TOMISLAV TOMAŠEVIĆ

ANKETA Što bi Tomašević prvo trebao napraviti?

Foto: Boris Scitar/PIXSELL

NAKON 20 godina vlast u Zagrebu promijenila se dolaskom novog gradonačelnika Tomislava Tomaševića iz platforme Možemo, koji je danas preuzeo dužnost od zamjenice gradonačelnika Jelene Pavičić Vukičević.

Što biste željeli da novi gradonačelnik prvo napravi? Recite nam u anketi!

 

Tomašević je danas nakon preuzimanja vlasti izjavio da su od dosadašnje vlasti dobili 2000 stranica izvješća.

"Financijsko stanje nije dobro, već danas ćemo se baviti time, imat ćemo sastanak s pročelnicom. Optimistični smo, vjerujemo da ćemo prebroditi izazove. Dobili smo rješenje o izvršenju proračuna za prošlu godinu i neke podatke za ovu. Generalno, financijska situacija nije dobra. Voljeli bismo proći sve s pročelnicom pa ćemo govoriti dalje u javnosti. Ne bih sada o detaljima jer vam to neće dati punu sliku zbog drugih varijabli koje isto treba uzeti u obzir", rekao je Tomašević na početku obraćanja.

 

"Danas ćemo donijeti odluku o novom pročelniku ureda za obrazovanje"

Upitan je ima li već nasljednika za mjesto pročelnika za obrazovanje umjesto Ivice Lovrića, koji je podnio ostavku.

"Danas ćemo donijeti odluku o novom pročelniku, o tome ćemo obavijestiti javnost", odgovorio je.

 

Podsjetimo, Sandra Benčić, jedna od čelnih osoba platforme Možemo i njezina zastupnica u saboru, za Index je prije nekoliko dana najavila prve poteze i planove te platforme za upravljanje gradom.

>>Sandra Benčić o prvim potezima: Šefa i direktore Holdinga može se odmah smijeniti

"Prije svega, kao što smo i najavili, idemo s financijskom revizijom gradske uprave, s preustrojem broja gradskih ureda. To ćemo odraditi u etapama. Ići ćemo dio po dio i spajati urede, no, naravno, sve u skladu s tim da se funkcije i usluge ureda moraju isporučivati građanima. Treba naglasiti kako je Grad nekad imao manje ureda, do 2000. ih je imao oko 17 i onda je krenuo njihov eksponencijalni rast. I to je samo radi toga da se više politički podobnih ljudi stavi na veće pozicije, da ih se imenuje pročelnicima, zamjenicima pročelnika i savjetnicima kako bi imali veće koeficijente na plaću", objasnila je Benčić.

O provođenju financijske revizije: Angažirat ćemo vanjsku neovisnu reviziju

Zanimalo nas je tko će provoditi financijsku reviziju unutar gradske uprave.

"Angažirat će se neovisna vanjska revizija. Cilj nam je kroz prvih par godina ojačati i kapacitete unutarnje revizije grada, da mogu obavljati posao neovisno i po pravilima struke. Taj Ured za reviziju jedan je od najmanjih gradskih ureda i njega treba dodatno kapacitirati. U tom uredu se ne rade samo financijske revizije već se daju i prijedlozi za unaprjeđenje poslovnih procesa. Tražit ćemo i da se provedu sve državne revizije proizašle iz raznih revizija nad gradom Zagrebom. Ova gradska uprava to nije provodila, a to je protuzakonito", naglasila je Benčić.

O obnovi: Najhitnija stvar je priprema dokumentacije za obnovu vrtića i škola

Osim revizije i preustroja gradskih ureda (planiraju smanjiti broj ureda s postojećih 27 na 15), planiraju, kako nam je rekla, odmah krenuti s rješavanjem pitanja obnove u potresu oštećenog Zagreba.

"Najhitnija stvar nam je priprema projektne dokumentacije za obnovu vrtića, škola i ustanova u vlasništvu Grada, koji su stradali u potresu. To moramo što prije jer imamo rok samo do šestog mjeseca 2022. za povlačenje novca iz Fonda solidarnosti. Bojim se da će biti fijasko u smislu toga koliko će država povući iz tog Fonda. A mi možemo povlačiti sredstva samo za obnovu objekata koji su u gradskom vlasništvu. Prioritet nam je obnova oštećenih vrtića i škola", rekla nam je Benčić.

Osim toga, u planu im je odmah i pokretanje ureda za obnovu Zagreba te osnivanje mobilnih timova koji bi građanima pomagali popunjavati dokumentaciju i zahtjeve za obnovu u potresu oštećenih domova.

O ljudima u hostelu i kontejnerima: Moramo se pobrinuti za te ljude

"To su stvari od gorućeg značaja i možemo ih brzinski riješiti. Želimo riješiti pitanje ljudi koji su ostali bez domova u potresu i privremeno su smješteni u hostelu Arena te u kontejnerima i kamp-kućicama u Podsljemenu, Markuševcu i Čučerju. Želimo riješiti i skladišta za stvari onih građana kojima su stanovi uništeni. To je sve bila obaveza države koju oni nisu ispunili", istaknula je Benčić.

Navodi kako ljudi smješteni u hostelu Arena nisu dobili plaćeni najam stanova, odnosno da im država to nije financirala jer nisu imali riješenu vlasničku situaciju.

"No po nama je to humanitarno pitanje, a ne nužno pitanje vezano uz vlasništvo. Trebamo vidjeti po kojem ćemo ih modelu zbrinjavati. Neki žele ostati u hostelu, posebno stariji, no ima ljudi s obiteljima i djecom koji ne mogu ondje dugotrajno boraviti. Moramo se pobrinuti za njih. Često smo i Tomislav i ja išli u Arenu te u podsljemensku zonu i pričali s ljudima. Svakako znamo da sobice u Areni i kontejneri nisu dobro rješenje. Što se tiče Markuševca i Čučerja, najlakše je zapravo obnoviti kuće, nevjerojatno je da se to još nije napravilo, dok istovremeno vidimo da se kuće obnavljaju na Baniji, gdje je potres bio devet mjeseci nakon zagrebačkog", kazala je Benčić za Index.

Ističe kako je Luka Korlaet, dogradonačelnik Zagreba, napravio studiju za Arhitektonski fakultet te je izradio model obnove kuća za Baniju.

"Mi ćemo modificirati taj njegov model za obnovu kuća u Čučerju i Markuševcu. Nevjerojatno je da još nisu ni srušene te kuće koje su sad opasne jer su ruševine koje lako mogu oštetiti susjedne kuće. Definitivno nećemo dopustiti da ljudi već drugu zimu dočekaju u kontejnerima. Na tom području treba obnoviti pedesetak kuća, to treba financirati država koja još nije donijela rješenje. Ne možemo to prihvatiti i zato ćemo se dogovoriti s državom da ili predfinanciramo obnovu tih kuća te da nam potom refundiraju trošak u određenom roku", kazala je Benčić za Index.

O Holdingu: Upravu i direktore podružnica postavlja i smjenjuje gradonačelnik

Zanimalo nas je što planiraju sa Zagrebačkim holdingom i direktorima podružnica te hoće li ih smijeniti.

"Idemo u rekonstrukciju Holdinga. Napravit će se analiza što je najisplativije. Što se tiče same Uprave i direktora podružnica, njih postavlja i smjenjuje gradonačelnik, njih se može odmah sve smijeniti", navela je te rekla kako očekuje da svi oni daju mandat na raspolaganje kao što je, kaže, već najavila sadašnja šefica Holdinga Ana Stojić Deban.

Benčić navodi kako će od ljudi zaposlenih u Holdingu tražiti izvještaje o poslovanju podružnica.

"Pitat ćemo ih što oni vide kao probleme, koja rješenja predlažu. Moramo razgovarati s ljudima, oni dobro poznaju sustav, sigurni smo da ima ljudi koji žele dobro raditi, a nisu imali priliku za to. Znamo da je bilo ljudi u Holdingu koji su stavljeni na marginu", istaknula je Benčić te najavila kako očekuju dobru suradnju sa zaposlenicima koji su radili marljivo, prema zakonu.

Pročitajte više