 4275, odnosno 2340 takvih automobila. Zanimljivo je i da visoko kotira Fiat koji je dosta zastupljen na cestama, ali očito čest izbor onih koji voze na duge staze. Gledamo li pak po starosti, najmlađe maratonce ima Škoda s prosječnom godinom proizvodnje 2005.  

Kad se sve zbroji, govorimo o gotovo 200.000 automobila s više od 300.000 prijeđenih kilometara, koji se nalaze na hrvatskim cestama. U situaciji kad je ponuda novih i rabljenih vozila sve lošija, sada i upravo takvi automobili postaju tražena roba, a ovisno o klasi i marki, cijena im se kreće od 2000 pa sve do 9000 eura, piše Revija HAK. 

Kupujete li takvo vozilo, imajte na umu da dolaze iz vremena kad su automobili udovoljavali nekim drugim sigurnosnim i ekološkim standardima, ali su to i dalje sasvim solidna vozila koja ulaze u potencijalni izbor prosječnog hrvatskog vozača, kako po potrebama tako i po kupovnoj moći. 

Međutim, ne zalijećite se jer je ovdje održavanje jedino bitno. Jamstva nema odavno, a nakon 200.000 km događaju se kvarovi koji će vas izuti iz cipela. Stoga, prvi i jedini bitan čimbenik pri izboru ovakvog vozila je opće stanje vozile. Sve drugo poput opreme, boje i „konja“ ispod poklopca pada u drugi plan. 

Pročitajte više