BMW će zbog Talijana i ostalih "siromašnijih" zemalja prodavati benzince i dizelaše

Foto: BMW

BMW je pokušao opravdati svoju odluku da ne potpiše sporazum o ukidanju prodaje novih automobila na fosilna goriva u Europi do 2035. godine.

Već smo izvještavali kako je ovaj sporazum na COP26 potpisalo tek nekoliko proizvođača. Iako se hvali svojim doprinosima u elektromobilnosti i zaštiti okoliša, među potpisnicima, primjerice, nije BMW. 

Thomas Becker, šef BMW-ove strategije održivosti, za Dezeen je pokušao objasniti BMW-ov stav o tome da ne potpiše sporazum tako što je krivnju prebacio na siromašnije zemlje. Naime, u tim zemljama infrastruktura nije ni blizu faze koja bi omogućila potpuni prelazak na električnu energiju, pa će BMW nastaviti nuditi klasične benzince i dizelaše sve dok "siromašniji ne odrade svoj posao".

"Posao je gotov u Nizozemskoj i Norveškoj, pa ćemo tamo prodavati isključivo električne automobile. Ali nećemo danas odlučiti da smo sigurni kako će u Italiji korektno odraditi svoj dio posla."

Dezeen naglašava kako je u Norveškoj i Nizozemskoj dostupno 9 javnih punjača na tisuću vozila, a u Italiji tek 0.4. Becker pritom za taj rezultat krivi političko vodstvo na lokalnoj i državnoj razini. 

"Ti dečki čekaju da im netko istovari novac da naprave svoj dio posla. Oni to neće napraviti. Moramo imati obvezujuće ciljeve koji će osigurati da i siromašnije zemlje odrade svoj dio posla", jasan je Becker. 

U BMW-u očekuju da će 2030. godine svaki drugi prodani auto biti električni te se obvezao da do tada Mini i Rolls-Royce u potpunosti prijeđu na električnu energiju. BMW će pak ostati vjeran i fosilnim gorivima, a sve kako njegovi poklonici ne bi kupovali polovne automobile na benzin ili dizel. 

"Nitko neće zabraniti postojeće automobile, a njihova prosječna starost u Europi je 11 godina. Stoga je bolje voziti dobar konvencionalni automobil, primjerice u južnoj Italiji, nego voziti stari, rabljeni auto", zaključuje Becker. 

Nakon ovoga mnogi će se zamisliti, manje zbog BMW-ove igre na dva kolosijeka, a nešto više nad doživljajem Italije. Ako je Italija siromašna zemlja, što je onda Hrvatska?

Pročitajte više