Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: Opet najbrži na svijetu

TEHNOLOŠKI savršen bolid u novom izdanju gubi krov, ali i vraća titulu najržeg na svijetu, bar kad su u pitanju roadsteri.

Poznata receptura i dalje obuhvaća osam-litarsku W16 strojčinu, koja uz pomoć četiri turbokompresora razvija nevjerojatnih 1.001 KS. Sve to dovoljno je za maksimalac od 407 km/h, ali pod uvjetom da je kabina zatvorena tvrdim polikarbonatnim krovom. U protivnom brzina je limitirana na "svega" 360 km/h.


 
Uhvati li vas kiša od pomoći će biti i meki tkaneni krov pohranjen u prtljažniku, no u tom slučaju zagarantirana je vožnja u zakonskim okvirima. Naime, brzina je ograničena na 130 km/h.

Estetski, nova se karoserijska izvedba tek minimalno razlikuje od izvornika. Osim prije spomenutog krova, novosti su viši vjetrobran, LED prednja dnevna svjetla te novi dizajn naplataka. Međutim, ispod lima se kriju brojna ojačanja potrebna zbog gubitka čvrstoće uslijed uklanjanja krovne strukture.

U podnicu postavljeni nosači dodatno ukrepljuju nosivu konstrukciju, kao i karbonska ojačanja unutar B nosača i prednjih vrata. Također, ugljična vlakna bila su ključna i za učvršćivanje usisnika, koji štite putnike u slučaju prevrtanja automobila.

U kabini i dalje luksuzu nema kraja. Sretnici koji sjednu za upravljač najbržeg kabrioleta mogu računati na potporu sustava za vožnju unatrag u vidu kamere i 2,7-inčnog zaslona. Ukoliko im ikada dojadi grmljavina 16-cilindarskog tehnološkog dragulja, tu je Puccini audio sustav specijalno razvijen za uvjete kabrioleta.

Prvi primjerci ručno izrađenog toples Veyrona u prodaju će stići tijekom ožujka iduće godine. Planirana naklada je 150 primjeraka, od čega je prvi ponuđen na dobrotvornoj aukciji, a njih 49 rezervirano za postojeće Bugattijeve klijente. I da, cijena je oko 1,4 milijuna eura bez davanja.

Pročitajte više