Kia Cerato HB 1.5 CRDI: Popustom do kupaca

KOREJSKI gigant odlično prolazi na svim svjetskim tržištima. Prodajni rekordi kao od šale, a novi modeli lansiraju se svako malo. U iščekivanju potpuno novog kompakta Kia u Europu dovodi kompaktnu izvedbu Cerata, te predstavlja novi dizelski motor.

Jedini korejski model do sada je gubio u startu. Konkurirati u brojnom društvu poznatih imena  nikad nije bilo lako, a svaku veću manu kupci su strogo kažnjavali. S nerazumno visokom cijenom, tek jednom dizelskom izvedbom u ponudi i činjenicom da se ustvari radi o limuzini s četiri vrata, Cerato nije mogao očekivati ništa više od simbolične prodaje.


Vrijedni Korejci odlučili su to promijeniti, a prvu inicijativu već možemo vidjeti. To je petvratna izvedba s novim 1.5 CRDi motorom od 102 KS i niskom cijenom. Na hrvatskom tržištu nudi se s bogatim i jedinim dostupnim LX Active A/C paketom opreme. Pritom je cijena samog modela drastično pala, pa se Korejac profilirao u vrlo zanimljivu kupovinu, prije svega na tržištu kakvo je hrvatsko.

Iznenađenje se krije unutra
 
Kompaktna izvedba se od limuzinske razlikuje modificiranim stražnjim krajem. Produljena linija krova i gotovo okomito postavljena peta vrata prokušan su recept s modela Rio, gdje se nastoji pokupiti sve blagodati karavanske koncepcije i pritom zadržati epiteti "golf" klase.

Pogled na tvorničke podatke otkriva prvo iznenađenje, prtljažnik je s čak 538 litara volumena rekorder klase. Preklapanjem sjedala tovarni prostor raste na "kubik i pol", pa Cerato u tom polju nadmašuje očekivanja.


Istovremeno, automobil je osjetno kraći od limuzine i to punih 14 cm. Razloga za brigu glede komfora nema, jer je skraćivanje rezultat krojenja na stražnjem prevjesu koji je s 965 pao na 805 mm. Ostale mjere ostale su iste, baš kao i prepoznatljiv prednji kraj s modernom optikom i maskom ukrašenom kromom.


Kao i u slučaju limuzinske izvedbe, prostranost kabine prelazi standarde klase. Mjesta ima dovoljno sprijeda i straga, pa na daljim putovanjima četiri odrasle osobe ne bi trebale imati većih problema.

Prednja armatura je, prisjetimo li se ne tako davnog dalekoistočnog sivila, moderno koncipirana, ali još uvijek zaostaje za mainstream produktima. Ništa zato, vozač prosječnih prohtjeva kojem je ovaj automobil namijenjen biti će sasvim zadovoljan sučeljem ispred sebe.

Prije spomenuti paket opreme složen je u skladu sa potrebama najšireg kruga kupaca na našem tržištu. Dva zračna jastuka i ABS s pratećim sustavima potpore osnovni su elementi sigurnosti, dok se za odgovarajući komfor brine ručni klima uređaj, centralno zaključavanje i osnovni električni paket. Za potpuni dojam rado bi tu još vidjeli putni kompjutor i nadasve mogućnost podešavanja vozačkog sjedala po visini.

Snažan i uvjerljiv dizelski motor 

Osim praktičnije arhitekture Kia predstavlja potpuno novi motor. Premda istog imena kao prethodnik u gami Hyundaija, 1.5 CRDI sada ima četiri cilindra, što donosi mnogobrojne blagodati. Motor sa 102 KS maksimalne snage i 235 Nm okretnog momenta pruža više od konkurencije, a u ovom automobilu krajnji dometi su mu 176 km/h maksimalne brzine i 11.9 s za ubrzanje do 100 km/h.


Optimalna motorizacija odlično se snalazi u ovom automobilu. Često posezanje za, inače solidnom, ručicom mjenjača, nije potrebno, a dovoljno snage vozač ima na raspolaganju već od 1.500 o/min.

U prvih nekoliko dana automobil smo koristili isključivo u gradskoj sredini. Prelasci preko mnogobrojnih neravnina ne rezultiraju nepotrebnom bukom, a dojam solidnosti izrade zamjećuje svaki naš suputnik. Istovremeno, amerikanizirana mekoća ovjesa nekima će se svidjeti, dok je za naš ukus suviše izražena. Naizgled visoka prosječna potrošnja od gotovo devet litara ima opravdanje u konstantno upaljenom klima-uređaju, kratkim gradskim dionicama i najčešće nesavjesnom odnosu osobe za upravljačem.

Cerato je obiteljski automobil, a to znači da će barem jednom godišnje biti zadužen za prijevoz do udaljenog odredišta. Ponukani tom mišlju, odlučili smo natrpati automobil kojekakvom prtljagom i uputili se auto-cestom. Vijesti o prometnim gužvama na pravcima prema moru mijenjaju planirano odredište i krećemo put Osijeka. Valja spojiti ugodno i korisno, tamo se odvija StreetRace, a i želimo se istog dana (u jednom komadu) vratiti kući.

Međutim, uznapredovali radovi često prekidaju monotoniju vožnje, pa umjesto da kukamo za tempomatom, mi isprobavamo kočnice, koje posao odrađuju uzorno. Pogotovo ako se sjetimo fijaska s prethodnom Kijom Rio kojoj je trebalo i 60 metara da se zaustavi sa brzine od 100 km/h.


Održavanje putne brzine od oko 160 km/h prolazi u ugodnom ozračju. Nekima niti to nije dovoljno, prolazi nas bijesna Alfa s više od 200 km/h i otvorenim prozorima, koju sustižemo na idućem odmorištu. Začudo, nije zakuhao auto, već vozač. Orošenog lica, tip nas proklinje pogledom i gleda u klimatizirani prostor naše Kije. Pa neka netko kaže da klima uređaj nije na neki način element sigurnosti.

Nekoliko stotina kilometara je iza nas, a mi sitničavo tražimo mane. Nitko se ne žali osim vozača, kojem su sjedala suviše mekana, baš kao i ovjes, a oštri završetak konzole usjekao mu se u nogu. S obzirom na njegovu korpulentnost, ovakvih problema prosječni vozač ne bi trebao imati. A i valja imati na umu da ovakvih boljki imaju i neki dvostruko skuplji automobili.


Povratak u Zagreb odrađujemo noću. Svijetla se pokazuju solidnima, a odlazak na tankiranje otkriva prosjek od osam litara, što je s obzirom na visoku putnu brzinu opet odličan rezultat.

Posljednje dane druženja s najnovijom izvedbom Cerata provodimo u smirenoj vožnji okolicom Zagreba. Potrošnja goriva značajno opada i približavamo se tvorničkim podacima (6,3/4,1/4,9 l/100 km).

Akcijska cijena zaokružuje dojam

Kia Cerato HB s 1.5 CRDI dizelskim motorom i LX Active A/C paketom opreme stoji 119.990 kuna, a trenutno se nudi po promocijskoj cijeni od 111.990 kuna. Također, zastupnik nudi automobil na kredit i to uz sniženu kamatnu stopu od samo 3,5 %.


Gledano iz ovog ugla, Cerato je osjetno jeftiniji od većine konkurencije, istovremeno nudi nešto snažniji motor i jednu od najprostranijih unutrašnjosti u klasi, pa se samim time nameće zaključak da je ovo automobil kao stvoren za prosječnu hrvatsku obitelj.

Važnija serijska oprema (LX Active A/C):

Dodatna oprema                             Cijena (kn)


Pročitajte više