Njegov smijeh iz Amadeusa nas još proganja, ali zasluženu karijeru nije ostvario

Foto: Press

"PHAHAHAHA!"

Od svih prelijepih kompozicija i zvukova koji se mogu čuti u Amadeusu Miloša Formana, ipak je Mozartov smijeh taj koji najviše proganja nakon filma, koliko Antonija Salierija toliko i nas gledatelje. To je i posljednje što čujemo kada ekran potamni i prije nego što krene završna špica. 

Na početku filma Tom Hulce u ulozi Mozarta je malo iritantan, ali vremenom postaje simpatičan, dok na kraju ne može ne odisati tugom i tragedijom poput lika Wolfganga. Istinsko savršenstvo od uloge, i to uloge koja je jednako značajna i jednako noseća poput one koju ima spomenuti antagonist i narator, s tim što je put koji je prešao Mozart u filmu značajno veći i poput njegovog smijeha koji nije isti na početku i do pred kraj, tako je i s cijelom ličnošću. 

To je posljednji put da su dva glumca nominirana za Oscara za glavnu ulogu u istom filmu, ali obojica nisu mogla i dobiti nagradu. Čak je i F. Murray Abraham (Salieri) prilikom dodjele rekao da mu je to najsretniji trenutak u karijeri i da bi jedini način da bude još sretniji bio da i njegov kolega Hulce stoji pokraj njega sa svojom zasluženom statuom.

Poslije Amadeusa (1984.) uspjeh i popularnost trebali su pratiti Hulcea, to, mlado, karizmatično, kvalitetno novo lice, ali zaglavio je s nekoliko promašaja, poslije toga i marginalnih uloga, da bi se sredinom devedesetih gotovo sasvim umirovio iz glume i posvetio kazališnoj produkciji. U 21. stoljeću je igrao samo u Skakaču i Čudnije od fikcije.

A kazalište mu je u krvi, na daskama je debitirao s Anthonyjem Hopkinsom. Igrao je u Animal House prije nego što je dobio ulogu Mozarta, a poslije Formanovog klasika tu su bili dopadljivi neo-noir Slam dance, drama Dominick i Eugene s Rayom Liottom, TV film Ubojstvo u Mississippiju, Unutrašnji krug Konchalovskog, Parenthood, Fearless, Zvonar crkve Notre Dame, Frankenstein s De Nirom, a onda se rano povukao, s 40-ak godina.

Reklo bi se da poprsje Elizabeth Berridge (Constanze Mozart) može predomisliti i Eltona Johna, ali ne i njega, momak je otvoreni homoseksualac iako je bilo priča da je imao ženu i dijete, ali je potvrdio da ništa od toga nije točno.

Sjajan glumac, šteta što nije postao i velikan. Tom Hulce.

Pročitajte više