Testirali smo novo izdanje korejskog Golfa, novi Ceed s uvjerljivim dizelašem

Foto: M.N.

DIZELSKI imperativ je još uvijek prisutan u kompaktnom segmentu, a tu nova generacija Ceeda donosi puno više od novog imena jasno izvjesivši kandidaturu za sam vrh.

Ceed je kao nasljednik Cerata na europskom tržištu prisutan dulje od desetljeća. Od lansiranja potkraj 2006. godine, kompaktnu Kiju izabralo je više od 1,3 milijuna kupaca uz napomenu kako je druga generacija pristigla 2012. godine s nekih 640.000 prodanih primjeraka tržišno stagnirala. Sada je tu nova, treća generacija, a najprije treba prihvatiti novo ime modela. Tako je cee'd postao Ceed i to je dobro. A druga je stvar da su kompakt i karavan zadržani, pa i proceed, ali sada u obliku shootingbrake koncepta.

Kad se sve to pobroji, jasno je da će osnovna kompaktna izvedba s pet vrata biti nositelj prodaje, ali i da će na njoj biti najteži posao podizanja tržišnog udjela kojem Korejci toliko streme u svom širenju. Upravo takvu izvedbu smo i preuzeli na testu, i to u kombinaciji jednog (dizelskog) od dva tržišno najzanimljivija motorna izdanja.

Dizajn lišen izleta u nepoznato

Za razliku od prethodnih izdanja, u Kiji su sada odigrali potpuno otvoreno i u pogledu dizajna se stopili s konkurencijom. Primijenjena su sva aktualna rješenja, osim onih ekstremnijih, poput stražnjih svjetala u obliku LED trake i sl.

Da, u pogledu dizajna nema ničega revolucionarnog i novog. Klasično oblikovanje kombi-limuzine čini Ceed stopljenim s masom iz koje će se pokušati izdvojiti tek prepoznatljivom maskom i novim LED potpisom prednjice. Ono što dobro izgleda je novi odnos mjera. Novi je model tako 23 mm niži i 20 mm širi (4.310 x 1.800 x 1.447 mm) od prethodnika pa izgleda dinamičnije i moćnije, posebno kada se odabere neka atraktivna boja ili bogatija oprema s većim alu naplatcima.

Ergonomija vrijedna pohvale

Ceed je potpuno europeiziran proizvod i pri pogledu u kabinu. Nimalo čudno kad je automobil dizajniran u Frankfurtu, razvijen u prijestolnici nekad slavne marke Ruesselsheimu, a proizveden u slovačkoj Žilini. Prostranost je za svaku pohvalu, ali i dojam solidnosti izrade. Međutim, ono što nas je kod Ceeda definitivno oduševilo je vozačka ergonomija. Sjedi se audijevski nisko, sjedala pružaju odličnu potporu, a volan nudi neočekivano velik doseg pomicanja pri podešavanju. Nakon dugo vremena i oni "krakati" vozači će moći voziti ispruženih nogu, a moći će se odmaknuti i od crossoverskog nadzora okoline.

Pritom je dobro reći kako su sve komande, uključujući kolo upravljača, ugodne pod rukom, a veseli i da ispod zaslona infotainmenta stoje klasične tipke za prečace te još niže linija za upravljanje tretiranjem zraka putem dvozonske klimatizacije. Odmah ispod je i jedan vrlo koristan pretinac koji u novim modelima nismo vidjeli još otkako su ekrani osvojili automobilske kabine.

Pretinaca ne nedostaje, kao ni priključaka (USB x 2, 12V), dok je straga donekle siromašnije. Prava je šteta što putnici straga nisu dobili otvor ventilacije, a kad već nije poželjno ubaciti pepeljaru, mogli su staviti bar jedan USB priključak za punjenje periferije. Vrijeme je zimovanja pa ćemo naglasiti i da stražnji naslon nema standardan prolaz za prijevoz dugih predmeta poput skija. Zato je prtljažnik kapacitetom od 395 litara na razini najboljih u segmentu.

Dizel čini razliku  

Kada bismo htjeli biti precizni, rekli bismo da moment čini razliku. Sa 115 KS ovaj je 1.6 CRDi dizelaš ispod ekvivalentnog turbo benzinca, no zahvaljujući osjetno većem momentu od čak 280 Nm u vožnji će biti osjetno uvjerljiviji. 10,9 sekundi za sprint do 100 km/h i 192 km/h maksimalca potvrđuju mogućnosti automobila, dok praksa kaže da veselje počinje od 2.000 o/min. Motor je vrlo uglađen i odlično se slaže sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem pa suvereno vlada otvorenom cestom.

Pritom valja imati na umu da spomenuta sportska ergonomija ne znači da se u dizelskom Ceedu hvata zmaja. Naprotiv, sve je posloženo s ciljem komfora i udobnosti na duge staze, od ovjesa do mekano postavljenog servo upravljača. istina, ne može se reći da i ovo izdanje poput prethodnika bije inferiorna dinamika i nedostatak povratnih informacija, već samo da je sve usklađeno za sigurniju i ugodniju vožnju, baš kako se i očekuje od obiteljskog kompakta. Upravo je u vožnji Ceed i pokazao najveći napredak u odnosu na prethodnu generaciju, ali i potvrdio da može parirati najboljima u klasi, pa čak i biti bolji.

Praksa je pokazala kako će potpuno opterećeni Ceed na autocesti pri umirujućih 2.500 o/min voziti gotovo 150 km/h i pritom trošiti doista malo. Prosjek testa u zimskim uvjetima i dosta otvorene ceste iznosio je 6,3 l/100 km, što je odličan rezultat.

A cijena?

Ceed je tek stigao, a to poštujući Kijinu politiku znači da se za prave popuste treba strpjeti. Tako je sada start na 120.990 kn, odnosno 144.990 kn kada govorimo o dizelašu. Testni primjerak koji je bio nakrcan opremom u okviru najbogatijeg paketa opreme stoji 173.990 kn, što je ujedno i najskuplja izvedba kod ovog motora.

Ako vam se čini da je to puno, provjerite pritom ponudu rivala. I računajte na to da se ovdje radi o potpuno novom modelu na tržištu koji u testovima redovito izbija na čelo nudeći drastičan napredak u odnosu na prethodnika. A kad birate sve iz izloga, onda to znači i 8-inčni zaslon, TomTom navigaciju, tempomat s automatskim praćenjem vozne trake te sigurnosni sustav za izbjegavanje sudara. Na elektrifikaciju, LED tehnologiju i promjer alu naplataka se kod izvedbe ovog kalibra ne treba ni osvrtati.

U Hrvatskoj je do sada prodano oko devet tisuća primjeraka Kijinog kompakta, a godišnjom prodajom od oko 700 primjeraka Ceed drži peto mjesto u C segmentu. S kvalitetama koje ima, korejski Golf ima sve preduvjete da epitet koji nosi opravda, kako na hrvatskom, tako i na europskom tržištu.

>> Trenutno aktualni cjenik s akcijskim popustima možete naći ovdje.

Pročitajte više