Nova Škoda Octavia u Hrvatskoj

POTPUNO nova Škoda Octavia predstavljena je ovog tjedna hrvatskim novinarima na promotivnoj vožnji Hrvatskim Zagorjem. Izvanredan automobil češkog proizvođača krase mnoge kvalitete, pa tako i cijena koja će biti vrlo konkurentna, od 14.360 eura na više.

Viša klasa po cijeni niže

Nova Octavia je zadržala prepoznatljiv dizajn, a istovremeno donosi više prostora za putnike i prtljagu, te najmoderniju tehniku svojstvenu modelima VW koncerna. Kao i kod prethodnika, automobil se nalazi na granici dvaju segmenata srednje klase (između A i B segmenta), a usporedimo li ga s još uvijek aktualnim modelom, duljina je narasla za 6.5 i međuoosovinski razmak za 6.6 centimetara.

Veliki prtljažnik je definitivno ostao zaštitni znak češke limuzine, kapacitet "bunkera" je sada još veći. 560 litara (+32 l) je najbolji rezultat u klasi. Automobil postavljen na moderno podvozje Golfa V donosi u svoj segment, pored izuzetnog komfora,  još nekoliko novina dosad rezerviranih za višu klasu. Bolje opremljeni modeli posjeduju dvozonski Climatronic klima-uređaj, ventilacijske otvore u stražnjem dijelu vozila, TPM sustav (Tyre Pressure Monitoring) nadzora tlaka u gumama,  Light Assistant sustav automatske aktivacije osvjetljenja u sumraku itd.

Šest motora – ispunjenje svih želja

Kupci na izboru imaju ukupno šest motora, četiri benzinska i dva dizelska. Od benzinskih motora tu su 1.4MPI/55 kW, 1.6MPI/75 kW, 1.6 FSI/85 kW i 2.0 FSI/110 kW, a od dizelskih 1.9 TDI PD/77 kW i 2.0 TDI PD/103 kW.
 
Svi motori, osim dva najjača, imaju na raspolaganju ručni 5-stupanjski mjenjač, a motori 2.0 FSI/110 kW i 2.0 TDI PD/103 kW serijski raspolažu sa ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Benzinski motori (od 1.6/75 kW) nude se i sa automatskim 6-stupanjskim mjenjačem. Najveća novost je da nova Škoda Octavia s TDI motorima može biti opskrbljena s  inovativnim automatskim mjenjačem DSG (Direct Shift Gearbox), koji na jedinstven način povezuje prednosti ručnog i automatskog prijenosa.

Prvi dojmovi

Već smo se nakon nekoliko kilometara vožnje zagrebačkom zaobilaznicom mogli uvjeriti u odličnu dinamiku nove Škode. Prve kilometre odradili smo u top-izvedbi pokretanoj 2.0 TDI motorom od 140 KS. Moderni dizelski agregat se odlično snašao u novoj Škodi i omogućio nam da upoznamo sve kvalitete najnovijeg proizvoda češko-njemačkog koncerna.

Ono što prvo upada u oči je komfor putničke kabine. Putnici sprijeda uživaju u izuzetnom komforu, a razloga za kritiku neće imati niti oni straga. Kvaliteta izrade je na vrlo visokoj razini i ničime ne zaostaje za predstavnicima ostalih marki koncerna.  Instrumentna ploča je pregledna i pomalo elegantna, dok je središnja konzola pozamašnih dimenzija dominantan element unutrašnjosti vozila.

Ubrzanjem do 100 km/h za manje od 10 sekundi, maksimalnom brzinom višom od 200 km/h, te odličnim međuubrzanjima, ovako motorizirana Octavia ima vozna svojstva bliska sportskim limuzinama. U vožnji autocestom bez većih problema smo postizali 215 km/h maksimalne brzine kada je putni kompjutor pokazivao potrošnju manju od 12.5 l/100 km. Da, riječ je o vrlo skromnom potrošaču, koji će vozite li u skladu s prometnim "regulama" tražiti manje od šest litara dizelskog goriva.

Na povratku s prezentacije sjeli smo za upravljač slabijeg dizelskog motora. 1.9 TDI od 105 KS u Octaviji ispunjava sva očekivanja i nameće se kao idealan izvor za ispunjavanje zahtjeva prosječnog hrvatskog kupca.

Tri paketa opreme, besplatno održavanje

Nova Škoda Octavija dostupna je u tri paketa opreme: Classic, Ambiente i Elegance.

Oprema Classic među ostalim sadrži: četiri zračna jastuka, ABS, centralno zaključavanje s daljinskim, el.podesiva i grijana vanjska zrcala, el.podizače stakala sprijeda, sigurnosni pojas sa tri pričvrsne točke, sjedalo vozača podesivo po visini, upravljač podesiv po visini i dubini, Isofix sustav itd.

Klima uređaj se serijski isporučuje od paketa opreme Ambiente, koja još posjeduje: električno podesiva i grijana vanjska osvrtna zrcala, putno računalo, zatamnjeno ostakljenje, vanjska osvrtna zrcala i kvake u boji vozila, raskošnija rasvjeta unutrašnjosti itd.

Oprema Elegance donosi još: klima uređaj Climatronic, pretinac Jumbo Box između prednjih sjedala, svjetla za maglu, alu-naplatke naplatke 15“, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem i otklopivim ključem itd.

Posebna novost je da je u "serijsku opremu" nove Octavije uključen i paket redovnog održavanja do 30.000 km ili dvije godine. To znači da kupac dobiva gratis dva servisna pregleda, servis zamjene ulja na 15.000 km, te kontrolni servis na 30 000 km ili 2 godine.

Prodaja nove Škode Octavie počinje 20. rujna. Poznate su i cijene. Početna cijena nove Octavije s 1.4 benzinskim motorom i Classic paketom opreme je 14.360 eura, dok najskuplja izvedba s 2.0 TDI motorom, DSG mjenjačem i Elegance paketom opreme stoji i dalje konkurentskih 24.567 eura.

Octavia – tri izdanja

Ime "Octavia" je staro gotovo pola stoljeća. 1959. godine model 440 uspješno nasljeđuje Octavia i proizvodi se do 1964. godine, dovoljno da njeno ime dobije značajno mjesto u povijesti jednog od najstarijih svjetskih proizvođača automobila. Nju je naslijedio legendarni model 1000MB koji je slavu Škode proveo izvan granica "željezne zavjese" prodavši se u gotovo pola milijuna primjeraka.

Octavia nove generacije na scenu stupa 1996. godine kao automobil koji će označiti prekretnicu u novijoj povijesti Škode. Upravo je tim modelom definiran dizajnerski smjer marke, te kvalitete kojima će Škoda davati prednost, a to su komfor, pouzdanost i dakako fer cijena. Dvije godine kasnije na tržište stiže karavanska izvedba, a u međuvremenu su lansirane specijalne izvedbe modela (Laurin&Klement, RS, 4x4). 2000. godine Octavia prolazi kroz prvi značajni facelift koji je zadržan do današnjih dana. Model će biti u prodaji još cijelu iduću godinu, što znači da će više od godinu dana paralelno egzistirati s potpuno novim modelom, drugom generacijom Octavije.

Nova Octavia se prvi put pojavila na ovogodišnjem auto-salonu u Ženevi i odmah izazvala pravu buru pozitivnih kritika. Preuzevši ono najbolje od VW-a i pritom zadržavši svoju prepoznatljivost, Škoda Octavia je postala model koji u potpunosti podržava filozofiju marke Škoda, a to je "za istu cijenu ponuditi više automobila" od konkurencije.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više