Veliko istraživanje Reutersa: Najviše Hrvata prati vijesti na Indexu

Screenshot: Reuters Institute

REUTERS je objavio globalno godišnje istraživanje o stanju vijesti u digitalnim medijima u 2020. Čak 88% građana Hrvatske vijesti najviše konzumira preko online medija, navodi istraživanje.

Najviše njih, 61%, vijesti čita na Indexu. Slijede 24sata (56%), Jutarnji.hr (49%) i Dnevnik.hr (41%).

Online medije slijedi televizija, preko koje se informira 76% građana. Od televizija, najviše građana Hrvatske informira se preko Nove TV i preko HRT-a (oboje 59%).

Online medije i televiziju slijede tiskani mediji (čita ih 55% građana), i to 24sata (33%) te Jutarnji list (29%).

Indexu, koji Reuters naziva lijevo-liberalnim medijem, vjeruje 55% Hrvata, a ne vjeruje mu 24%. Najviše Hrvata (73%) vjeruje Novoj TV, a najmanje portalu Dnevno (24%).

Glavno istraživanje provedeno u siječnju i veljači

Istraživanje već godinama provodi institut Reuters za istraživanje novinarstva sa sveučilišta Oxford s ciljem boljeg razumijevanja načina na koji ljudi konzumiraju vijesti. Samo istraživanje provela je britanska međunarodna tvrtka za istraživanje tržišta i analizu YouGov u 40 zemalja. Istraživanje je provedeno krajem siječnja i početkom veljače. 

Iz istraživanja isključene osobe koje ne prate vijesti i one koje ne koriste internet

Iz istraživanja su isključene osobe koje su rekle da nisu pratile vijesti u posljednjih mjesec dana. Takvih ljudi je bilo ukupno 3 posto. Uz to, istraživanje je provedeno online tako da nije uključilo osobe koje ne koriste internet. Ovisno o zemljama, postotak ljudi koji se koriste internetom varira pa su tako u Norveškoj to skoro svi (98 posto stanovništva), dok u Meksiku taj postotak iznosi tek 66 posto, a u Južnoj Africi 55 posto.

U tom smislu, autori naglašavaju kako se rezultati istraživanja odnose na populaciju koja koristi internet te prati vijesti barem jednom mjesečno.

Provedeno i istraživanje o plaćanju vijesti online i utjecaju korone

Uz osnovno istraživanje provedena su još dva dodatna: jedno koje se tiče plaćanja online vijesti te drugo napravljeno u travnju o utjecaju koronavirusa na medije. Prvo istraživanje provedeno je u SAD-u, Velikoj Britaniji i Norveškoj, a drugo u Velikoj Britaniji, SAD-u, Njemačkoj, Španjolskoj, Argentini i Južnoj Koreji.

Zbog koronakrize došlo do povećanja konzumiranja vijesti

Među glavnim zaključcima istraživanja stoji kako je zbog krize uzrokovane epidemijom koronavirusa došlo do povećanja konzumiranja vijesti u svim zemljama. Nadalje, u svim zemljama došlo je do povećanja upotrebe društvenih medija. Od 20. travnja poraslo je i povjerenje u medijsko praćenje covida-19, bilo je dvostruko veće nego povjerenje u društvene mreže i videoplatforme.

U Hrvatskoj 78% korisnika vijesti konzumira putem pametnih telefona

Reuters navodi kako hrvatsko medijsko tržište karakteriziraju snažne komercijalne televizije te borba tiskanih medija da se prilagode digitalnom dobu. Udio interneta u populaciji iznosi sada 92%, a 78% korisnika vijesti konzumira putem pametnih telefona.

U Hrvatskoj 88% građana vijesti konzumira putem online medija, što je za 3% manje nego 2017. godine. Istraživanje je pokazalo da 76% korisnika vijesti prati na televiziji, a 55% u tiskanim medijima i da 36% korisnika vijesti konzumira putem društvenih mreža.

Pročitajte više