"Pacijente treba odgojiti": Natpis na vratima osječkih liječnica izazvao pažnju

Ilustracija: Nikola Cutuk/PIXSELL

GUŽVE u liječničkim ordinacijama redovito rezultiraju pojavom onih koji se ne obaziru na natpis "Molimo, ne kucati", jer oni "samo" trebaju nešto. Za razliku od svih ostalih koji strpljivo čekaju.

Iako je očito da nerviraju ostale pacijente, čini se da smetaju i liječnicima.

"U medicini ne postoji SAMO ovo ili SAMO ono. Za svako SAMO treba sjesti i sačekati", piše na vratima dr. med. Jadranke Belaj i dr. med. Marice Raspudić Brekalo u Domu zdravlja Osijek, piše Glas Slavonije.

Doktorica Belaj rekla je da su ona i njena medicinska sestra tolerantne prema onima koji traže "samo nešto", ali priznaje da smetaju ostalim pacijentima te liječnicima.

Doktorica Bogojević dodala je i da se "samo nešto" često oduži i oduzima vrijeme. Iako pacijenti tvrde da im treba "samo" uputnica, to zahtijeva upisivanje pacijenta, otvaranje kartona, provjeravanje anamneze i razloga dolaska, što oduzima vrijeme.

"Dogodilo se da sam dala praznu uputnicu i rekla da su dobili što su tražili, pa neka je ispišu sami. Inače, to 'samo ovo ili ono' znači puno posla. Da bi pacijent dobio recept, moram ga pitati je li alergičan na neke lijekove te pregledati koje lijekove već koristi, zbog mogućih interakcija. Dogodilo se da traže uputnicu za MR koju je nemoguće napisati samo tako, nego je nužan prethodan pregled. Pacijente jednostavno, da tako kažem, treba odgojiti. U svojoj sam ordinaciji uspjela postići da poštuju red i dolaze u propisanom vremenu, no ako je nekomu iznimno loše, bit će primljen, to se podrazumijeva", rekla je voditeljica Obiteljske medicine Doma zdravlja Osijek, dr. med. Nataša Stanišić.

Problem nastaje i u ordinacijama u kojima se pacijenti naručuju, a oni koji se iznenada razbole teško dolaze na red jer nisu naručeni.

"Ako je riječ o uputnici za kontrolni pregled, nije u redu da pacijenti čekaju u redu. Druga je stvar prvi pregled, kada je potrebno vidjeti se s liječnikom. Smatram da bi općenito trebala biti bolja komunikacija preko e-maila i da pacijenti trebaju komunicirati s liječnicima na taj način kad god je to moguće. Primjerice, mailom dogovorenu uputnicu za kontrolni pregled trebaju odmah preuzeti kod medicinske sestre, a ne čekati svoj red među naručenim pacijentima", rekla je Jasna Karačić iz Hrvatske udruge za zaštitu prava pacijenata.

Pročitajte više