Clio V6 – nova izvedba za nove uspjehe

POLA GODINE nakon najava o skorom predstavljanju nove edicije najjačeg Clia, Renault je konačno objavio više informacija i odredio termin početka prodaje. Atraktivniji dizajn i mnogobrojna poboljšanja na mehanici, te sama koncepcija, čine ovaj model izuzetno zanimljivim.

Neočekivan uspjeh druge generacije Clia Renaultu je otvorio prostor za nove projekte. Povraćeno samopuzdanje najbolje se vidjelo u super-sportskoj izvedbi Clia jednostavno nazvanoj V6.

Nabildani izgled i centralno smještan agregat od 250 KS su Clio V6 svrstavali u grupu konceptnih vozila. Međutim, Renaultu nikada nije nedostajalo hrabrosti, pa je uskoro model pustio u prodaju. Više od 1.600 prodanih primjeraka pokazalo je da i za ovakav model ima opravdanja. Ne samo da je podigao imidž marke, već se uspješno etablirao kao punopravni predstavnik sportskog segmenta.

Paralelno s predstavljanjem treće generacije Clia, u Renaultu su počeli razmišljati o nasljedniku V6 izvedbe. Zbrojivši plusove i minuse došli su do pozitivnog rješenja i pokrenuli projekt nasljednika.

Sportski automobili ograničenih serija dizajnerski sporo zastarijevaju, pa su u Renaultu glavninu snage posvetili područjima koja će popraviti performanse i ispraviti sve mane prošlog modela. Rezultat je izvanredan, probijena je granica od 6 sekundi za ubrzanje 0-100 km/h.

Dizajn

Najkraće rečeno, Clio V6 je trenutno najatraktivniji model ovog francuskog proizvođača. Nabildan spojlerima do krajnjih granica (dobrog ukusa) model plijeni pažnju gdjegod se pojavi i s koje god strane ga se pogleda. Logično, najviše je estetskih promjena napravljeno na prednjem i stražnjem kraju vozila, dok je sve ostalo uglavnom ostalo isto.

Novi prednji odbojnik sa integriranim svjetlima za maglu i centralnim otvorom brine se za siguran nastup, dok su svijetla i maska hladnjaka posuđeni od klasičnog modela. Situacija straga je slična, dominira masivan odbojnik sa integriranim dvostrukim ispuhom, a svjetla su također posuđena od običnog Clia.

Novost je krovni spojler sa integriranim stop-svijetlom, te centralno smješten logo marke ispod kojeg se krije brava prtljažnika. Bok vozila nije pretrpio značajne izmjene, osim usisnika zraka, koji je zahvaljujući titan sivoj boji, sada puno uočljiviji.

Clio V6 će se nuditi u tri osnovne boje, i to sivoj (Titanium Grey), plavoj (Iliade Blue) i crvenoj (Mars Red), a za one kojima ni to nije dovoljno, Renault je pripremio pravu atrakciju. Riječ je o finišu eksterijera u jednoj od tri specijalne boje, koja se ovisno o kutu svijetla, presijava u nekoliko nijansi.

Kad je u pitanju unutrašnjost, promijene su manje zanimljive. Baza je naravno Clio III, a korišteni su kvalitetniji materijali.

U osnovnoj izvedbi interijerom dominira crna boja protkana ponekim detaljem iz poliranog aluminija. Savršena baza za individualnu nadogradnju, pa tako proizvođač na popisu dodatne opreme nudi čak pet boja kožne unutrašnjosti, od plave do smeđe.

Centralno smješteni motor pojeo je većinu prostora straga, pa je tako dvosjed izgubio prtljažni prostor. Nedostatak je donekle ublažen manjim odlagalištima prtljage kapaciteta 67 (sprijeda) odnosno 45 litara. 

Motor i vozne osobine

Kao što mu i ime govori, Clio V6 i pokreće istovjetan 24-ventilski V6 motor obujma tri litre. Blage modifikacije agregata obuhvatile su poboljšanja na dovodu goriva (50 % veći protok) i kalibraciji upravljačke elektronike.

U odnosu na prethodnika, motor bolje podnosi režim viših okretaja, što potvrđuje i podatak o maksimalnoj snazi od 187/255 kW/KS, koju razvija pri visokih 7.170 o/min. Maksimalni okretni moment razvija pri 4.650 o/min, a iznosi okruglih 300 Nm. Prošla generacija dobila je kritike na račun buke, pa je nova izvedba dobila novi poklopac motora, koji je razinu buke u kabini spustio nekoliko dB.

Snaga se i dalje na stražnje kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Novost su redefinirani prijenosni omjeri za prva tri stupnja, što je rezultiralo optimalnim rasporedom stupnjeva prijenosa. Nadalje, hod ručice mjenjača je 20 % kraći, pa se stupnjevo mjenjaju puno brže i izravnije.

Sve ove izmjene omogućile su bolja ubrzanja, pa tako novi model do 100 km/h stiže za svega 5,8 sekundi. Maksimalna brzina iznosi respektabilnih 245 km/h.

U Renaultu su itekako dobro shvatili činjenicu da snaga nije ništa bez kontrole i najviše vremena posvetili upravo izmjenama na podvozju.

Upravo najviše pokuda Clio V6 je dobio na račun neuvjerljivog  podvozja, koje svojim karakteristikama ne može pratiti mogućnosti ostatka bolida. Ako je vjerovati proizvođaču, graška je ispravljena.

Ovjes je tvrđe podešen, a izmijenjena geometrija stražnjeg kraja omogućila je pomicanje stražnjih kotača za dodatnih 15 mm. Širi trag kotača, povećani međuosovinski razmak (+23 mm) i niže težište govore u prilog Renaultu, ali najbolja potvrda uspješnosti projekta će biti prve testne vožnje automobilskih stručnjaka.

Posebna pohvala ide na račun pneumatika. Najnovije gume Michelina iz serije Pilot Sport predstavljaju sam vrh u "gumarskom" svijetu. Korištenje silicija (unutrašnji rub gume) i postavljanjem asimetričnih šara značajno je povećano prianjanje na mokroj podlozi. Sprijeda su postavljene gume mjera 205/40 R18, a straga nekoliko brojeva obimnije (245/40 R18).

Opremljenost

Renault je poznat po bogatoj serijskoj opremi, što ni ovaj put nije izostalo. Clio V6 serijski dolazi kompletno opremljen. Za pasivnu i aktivnu sigurnost se brine dorađeni ABS sustav, prednji i bočni zračni jastuci i xenon svijetla s mogućnosti automatskog pranja.

Za komfor putnika brine se automatski klima uređaj i novi audio sustav snage 4x40W sa CD izmjenjivačem kapaciteta 6 CD-a. Naravno, centralno zaključavanje, podešavanje sjedala i upravljača po visini, te putno računalo dolaze serijski.

Top izvedba Clia u prodaju stiže tijekom lipnja ove godine po cijeni od 39.700 eura na više. Zasad je nepoznato da li je hrvatski zastupnik rezervirao koji primjerak.





Pročitajte više