Krivi vozači, a ne Toyota?

AMERIČKO ministarstvo prometa potvrdilo da nije bilo tvorničkih problema koji bi mogli biti povezani s elektronikom papučice gasa čime je krivnja prebačena s Toyote na vozače.

Najkraće rečeno, tajnik američkog Ministarstva prometa Ray La Hood izjavio je: "Toyotina vozila su sigurna za vožnju." Time se konačno nazire kraj trakavici oko Toyote koja je posljednjih mjeseci izazvala nezapamćenu histeriju u automobilskom svijetu.

Ministarstvo prometa Sjedinjenih Američkih Država potvrdilo je da nije bilo greške u elektronskim sklopovima papučice gasa na Toyotinim vozilima i utvrđeno je da nije postojala mogućnost da su Toyote "same" ubrzavale kako je to prethodno bilo izjavljeno.

Podsjetimo, američki Institut za sigurnost prometa na cestama ( NHTSA) je prije 10 mjeseci pokrenuo istragu na Toyotinim vozilima koja su bila uključena u servisnu akciju papučice gasa  pod uvjerenjem da je elektronika krivac za nekontrolirano ubrzavanje Toyotinih i Lexusovih vozila.

Pomoću NASA-inih inženjera, dokazano je da su za nekontrolirano ubrzavanje Toyotinih i Lexusovih vozila krivi neki drugi faktori (ljudski), a ne elektronika gasa i tepisi vozila za koja su navodno kao što je bilo prije spominjano, zapinjale papučice gasa. NASA je ispitala sve modele vozila na kojima su, između ostalog, bili prijavljeni i problemi s kočnicama i nisu dokazali nikakve disfunkcije u sustavima automobila.

Od jeseni 2009. godine toyota je opozvala više od 18 milijuna vozila, od čega 5 milijuna zbog "neispravnog" tepiha, te 4 milijuna zbog "lošeg" dizajna papučica gasa. Toyota je izravno već platila 48,8 milijuna dolara kazni, dok se efekt negativne reklame i prave histerije može mjeriti u stotinama milijuna. Trenutno se istražuje 89 smrtnih slučajeva koji se dovode u vezu s ovom tematikom. Stotine civilnih tužbi da ne spominjemo.

U svakom slučaju ostaje da vidimo tko će se kome na kraju morati ispričati.

Pročitajte više