Dacia Logan vs Mazda3

IAKO se u prvi mah čini da smo odlučili sučeliti dva potpuno različita automobila, osnovni postulati dedukcije ipak dopuštaju i ovakve usporedbe. Limuzinskoj izvedbi Mazde3, gotovo pa premium kompaktu, suprotstavili smo top-izvedbu Dacije Logan, malene limuzine proizvođača čiji ugled pod Renaultovim patronatom iz dana u dan raste.

Samo za klasičare

Limuzine, odnosno trovolumenska koncepcija automobila već dulje nije u modi na zapadu Europe. Popularnost opada i na manje razvijenim tržištima poput hrvatskog, gdje nešto konzervativniji kupci sve češće uviđaju prednosti koncepcija kao što su monovolumeni ili križanci pomalo nerazumljivog imena (i porijekla).


Najbolji primjer za to je Mazda3 koja u svojoj dvovolumenskoj izvedbi djeluje osjetno skladnije. I ne samo to, prtljažnik na limuzini neće "naljutiti" samo stiliste polovično uklopljenim volumenom i neuglednim "gumbom“ za otvaranje, već i činjenicom da je do povećeg tovarnog prostora teško doći. Lako je sa manjom prtljagom, no na prijevoz tzv. "komadnog" tereta možete zaboraviti. A ruku na srce, obiteljski automobil vrlo često mora odrađivati i usluge prijevoza kojekakvog tereta.

S druge strane kod Logana nema nekog izbora. Točnije, nije ga bilo do dolaska MCV-a, križanca monovolumena i karavana, kraj kojeg limuzinska izvedba po pogledu praktičnosti odmah može potpisati kapitulaciju. Čak i u slučaju nove, blago dotjerane izvedbe.


Ovdje smo dužni reći kako je Logan redizajnom dobio nešto svježiji izgled, dok nova izvedba više no pretenciozna imena Prestige donosi još dekoraciju u vidu detalja lakiranih (odbojnici, maska, ručice vrata, bočne letvice i retrovizori) u boju karoserije, pa čak i decentnog spojlera integriranog u poklopac prtljažnika. Obnovljeni Logan konačno je dobio "normalnu" bravicu prtljažnika (otvaranje bez ključa), kao i svjetlosni sklop s bistrom pokrivnom plastikom pokazivača smjera.

Nije potrebno napominjati da Mazda u poglavlju dizajna premoćno pobjeđuje, pa ćemo radije spomenuti još da su 16-inčni aluminijski naplatci dio serijske opreme kod japanske limuzine, dok rumunjska tvrtka traži 2.400 kn nadoplate za broj manju obuću.

Sukob dvaju svjetova 

Na Mazdin interijer već smo se imali prilike naviknuti. Nakon brojnih izleta s testnim "trojkama" savršena ergonomija i dopadljiv dizajn uvukli su nam se pod kožu, kao i solidna prostranost. S obzirom da se radi o paketu opreme TX Plus (pogledati Tablicu 2), jednom od "jačih" u ponudi, veseli i više no bogata oprema na čelu s moćnim audio-sustavom i jednako uvjerljivom automatskom klimatizacijom.


Suštu suprotnost nudi Logan. Samu prostranost ne treba posebno komentirati u odnosu na Mazdu, jer se ipak radi o broj manjem vozilu na osjetno jeftinijoj osnovi. Na top-izvedbi je vrlo lako detektirati sve prednosti i mane francusko-rumunjske veze. Kad su u pitanju prednosti, za pohvaliti je kvalitetu izrade, kao i činjenicu da automobil niti nakon brojnih novinarskih tortura nije u niti jednom detalju pokleknuo.Sve funkcionira besprijekorno i iznenađujuće tiho.

S obzirom na kalibar automobila ne bi bilo fer komentirati dizajnerski izraz rumunjskih esteta, posebno na Prestige izvedbi nepotrebno okićenoj "sportskom" dekoracijom u obliku detalja od imitacije aluminija i bijele podloge instrumenata.


S druge strane, kvalitetan materijal presvlaka i bogata oprema iznenadit će i one zahtjevnije.

Nažalost, upravo oprema daje do znanja da ergonomija nije visoko na listi prioriteta rumunjskih konstruktora. Dobar primjer su električni podizači prozora, posebno oni za stražnja stakla smješteni između prednjih sjedala, kao na Ladinoj limuzini (tip 110).

Nesreća nikad ne dolazi sama, a kod Logana to znači da ćete prekidač za podešavanje retrovizora naći ispod parkirne kočnice, polugu za podizanje sjedala (duboko) ispod sjedeće površine, a onu za podešavanje upravljača nećete niti naći. Zašto? Zato što je nema. Spominjemo to iz razloga što ovdje leži još jedan krivac loše ergonomije.

Valja imati na umu da izvedba nosi prestižno ime i doista ima elemente opreme koje nismo očekivali, no isto tako ono bitno je potrebno nadoplatiti. Hladan zrak u Loganu vrijedi gotovo pet tisuća kuna, a upola manje je potrebno izdvojiti za Blaupunktov solidni audio-sustav s MP3 čitačem.

105 KS u oba slučaja

Osim limuzinske koncepcije Mazda i Dacia imaju još jednu dodirnu točku. Ona se tiče motora. Naime, obje testne izvedbe bile su opremljen 1.6 benzinskim motorom gotovo istovjetnih radnih karakteristika.

U slučaju Mazde 105 KS snažan motor je optimum za najširi krug kupaca. Usuglašen s brzim mjenjačem preciznog hoda "skaliranoj šestici" pruža solidne performanse.


Pridodamo li svemu možda najbolje podvozje u segmentu, jasno je da su visoki brzinski prosjeci ovdje dobrodošli, a Mazda3 zadatke odrađuje poput poslušnog trkača. I doista, nakon što smo isprobali sve dostupne motorne izvedbe, ova se čini najpametnijim izborom, prije svega s obzirom na odnos cijene i performansi.

1.6-litreni motor s Renaultovim potpisom i 16-ventilskom tehnologijom u Loganu predstavlja vrh ponude, a dostupan je isključivo u kombinaciji sa Prestige paketom opreme. Kako se u Cliu odlično snalazi ne čudi što od Logana čini pravog trkača. 10,2 sekunde za ubrzanje do 100 km/h i 183 km/h maksimalne brzine zvuči kao bajka za model s istočnjačkim imidžom, no ovdje je realnost.

Budući vlasnici bez problema će iza sebe ostaviti i dvostruko skuplje od sebe pod uvjetom da se radi o "streetrace" odmjeravanju snaga na ravnoj cesti, kao i činjenici da je vlasnik to spreman platiti.

Tu ne mislimo samo na moguće globe, već na činjenicu da agilnom Loganu štedljivost nije u prvom planu. Prosječnih 8,8 l/100 km ostvarili smo pažljivom vožnju, dok smo u "lovu na zmaja" trošili i preko 10 l/100 km.

Osim štedljivosti Logana sputava manjkava aerodinamika, kao i mjenjač dugih hodova. Sportskih gena lišen je i nemirni ovjes s polukrutom osovinom straga čija najveća kvaliteta je izuzetna robusnost. Koliko su mu strani pojmovi dinamične stabilnosti toliko mu gode neravnine, pa čak i prepreke.


Logan će se odlično snaći na makadamu, a ništa mu se neće desiti niti nakon što neoprezno "zagazite" rubnik ili "ležećeg policajca".

Zaključak

Mazda3 u limuzinskoj izvedbi pokretana 1.6 benzinskim motorom i opremljena TX Plus paketom opreme na cestu stoji preko 150.000 kn za što kupac još dobiva besplatno 4.500 kn vrijednu dodatnu opremu (akcija "premija").


Dacia Logan u testnoj izvedbi stoji upola manje, oko 78.000 kn, dok je njena bazna izvedba trenutno tri puta jeftinija. Naime, Logan 1.4 Base je do kraja ožujka dostupan po akcijskoj cijeni od 51.400 kn.

Nesumnjivo je da je Mazda3 neusporedivo bolji automobil, možda ponajbolji kompakt na tržištu. No, uzmemo li u obzir kako se u današnje vrijeme bez automobila gotovo pa ne može, a financijska situacija u Hrvatskoj je takva kakva je, Logan će mnogima biti možda jedino realno rješenje, čak i optimalno. Ovom usporedbom se obraćamo upravo njima uz želju da im pokažemo što će dobiti (ili izgubiti) kupovinom Logana u odnosu na druge modele na tržištu.


Ovdje priča o optimizmu i napola punoj odnosno praznoj čaši itekako ima temelja. Logan nije bez mana, ali niti bez pluseva. Valja imati na umu kako se radi o limuzini prostrane unutrašnjosti, pouzdane arhitekture i vrlo niskih troškova vlasništva.

Mišljenje kako s istoka Europe mogu dolaziti samo poluproizvodi više nema nikakvu osnovu. Da, kupovinom Logana odreći ćete se nekih stvari, ali i zadržati glavnu premisu posjedovanja automobila - mobilnost.

Tablica1: Dacia Logan 1.6 16V Prestige 

Važnija serijska oprema (razina Prestige):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Brojač okretaja

P

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Tablica 2: Mazda3 1.6 TX Plus

Mazda3

Važnija serijska oprema (razina TX Plus):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

ABS/EBD/EBA

P

Pokazivač vanjske temp, digitalni sat

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Pročitajte više