"U zatočeništvu smo jeli štakore", kažu mornari koje su pirati držali četiri godine

Screenshot: Youtube

JEDAN od 26-torice mornara oslobođenih u petak, nakon što su ih pirati iz Somalije zatočili, ispričao je za BBC o strašnim uvjetima u kojima su preživljavali. Arnel Balbero kaže da su bili prisiljeni jesti što god bi dohvatili, čak i štakore, a pirati su im davali jako malu količinu vode.

"Jedi sve, čak i ako ti se ne sviđa, gladan si, pa pojedeš," rekao je. "Jedeš štakore, kuhaš ih."

Balbero, govoreći u Nairobiju u Keniji nakon svojeg puštanja, kaže da se nakon otmice osjeća kao "hodajući mrtvac" i da mu je vrlo teško povratiti se u život. Pirati su ih tretirali kao životinje, kaže.

Mornari su pušteni nakon što je plaćena otkupina, a međunarodni pregovarači koji su bili uključeni u cijelu priču kažu da to "predstavlja kraj ropstva za posljednje mornare koji su oteti u Somaliji za vrhunca piratskog razdoblja."

Zatočeni mornari plovili su na FV Naham 3, tajvanskoj ribarici otetoj i zaplijenjenoj u ožujku 2012. Brod je kasnije potopljen, a posada zadržana radi isplate otkupine. Oni pak većinom dolaze iz Vijetnama, Tajvana, Kambodže, Indonezije, Kine i Filipina.

Bile Hussein, somalijski pirat, kazao je da je isplaćeno 1.5 milijuna američkih dolara kao otkupina za puštanje mornara, prenosi britanski list Guardian. Ta tvrdnja ipak nije potvrđena.

Mornari, njih 26, nakon četiri godine u zatočeništvu, vratit će se kućama, rekao je John Steed, koordinator američki koordinator za podršku oteti u službenom priopćenju. Zanimljivo, samo jedna grupa taoca provela je dulje vremensko razdoblje u piratskom zatočeništvu i to - 1672 dana, kaže Steed.

"Njihovo stanje je razumljivo, s obzirom na što su sve prošli ... Proveli su preko četiri i pol godine u zastrašujućim uvjetima i daleko od svojih obitelji," kaže Steel. Jedan član posade poginuo je za vrijeme napada otmičara na brod, a dvoje su preminuli od bolesti u zatočeništvu.

Piratstvo na somalijskoj obali smatralo se ozbiljnom prijetnjom međunarodnoj pomorskoj prijevozničkoj industriji, ali napadi su se značajno smanjili posljednjih godina nakon što je na brodovima angažirana oružana straža, a i Europska unija je uključila svoje pomorske snage i povećala patrole na tom području. Ni jedan trgovački brod nije otet od 2012., ali prijetnja piratstva i dalje ostaje, kaže Steel.

Pročitajte više