Facebook pohodom na istok misli doći do milijarde korisnika



FACEBOOK se u budućnosti namjerava širiti na istok te se planira suočiti s etabliranom konkurencijom u Japanu, Kini i Rusiji kako bi postao prva društvena mreža na svijetu koja će povezati milijardu ljudi.

Mark Zuckerberg, osnivač i glavni izvršni direktor najveće društvene mreže na svijetu, rekao je u Cannesu da se Facebook oslanjao uglavnom na "organski rast" kako bi došao do pola milijarde članova, ali da će sada povući prve strateške lokalne poteze. Facebook se namjerio na Kinu, Rusiju, Japan i Južnu Koreju, četiri zemlje u kojima nije dominantna društvena mreža.

Nije precizirao kakvi će potezi biti, ali je rekao da bi Facebook, ako strategija uspije, mogao doći do milijarde članova. To je, ustvrdio je, praktički gotova stvar, ali bit će zanimljivo vidjeti na koji će se način taj cilj ostvariti.

Jaka konkurencija

Na azijskom tržištu Facebook ima jaku i etabliranu konkurenciju, u japanskom Mixiju, kineskom Tencentu QQ i ruskom Vkonkateu. Druge zapadne društvene mreže kao MySpace na azijskom tržištu daleko su ispod Facebooka.

Veliki poticaj rastu društvenih medija bit će mobilni internet, dodao je: "Ulazimo na tržišta koja imaju više korisnika mobilnog nego običnog interneta. Mislim da je samo pitanje vremena kad će se to odraziti na globalnoj sceni".

Budućnost Facebooka

Kritizirao je kompanije kao što su Apple, BlackBerry, Nokia ili Google zbog "fragmentacije mobilnih platformi" i najavio kako će Facebook svugdje razvijati aplikacije koje će biti usmjerene prema svima i na svakoj platformi. Tvrtka je jako blizu tome da u promet pusti novu mobilnu uslugu, koja bi se trebala zvati Places, najavio je.

Facebook, iako je privlačan svima, i dalje zaostaje za rivalima kao što su Google, Yahoo i Microsoft u sposobnosti zarade putem oglašavanja, rekao je Zuckerberg. Facebook je "izašao iz eksperimentalne faze" po pitanju oglašavanja i sada puno brže i puno učinkovitije generira prihod preko oglašavanja.

Ipak, Zuckerberg je dodao da kompanija ne žuri oko izlaska na burzu jer bi, kad postane javna kompanija, imala veće probleme oko očuvanja dugoročne perspektive. "Ako uspijemo izraditi proizvode koji će privući stotine milijuna korisnika i milijune oglašivača i developera, poslovat ćemo odlično. Ne znam točno koliko ćemo narasti, ali bit ćemo veliki", zaključio je. 

Pročitajte više