Novi Bentley već nagodinu

POČETAK 2005 godine je rezerviran za Bentley. Za točno godinu dana na cestu stiže nova Benleyeva limuzina i označava novi korak u razvoju ove renomirane marke.

Dizajnerski (a i tehnički) gledano, na novi model možemo gledati kao na limuzinsku izvedbu modela Continental GT.  Izraženi sportski karakter i mnoštvo dizajnerskih elemenata preuzetih s kupea, uz tradicionalni imidž marke, trebali bi biti dovoljan magnet za probranu klijentelu.

Jedina značajna razlika, osim u mjerama, je u kutu nagiba vjetrobranskog i stražnjeg stakla, dok je sve ostalo još jedna derivacija već viđenog. Kad smo kod gabarita, recimo da je duljina značajno povećana, baš kao i međuosovinski razmak, koji broji 20 centimetara više. Tko dolazimo do brojke od 2.945 mm, što je više čak i od kućnog rivala VW Phaetona.

Iako je model pozicioniran ispod Arnage-a ne znači da će nedostajati komfora. Oko pet  metara duljine i skoro dva metra širine uvijek rezultiraju zavidnim komforom. Naravno, standardi klase diktiraju i kapacitet prtljažnika, koji bi morao imati obujam od oko 500 litara.

S obzirom da limuzina dijeli platformu i veći dio mehanike s kupeom ne treba sumnjati u izvanredne vozne osobine. Stalni pogon na sve kotače, te 6-litreni W12 od 411/560 kW/KS dovoljno govore sami za sebe. Možda bi jedini problem mogla stvarati pozamašna masa vozila, koja je i kod GT-a iznad prosječna.

Za očekivati je da će limuzina postizati oko 290 km/h maksimalne brzine i do 100 km/h stizati za manje do 6 sekundi. Rastrošnost golemog benzinca potpomognutog turbo-punjačima se podrazumijeva, potrošnja će se kretati u rasponu od 25 do 30 l/100 km, ovisno o stilu vožnje. Stoga će i kapacitet spremnik goriva biti povećan na troznamenkastu brojku.

O cijeni se može samo nagađati, ali je sasvim sigurno da će biti barem 5% manja od kupea.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više