Jovanovićevo ministarstvo: Srpski učenici u Hrvatskoj uče istu povijest kao i svi ostali

Foto: Hina

SVI UČENICI u Hrvatskoj uče povijest po istom programu i iz istih udžbenika, tvrde iz ministarstva Željka Jovanovića.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta izdalo je priopćenje povodom izjava u medijima pojedinih srpskih političara u kojima se tvrdilo da se nastava povijesti za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine održava po posebnom programu.

Tim povodom u Vukovaru je održan i skup o nastavi povijesti u školama u kojima se program provodi na jeziku i pismu srpske nacionalne manjine. Na skupu su sudjelovali učitelji i nastavnici povijesti koji predaju po programu koji se u cjelini izvodi na srpskome jeziku i pismu (model A) u Vukovarsko-srijemskoj i Osječko-baranjskoj županiji, zatim Darko Tot - načelnik Sektora zajedničkih poslova i programa EU-a Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Vinko Filipović - ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, Borislav Đekić - viši savjetnik za nacionalne manjine i Franjo Čičak - viši savjetnik za povijest u AZOO-u.

Ista povijest za sve

"U otvorenome razgovoru učitelji i nastavnici koji u Vukovarsko-srijemskoj i Osječko-baranjskoj županiji predaju po programu koji se u cjelini izvodi na srpskom jeziku i pismu (model A) istaknuli su da nema „posebnih“ programa jer se nastava povijesti u cjelini izvodi po nastavnome planu i programu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i hrvatskim udžbenicima. Stoga svi koji tvrde drukčije ne govore istinu. Unatoč tome što nema razlike u gradivu koje je za sve učenike u državi jednako, često se, zaključeno je, upravo nastava povijesti iskorištava u političke svrhe", tvrde iz ministarstva.

Ističu da se nastava povijesti u osmome razredu osnovne škole predaje po udžbeniku Povijest 8 Snježane Koren, koji  je preveden na srpski jezik i ćirilicu. U završnim razredima srednjih škola koriste se udžbenici iz Kataloga obveznih udžbenika po odabiru nastavnika povijesti, poručuje Jovanovićevo ministarstvo.

Neki nastavnici iskrivljuju povijest

Učiteljima i nastavnicima prezentirani su rezultati nedavnog istraživanja koje je proveo Forum za slobodu odgoja o problemima obrazovanja nacionalnih manjina u Vukovarsko-srijemskoj i Istarskoj županiji, a koje je pokazalo da pojedini učitelji i nastavnici i u hrvatskim i u srpskim školama noviju hrvatsku povijest ne tumače autentično, bez obzira na propisani nastavni materijal.

"Učitelji i nastavnici vezano uz obrazovanje moraju biti profesionalci i tumačiti povijest prema službenome nastavnom planu i programu. Kao što je nedopustivo tumačiti Drugi svjetski rat prema subjektivnim stajalištima, jednako je nedopustivo subjektivno učenicima tumačiti i noviju hrvatsku povijest", poručio je tom prigodom Vinko Filipović.

Pročitajte više