Navijači Dortmunda se bojkotom i tranzistorom bore protiv kapitalizma i najomraženijeg kluba na svijetu

Foto: Screesnhot YouTube

NAVIJAČI Borussije Dortmund u svijetu su prepoznati kao jedna od najodanijih i najfanatičnijih navijačkih skupina. ''Žuti zid'' već godinama ima praksu, uobičajenu u Njemačkoj, da sam kreira klupsku politiku, regulira cijene ulaznica te zajedno s upravom aktivno sudjeluje u svim zbivanjima u i oko kluba.
 

Naravno, specifičan zakonski okvir prisutan u Bundesligi omogućuje navijačima involviranost u politiku kluba, a jedno od ključnih pravila, ono da je strogo zabranjeno bogatim investitorima (osim u slučaju povijesnih iznimki poput korporativnih klubova poput Bayer Leverkusena i Wolfsburga) da preko noći unesu svoj kapital u neki klub, upravo je dovedeno u pitanje u slučaju Red Bull Leipziga.
 
Godinama ga cijela Njemačka bojkotira i prezire, no on opstaje
 
Da bi investitor mogao financirati klub i aktivno sudjelovati u klupskoj politici mora minimalno 20 godina biti prisutan u klubu i pravu buru u Njemačkoj izazvao je strelovit uspon kluba iz Leipziga, sponzoriranog isključivo novcem vlasnika Red Bulla.
 
Navijači širom Njemačke već dugi niz godina na ovaj ili onaj način sudjeluju u bojkotu protiv kluba iz nekadašnje Istočne Njemačke, smatrajući ga simbolom svega onoga protiv čega se oni bore.
 
Kad je Lepzig igrao u drugoj ligi, navijači Union Berlina su ih počastili 15-minutnom šutnjom, dok su navijači Dinamo Dresdena izveli pravi performans, kad su na Kup utakmici protiv Red Bull Leipziga na travnjak bacili odrubljenu bikovu glavu, što je surova, ali i više nego jasna poruka da novopečeni nogometni bogataši nisu dobrodošli u njihovom društvu.
 

Meteorski uspon kluba iz Leipziga zasmetao je i navijačima Hoffenheima, kluba koji je također imao reputaciju umjetno stvorenog kluba s vikend navijačima, pa su pristalice Kramarićeve momčadi protiv Red Bulla izvjesili duhovit i sarkastičan transparent s porukom:
 
''Hoćemo nazad status najomraženijeg njemačkog kluba.''
 
Mrze ih čak i umjetni navijači umjetnog Hoffenheima, a navijači Dinama iz Dresdena u teren su im bacili odrubljenu bikovu glavu
 
Kad je Dietrich Mateschitz, marketinški čarobnjak porijeklom iz Dikla, kupio tadašnju Austriju Salzburg, kultni klub s armijom navijača, odmah je udario na svetinje kluba. Promijenio je sve što je mogao promijeniti, od grba, boje dresa, pa sve do imena kluba. Naravno, potezi austrijskog biznismena izazvali su bijes među navijačkim pukom, koji su iz protesta osnovali svoj klub s tradicionalnim imenom i dresovima, a novi klub je uskoro postao najomraženiji u Austriji.
 
Žuti zid bojkotira gostovanje u Leipzigu i utakmicu će pratiti preko radija
 
Navijači Borussije Dortmund, inače veliki borci protiv bilo kakvog korporativnog gledanja na nogomet odlučili su ovaj vikend bojkotirati gostovanje u Leipzigu, a utakmicu će pratiti putem radija u Dortmundu. Također, strogo su zabranili domaćinima da u svrhu izrade prigodnih šalove kao podsjetnika na utakmicu, što je postao trend u današnjem nogometu, koriste boje i grb Borussije.
 
Moderni nogometni trend, najviše prisutan u Premiershipu dosada je u širokom luku zaobilazio Bundesligu, no pojava Red Bull Leipziga, umjetnog kluba bez navijača i tradicije primjer je svega protiv čega se navijači u Dortmundu bore.
 
Navijači su poslali priopćenje u kojem pozivaju na bojkot Red Bulla i apeliraju na sve koji smatraju da su emocije navijača najvažnije da ustanu protiv čovjeka kojem je jedini motiv za sudjelovanje u nogometu samo čisti profit.
 
Postavlja se pitanje ako već postoje u Njemačkoj takva pravila, kako je Mateschitz uopće dobio dozvolu za nastupanje u Bundesligi. Jednostavno, zaobišao ih je iskoristivši određene pravne praznine koje kolokvijalno volimo nazivati rupama u zakonu.
 
Austrijski tajkun izigrao je pravila Bundeslige iskoristivši rupe u zakonu
 
Pravila Bundeslige ne dopuštaju klubovima da se zovu po sponzorima, no spretni Austrijanac je doskočio i toj smetnji. Na brzinu je dodao ime Rasenballsport Leipzig, što bi u prijevodu značilo ''loptački sport na livadi Leipzig''. Ono što je Mateschitzu bilo bitno to je da je jasna i vidljiva aluzija na Red Bull.
 
Također, pravila lige nalažu da članovi moraju sudjelovati u radu kluba i kad je Njemački nogometni savez inzistirao da Leipzig, želi li igrati Bundesligu, mora ispuniti te uvjete, ovi su ad hoc pronašli rješenje i za taj problem.
 
Za biti član Borussije Dortmund morate godišnje izdvojiti 62 eura, dok za Leipzig članarina iznosi čak 1000 eura. Posljedično, Borussija ima 139 000 članova s pravom glasa, dok ih Leipzig ima svega 17, uglavnom zaposlenika i suradnika Red Bulla. Bijedno, ali zakonski dovoljno.
 
Kad je Mateschitz prije desetak godina kupio klub iz Salzburga i u njega isckrcao gomilu novca, očekivao je da će klub i rezultatski pratiti njegove megalomanske ambicije. Međutim, u devet godina Salzburg nije uspio izboriti Ligu prvaka, što je bogatom vlasniku kluba bio jasan signal da se prebaci na drugo, zanimljivije i bogatije tržište – ono njemačko, dok mu je Salzburg ostao kao neka vrsta filijale.
 

 

 
Navijači u Njemačkoj s prezirom su pratili što se događa u Engleskoj ili Francuskoj, zemljama s bogatom nogometnom tradicijom čiji je integritet uništio nagli upliv sumnjivog američkog, ruskog ili arapskog novca. Ti su klubovi u trenutku postali odnarođeni, praktički oteti od navijača, koji su novim vlasnicima, željnima zabave, cirkusa i brzopotezne zarade postali samo smetnja, pa su ih ovi eliminirali nabijanjem abnormalno visokih cijena ulaznica, pretvorivši tako nogometne stadione u zabavišta za ljude koji s nogometom uglavnom nemaju veze i u njemu vide samo sredstvo za zaradu.
 
U Njemčkoj su s prezirom gledali sve što se događa u Engleskoj i Francuskoj, a sad im se to događa kod kuće
 
Njemačka je ostala možda još posljednja oaza nogometa koji se igra za navijače i pojava ovog kluba karcinom je za sustav vrijednosti koji se u Bundesligi stvarao desetljećima. No pasaran korporativnom nogometu kojem smetaju navijači, poručio je Žuti zid!
 
U Leipzigu su svjesni kakav imidž imaju i imaju spreman odgovor na sve optužbe koje ih terete. Licemjernima nazivaju sve one koje ih napadaju ističući kako je uspon kluba fantastična stvar za taj dio Njemačke jer se u zemljama bivšeg DDR-a godinama nije igrao prvoligaški nogomet.
 
Također, poslužili su se i zamjenom teza pa su napali sve svoje protivnike kako im jednostavno samo smeta činjenica da se jedan mali i siromašni klub s istoka uspio ugurati među bogataše sa zapada zemlje.
 

Pročitajte više