Maloljetnici i pijanci donose pola zarade industriji alkoholnih pića

ČAK POLOVINU alkoholnih pića proizvedenih u Sjedinjenim Državama popiju maloljetnici i odrasli alkoholičari, pokazala je studija objavljena u utorak, koju su proizvođači već napali kao površnu i pokušaj manipulacije.

´Alkohol je supstanca koja se u Americi najčešće zlorabi, a prodaja djeci, maloljetnicima i alkoholičarima ključna je komponenta zarade industrije alkoholnih pića´, rekao je Joseph Califano, predsjednik Nacionalnoga centra za ovisnost koji je sastavio izvješće.

Studija je zaključila da su maloljetnici i alkoholičari 1999. potrošili oko 57 milijarda dolara na pivo, vino i žestoka pića, što je gotovo pola ukupne prodaje od 116,2 milijarde dolara te godine.

´Mislimo da je to još jedan pokušaj da se manipulacijom podataka dobiju senzacionalni naslovi´, rekla je Lisa Hawkins iz Vijeća za žestoka alkoholna pića. ´Selektivno su pregledali tri različita izvora podataka i izabrali one podatke koji im mogu najbolje poslužiti´, rekla je.

Studija je pokazala da su u 1999. maloljetnici konzumirali gotovo 20 posto svih alkoholnih pića, odnosno piva, vina i žestokih pića u vrijednosti od 22,5 milijardi dolara.

Odrasli su kao alkoholičari definirani ako piju više od dva pića na dan, a na njih je u 1999. otpalo 30 posto konzumacije alkohola i potrošili su 34,4 milijarde dolara, kaže se u studiji objavljenoj u ovotjednome broju časopisa Američke zdravstvene udruge (AMA), poznate po borbi protiv opijanja.

Industrija alkoholnih pića odmah je priopćila da je za studiju alkoholičar definiran kao odrasla osoba koja u danu popije više od dva pića, što američke savezne preporuke za pravilnu prehranu još smatraju ´umjerenim´ konzumiranjem.

Na to je Clifano, bivši američki ministar zdravstva, obrazovanja i socijalne skrbi, odgovorio da ´njihov napad pokazuje... da ih najviše zanima kako ljudima prodati više od dva pića na dan´.

Pročitajte više