Peugeot 3008 & 308 CC: Svjetska premijera u Hrvatskoj

PEUGEOT po prvi puta u svojoj povijesti organizira svjetsku premijeru u Hrvatskoj. Kolonija novinara iz cijelog svijeta sjatila se u Dubrovnik kako bi se upoznala s dva nova modela francuskog proizvođača, koja svojim karakteristikama i tržišnim potencijalom bude velik interes.

Premda Hrvatska nije, a kako stvari stoje i neće biti značajan igrač u automobilskom svijetu, kako u pogledu autoindustrije tako i kad je tržišni potencijal u pitanju, zahvaljujući angažmanu domaćeg zastupstva uspjela se izboriti za domaćinstvo izuzetnog događaja, i to u vrijeme kada se sve nade polažu upravo na turizam i uslužnu djelatnost kao ključ spasa ove teške godine.

U Peugeotu ne skrivaju oduševljenje Hrvatskom i samim Dubrovnikom kao domaćinom. Svjesni kako se još uvijek radi o neistraženom dragulju kad su u pitanju promocije ovog tipa, Peugeotovi čelnici su s punim povjerenjem krenuli u ovaj veliki posao.

No ipak, kulturne i prirodne ljepote, te odlične ceste za testiranje automobila nisu bile presudne, već je to bio ukupan dojam o Hrvatskoj u kojoj se, kako napominju u Peugeotu, zna voljeti automobil. I prije nego što se okrenemo glavnim protagonistima recimo kako je u mjesec dana Dubrovnik posjetilo gotovo tisuću novinara iz više od 50 zemalja svijeta. Dovoljno da se zamislimo...

Peugeot 3008: Ekološki crossover

Nova Peugeotova nada u tzv. M1 segmentu koji čini oko trećine europskog tržišta automobila nosi četiri znamenke u imenu kao jasan pokazatelj nekonvencionalne koncepcije. Smješten na pola puta između monovolumena i SUV-a, 3008 spada u red crossover vozila, najbrže rastuću kategoriju u kompaktnom segmentu.

Peugeot se u potrazi za novim klijentima odlučio na radikalan potez i javnosti predstavio svoj prvi samostalno razvijeni "povišeni" model.

Kombinirajući tradicionalne kućne vrijednosti u vidu prvoklasnog komfora i vanserijske funkcionalnosti s robusnosti terenca, a opet u ekološki prihvatljivim okvirima stvoren je automobil od kojeg se očekuje drastičan rast francuskog "lava" u ponudi vozila za slobodno vrijeme.

Službeni plan je godišnja naklada od 90.000 primjeraka koje bi većinom birali postojeći Peugeotovo poklonici (307 i 308 SW), ali i svi oni vlasnici SUV-ova koji traže praktičnije i nadasve štedljivije vozilo.

Vizualno, 3008 u potpunosti prati svoju nekonvencionalnu arhitekturu. Naglašena robusnost uz zadržavanje prepoznatljive Peugeotove dinamike visokog stila može se okarakterizirati osvježenjem na tržištu, no ne nužno i epitetom magnetno privlačnog proizvoda koji privlači estetski pogođenim proporcijama.

S druge strane, konkretno iznutra, Peugeot će mnoge ostaviti zatečenima. Interijer je puni pogodak, stilskim vrijednostima, kvalitetom izrade, ali i ponudom prostora.

Najljepša kabina u cjelokupnoj Peugeotovoj gami i šire tu ne staje, već nudi nekoliko inovacija dosad neviđenih na tržištu. Ako ćemo o praktičnosti i komforu onda na prvo mjesto dolazi Multiflex sustav koji nudi tri položaja podnice u prtljažniku, a nadovezuje se na funkciju obaranja stražnjih naslona i (dostupno od jeseni) sjedala suvozača što u konačnici rezultira tovarnim prostorom kapaciteta do 1.604 litara.

Posebna pažnja posvećena je ergonomiji, koja nikad prije nije toliko očito zadirala u domenu sigurnosti automobila.

Za to je najzaslužniji Head Up sustav prikaza najvažnijih informacija na prozirnom polikarbonatnom panelu ispred vozača.

One uključuju i Distance Alert sustav mjerenja i upozoravanja vezanih uz održavanje razmaka prema vozilima ispred. Za potpuni dojam pilotske kabine tu su još automatska parkirna električna kotača, kao i originalno osmišljeni prekidači na središnjoj konzoli.

Nema sumnje, sigurnost i dinamika ovdje su bili visoko na listi prioriteta, toliko da Peugeot s 3008-icom želi postati referenca u segmentu kojem pripada. Uz prije spomenute sustave stoga valja spomenuti šest zračnih jastuka, nosivu konstrukciju s čak tri deformacijske zone, te Boge apsorber na prednjici vozila. Međutim, ono po čemu se 3008 definitivno distancira je filozofija koja napušta upotrebu 4WD pogona i daje prednost elektronici koja nadzire proklizavanje pogonskih kotača. Objedinjena pod imenom Grip Control, ona nudi mogućnost prilagodbe uvjetima podloge, pa tako zakretni mehanizam nudi izbor između pet načina rada, i to Snow, Mud, Sand, ESP off  i Standard. 

Ovdje dolazimo i do pogonske grupe- Čine ju poznate jedinice, dvije benzinske (1.6 VTi/120 KS i 1.6 THP/150 KS), te dvije dizelske (1.6 HDI/109 KS, 2.0 HDI/150 i 163 KS). Izuzev startnog benzinca uparenog s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, svi ostali imaju stupanj prijenosa više, a pojedini se isporučuju i u kombinaciji s automatskim mjenjačem. Međutim, zajednička im je usklađenost s tzv. "environmentally friendly" pristupom, što znači optimiziranu potrošnju goriva i emisiju ispušnih plinova.

Peugeot 3008 na hrvatsko tržište dolazi 15. lipnja, a nudit će se u tri razine opreme. Već bazni Comfort Pack nudi standardno sve što se očekuje (klima, ABS, audio sustav, 17“ naplatci,...), dok Premium i Premium Pack postavljaju model na razinu luksuznih automobila. Predviđeno je ukupno 11 izvedbi u rasponu cijena od 151.900 do 221.900 kn, a plan prodaje je 200 primjeraka do kraja godine.

Peugeot 308 CC: nastavak uspješne priče

Za razliku od prije spomenutog noviteta 308 CC otvara potpuno drugu priču. S obzirom na uspjeh prethodnika (307 CC), koji je zajedno sa modelima 206 CC i 207 CC dosegao prodaju od oko 650.000 primjeraka CC-a i priskrbio Peugeotu titulu svjetskog broja 1, ovdje nije bilo potrebe za radikalnim zahvatima, promjenom filozofije i uvođenjem inovacija.

Nadalje, 308 CC spada u domenu lifestyle automobila lišenog utega prodajnih rezultata čiji osnovni cilj je zadržati postojeći klijentelu, a tek potom privući nove kupce. Daljnja popularizacija automobila očekuje se među mlađom populacijom, posebno ženama, koje ne skrivaju slabosti prema atraktivnoj coupe-cabriolet koncepciji.

Elegantna figura zadržala je stil prethodnika s raskošno izbačenim prevjesima i niskim profilom. Transformacija automobila sklapanjem višeslojnog krova i dalje traje 20 sekundi tijekom kojih se proces prati na ekranu u boji, a na raspolaganju ostaje 266 litara prtljažnika (465 l s podignutim krovom).

Ono što budući vlasnici svakako trebaju znati je da novi model donosi daljnje širenje GT gena u vidu oku ugodne kabine 2+2 konfiguracije sjedenja. U njoj nalazimo (opet) neka nova rješenja putem kojih je vožnja ugodnija, posebno u toples konfiguraciji bez krova.

Naime, 308 CC je prvi četverosjed s AirWave sustavom grijanja u predjelu vrata putnika, a također i prvi dostupan sa zračnim jastukom za glavu, neovisnim o položaju i korpulenciji vozača.

Ponudu motora na startu će činiti dvije jedinice, benzinska 1.6 THP/150 KS i dizelska 2.0 HDI/140 KS, kojima će se kasnije pridružiti nove ulazne jedinice, 1.6 VTI/120 KS i 1.6 HDI/112 KS. Napomenimo i da turbo-benzinac u kombinaciji s četiri-stupanjskom automatikom raspolaže s 10 KS manje, a dizelaš sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem ima 4 KS manje.

Peugeot 308 CC u Hrvatsku dolazi također u lipnju, i to u tri razine opreme (Sport, Pack, Feline). Standardna oprema uključuje set zračnih jastuka, ABS, klimu, audio-sustav i 16" alu naplatke, Sport Pack ide korak dalje (ESP, aut. klima, 17" alu,...), a GT nudi sve zamislivo, uključujući inovativni Airwave sustav.

Start je na 185.500 kn koliko stoji osnovni benzinac, a gama koju čini sedam izvedbi penje se sve do 226.000 kn koliko stoji 1.6 THP u top izvedbi opreme. Cilj prodaje je oko 80 primjeraka do kraja godine.

Miljenko Nikolić
Foto: M.N, Peugeot

Pročitajte više